MIKRO KNJIGA

3D Studio MAX R3 Biblija
Sadržaj

Deo I:  Uvod u rad sa programom 3D Studio MAX R3, 1


    Poglavlje 2:  MAX-ov interfejs, 21
      Istraživanje 3D prostora, 21
      Korišćenje padajućih menija, 22
      Korišćenje panoa sa jezičcima, 35
      Glavna paleta alatki, 36
      Korišćenje komandnog panoa, 38
      Korišćenje dodatnih kontrola interfejsa, 43
      Rad sa interfejsom, 47
      Dobijanje pomoći, 48
      Sažetak, 50

    Poglavlje 3:  Prilagođavanje MAXovog interfejsa, 51
      Meni Customize, 51
      Prilagođavanje paleta alatki, 52
      Prilagođavanje panoa sa jezičcima, 56
      Konfigurisanje putanja, 56
      Podešavanje parametara, 57
      Konfigurisanje prozora za prikaz, 70
      Izbor sistema jedinica, 77
      Izbor parametara mreže i tačaka prianjanja, 78
      Sažetak, 80

Deo II:  Rad sa objektima, 81

    Poglavlje 4:  Referenciranje spoljnih objekata, 83
      Korišćenje spoljnih referenciranih scena, 83
      Korišćenje spoljnih objekata, 87
      Konfigurisanje XRef putanja, 90
      Sažetak, 91

    Poglavlje 5:  Uvoženje i izvoženje, 93
      Najbrži način za modelovanje objekata, 93
      Načini modelovanja, 94
      Formati datoteka sa modelima, 94
      Uvoženje geometrijskih objekata, 95
      Uvoženje ostalih formata, 99
      Izvoženje geometrijskih objekata, 109
      Dodatne alatke za izvoženje u VRML formatu, 113
      Dodatni programi za prevođenje formata datoteka, 115
      Sažetak, 116

    Poglavlje 6:  Kloniranje objekata i korišćenje nizova, 117
      Korišćenje panoa Create, 117
      Imenovanje objekata i dodeljivanje boja, 118
      Kloniranje objekata, 119
      Kopije, instance i reference objekta, 122
      Pravljenje nizova objekata, 124
      Kloniranje u vremenu, 131
      Simetrično preslikavanje objekata, 132
      Podešavanje međusobnog odstojanja kloniranih objekata, 134
      Sažetak, 139

    Poglavlje 7:  Biranje i grupisanje objekata, 141
      Biranje objekata, 141
      Biranje podobjekata, 148
      Korišćenje imenovanih skupova izabranih objekata, 150
      Podešavanje svojstava objekata, 151
      Rad sa grupama objekata, 155
      Sažetak, 156

    Poglavlje 8:  Transformisanje objekata, 157
      Prikazivanje koordinata u statusnoj liniji, 157
      Dugmad za transformisanje, 157
      Rad sa alatkom Transform Gizmo, 159
      Okvir za dijalog Transform Type-In, 159
      Šta rade kontrole Transform Managers, 160
      Premeštanje, rotiranje i menjanje veličine objekata, 165
      Komande za poravnavanje, 170
      Korišćenje pomoćnih alatki i objekata, 177
      Opcije Snap, 181
      Sažetak, 185

    Poglavlje 9:  Modifikovanje objekata, 187
      Komandni pano Modify, 187
      Vrste modifikatora, 188
      Primenjivanje modifikatora, 217
      Rad sa listom modifikatora, 219
      Korišćenje instanciranih modifikatora, 222
      Sažetak, 222

Deo III:  Modelovanje, 223

    Poglavlje 10:  Pravljenje osnovnih objekata, 225
      Rad sa osnovnim objektima, 225
      Vrste osnovnih oblika, 227
      Sažetak, 242

