333 rešena zadatka iz organske hemije za gimnazije i srednje škole
Sadržaj
PREDGOVOR
ZADACI & PITANJA
1. UGLJOVODONICI
1.1 ALKANl
1.11 Nomenklatura i izomeri
1.1.2 IzraČunavanja na osnovu hemijskih formula i jednaćina
1.2 ALKENI
1.2.1 Nomenklatura i izomeri
1.2.2 IzraČunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina .
1.3 ALKINI
1.3.1 Nomenklatura i izomeri
1.3.2 Izračunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina .
1.4 AROMATIČNI UGLJOVODONICI - ARENI
1.4.1 Nomenklatura i izomeri
1.4.2 Izračunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina .
2. ORGANSKA KISEONIČNA JEDINJENJA
2.1 ALKOHOL I IFENOLI
2.1.1 Nomenklatura i izomeri
2.1.2 IzraČunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina
2.2 ALDEHIDI I KETONI
2.2.1 Nomenklatura i izomeri
2.2.2 Izračunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina
2.3 KARBOKSILNE KISELINE
2.3.1 Nomenklatura i izomeri
2.3.2 Jzračunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina
2.4 ESTRI
2.4.1 Nomenklatura i izomeri
2.4.2 IzraČunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina
2.5 UGLJENI HIDRATI
2.5.1 Nomenklatura i izomeri
2.5.2 IzraČunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina
3. ORGANSKA AZOTNA JEDINJENJA
3.1 NITRO JEDINJENJA. AMINI. AMINOKISELINE
3.1.1 Nomenklatura i izomeri
3.1.2 Izračunavanja na osnovu hemijskih formula i jednačina
4. KOMBINOVANIZADACI REŠENJA & ODGOVORI
1. UGLJOVODONICI
1.1 ALKANI
1.2 ALKENI
1.3 ALKINI
1.4 AROMATIČNI UGLJOVODONICI - ARENI
2. ORGANSKA KISEONIČNA JEDINJENJA
2.1 ALKOHOLI I FENOLI
2.2 ALDEHIDI I KETONI
2.3 KARBOKSILNE KISELINE
2.4 ESTRI
2.5 UGLJENI HIDRATI
3. ORGANSKA AZOTNA JEDINJENJA
3.1 NITROJEDINJENJA. AMINI. AMINOKISELINE
4. KOMBINOVANI ZADACI
PRILOZI
Predgovor
Ova zbirka zadataka je pisana sa osnovnom namerom da popuni prazninu u literaturi iz organske hemije koja se izučava u gimnazijama i srednjim stručnim školama. Nastala je kao rezultat dugogodišnjeg odabira problema i njihovog rešavanja u procesu nastave, pa kao takva, pored postojećih udžbenika za organsku hemiju, može doprineti produbljavanju znanja, boljem shvatanju logike ove hemijske oblasti i razvijanju navika za samostalno rešavanje problema. Ona je, u stvari, proizašla iz prethodne zbirke (300 rešenih zadataka iz organske hemije za srednje škole) tako što je ova, na osnovu iskustva u upotrebi dugog sedam godina, proširena sa 33 zadatka iz nekih bitnih oblasti.
Knjiga je prevashodno namenjena učenicima srednjih škola svih usmerenja i treba da im omogući da gradivo savladaju pretežno sopstvenim angažovanjem. U tom smislu dobro će doći i onima koji se pripremaju za prijemne ispite na univerzitetima, kao onima koji su ovo gradivo prošli sa malim fondoin časova. Korisno će poslužiti i profesorima koji izvode nastavu iz organske hemije.
Zbirka ima četiri poglavlja. Prvo poglavljc sadrži zadatke iz oblasti ugljovodonika, drugo iz oblasti organskih kiseoničnih jedinjenja, a treće iz oblasti organskih azotnih jedinjenja. U četvrtom poglavlju nalaze se teži i kombinovani zadaci. Poglavlja 2,3 i 4 sadrže izvestan broj zadataka koji se odnose na organska jedinjenja značajna u biohemiji (npr. cstri-trigliceridi, ugljcni hidrati, amino-kiseline, proteini), pa zato ova knjiga može delimično poslužiti i u nastavi bio-hemije u gimnazijama i onim stručnim školama koje imaju ovaj predmet (npr. medicinske). U okviru svakog poglavlja zadaci su razvrstani u celine koje objašnjavaju pitanja iz oblasti nomenklature1, reakcija za dobijanje određene grupe jedinjenja i reakcija kojima podležu te grupe. Za svaki zadatak je dat kompletan postupak rešavanja.
Pri pravljenju ove kolekcije zadataka autor je usvojio mnoge sugcstije recenzenata i svojih kolega, pogotovu onih koji obavljaju nastavu u srednjim školama. Ovom prilikom im izražava svoju zahvalnost. Điće zahvalan i svim Čitaocima koji mu ukažu na eventualne greške koje nisu otkJonjene u ovom izdanju.
Autor
Detaljni podaci o knjiziNaslov: 333 rešena zadatka iz organske hemije za gimnazije i srednje škole
Izdavač: MST Gajić
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: A5
Godina izdanja: 2010
ISBN: 978-86-82021-41-4