    Poglavlje 11:  Rad sa oblicima sastavljenim od krivih, 243
      Crtanje u dve dimenzije, 243
      Osnovne krive, 244
      Uvoženje i izvoženje krivih, 251
      Menjanje krivih, 255
      Vežba: tkanje paukove mreže, 269
      Alatka Shape Check, 270
      Pretvaranje krivih u 3D objekte, 271
      Krive kao putanje za animaciju, 274
      Bulove operacije sa krivama, 276
      Sažetak, 278

    Poglavlje 12:  Rad sa mrežicama, 279
      Parametarski i neparametarski objekti, 279
      Pravljenje mrežice koja se može uređivati, 279
      Menjanje mrežice, 281
      Modifikovanje mrežica, 297
      Sažetak, 300

    Poglavlje 13:  Korišćenje objekata Patch, 301
      O mrežastim zakrpama, 301
      Menjanje zakrpa, 303
      Modifikovanje zakrpa, 314
      Sažetak, 318

    Poglavlje 14:  Pravljenje objekata Loft, 319
      Pravljenje objekta tipa Loft, 319
      Parametri objekta Loft, 320
      Korišćenje deformacija, 324
      Modifikovanje podobjekata objekta Loft, 329
      Objekti tipa Loft ili alatke Surface Tools?, 333
      Sažetak, 335

    Poglavlje 15:  Građenje složenih objekata, 337
      Vrste složenih objekata, 337
      Modelovanje pomoću objekata Boolean, 338
      Preobražavanje objekata, 343
      Objekti Conform, 346
      Objekti Connect, 349
      Objekti Scatter, 353
      Objekti ShapeMerge, 358
      Objekti Terrain, 360
      Sažetak, 364

    Poglavlje 16:  Rad sa objektima NURBS, 365
      Krive i površine tipa NURBS, 365
      Pravljenje objekata NURBS, 366
      Menjanje NURBS objekata, 368
      Rad sa objektima tipa NURBS, 374
      Sažetak, 384

Deo IV:  Materijali i mape, 385

    Poglavlje 17:  Editor materijala, 387
      Šta su to svojstva materijala?, 387
      Rad u editoru materijala, 389
      Korišćenje Material/Map Browsera, 397
      Korišćenje standardnih materijala, 400
      Korišćenje materijala Raytrace, 409
      Korišćenje materijala Matte/Shadow, 416
      Korišćenje složenih materijala, 420
      Sažetak, 426

    Poglavlje 18:  Korišćenje mapa materijala, 427
      Mape materijala, 427
      Vrste mapa materijala, 428
      Potpano Maps, 457
      Sažetak, 459

    Poglavlje 19:  Rad s materijalima i mapama, 461
      Izrada novih materijala, 461
      Animiranje materijala, 464
      Primenjivanje više materijala, 468
      Modifikatori materijala, 471
      Korišćenje mapa za promenu geometrije objekta, 478
      Sažetak, 479

Deo V:  Svetla i kamere, 481

    Poglavlje 20:  Kontrolisanje svetla, 483
      Osnove rasvete, 483
      Vrste svetla u MAX-u, 486
      Pravljenje i postavljanje izvora svetla, 488
      Posmatranje scene iz perspektive izvora svetla, 489
      Menjanje parametara svetla, 492
      Korišćenje sistema sunčevog svetla, 497
      Sažetak, 500

    Poglavlje 21:  Specijalni svetlosni efekti, 501
      Korišćenje "prostornog" svetla, 501
      Projektovanje slika i korišćenje precizno usmerenih senki, 506
      Stvaranje efekta električnog i neonskog svetla, 508
      Sažetak, 512

    Poglavlje 22:  Kontrolisanje kamere, 513
      Upoznavanje osnova rada s kamerama, 513
      Pravljenje kamere, 514
      Prikazivanje pogleda kamere, 514
      Kontrolisanje kamera, 515
      Kontrole prozora za prikaz kamere, 515
      Podešavanje parametara kamere, 516
      Usmeravanje kamere, 518
      Korišćenje kontrolera Look At, 520
      Sažetak, 523

    Poglavlje 23:  Uklapanje kamere sa statičnom i animiranom pozadinom, 525
      Korišćenje alatke Camera Match, 525
      Korišćenje uslužnog programa Camera Tracker, 529
      Sažetak, 539

Deo VI:  Sistemi čestica i prostorne deformacije, 541

    Poglavlje 24:  Formiranje i kontrolisanje sistema čestica, 543
      Upoznavanje različitih sistema čestica, 543
      Formiranje sistema čestica, 544
      Podešavanje parametara sistema čestica, 545
      Rad sa sistemima čestica, 556
      Sažetak, 563

    Poglavlje 25:  Korišćenje prostornih deformacija, 565
      Stvaranje i povezivanje nosilaca prostornih deformacija, 565
      Vrste prostornih deformacija, 566
      Rad s nosiocima prostornih deformacija, 589
      Sažetak, 592

    Poglavlje 26:  Specijalni efekti sistema čestica, 593
      Vežba: eksplozija planete, 593
      Vežba: razvejavanje cveta maslačka, 596
      Vežba: pravljenje vatrometa, 596
      Vežba: dodavanje mlaza bočici raspršivača, 598
      Sažetak, 600

Deo VII:  Sistemi modela, 601

    Poglavlje 27:  Uspostavljanje hijerarhija, 603
      Shvatanje odnosa između objekta roditelja, objekta deteta i korena hijerarhijskog stabla, 603
      Uspostavljanje veza između objekata, 604
      Prikazivanje veza i hijerarhija, 606
      Rad s povezanim objektima, 608
      Izgrađivanje sistema skeleta, 612
      Animiranje veza, 615
      Sažetak, 618

    Poglavlje 28:  Korišćenje šematskog prikaza, 619
      Korišćenje prozora šematskog prikaza, 619
      Rad s čvorovima šematskog prikaza, 622
      Sažetak, 626

    Poglavlje 29:  Uspostavljanje sistema inverzne kinematike, 627
      Razumevanje inverzne kinematike, 627
      Formiranje sistema inverzne kinematike, 628
      Animiranje sistema inverzne kinematike, 633
      Podešavanje parametara inverzne kinematike, 637
      Korišćenje kontrolera inverzne kinematike, 637
      Sažetak, 639

Deo VIII:  Animacija, 641

    Poglavlje 30:  Osnove animacije, 643
      Korišćenje dugmeta Animate, 643
      Rad sa ključevima, 643
      Korišćenje palete kanala, 645
      Pregledanje i menjanje vrednosti ključeva, 646
      Kontrolisanje vremena, 647
      Korišćenje komandnog panoa Motion, 648
      Animiranje objekata, 651
      Sažetak, 653

    Poglavlje 31:  Rad sa okvirom za dijalog potprograma Track View, 655
      Interfejs okvira za dijalog potprograma Track View, 655
      Režimi prikaza kanala, 659
      Rad sa ključevima, 663
      Uređivanje vremena, 666
      Podešavanje opsega, 667
      Podešavanje krive kontrolera, 668
      Filtriranje kanala, 672
      Rad sa kontrolerima, 672
      Korišćenje parametara Out-of-Range Types, 673
      Dodavanje kanala napomena, 674
      Sinhronizovanje sa kanalom zvuka, 674
      Sažetak, 676

    Poglavlje 32:  Animiranje pomoću kontrolera, 677
      Vrste kontrolera, 677
      Dodeljivanje kontrolera, 677
      Vrste kontrolera, 679
      Primeri kontrolera, 706
      Sažetak, 709

    Poglavlje 33:  Korišćenje izraza, 711
      Osnove izraza, 711
      Promenljive, operatori i funkcije, 711
      Definisanje izraza, 714
      Interfejs kontrolera Expression, 715
      Kontrolisanje transformacija objekta, 717
      Kontrolisanje parametara, 719
      Sažetak, 723

    Poglavlje 34:  Dinamička simulacija, 725
      Dinamika, 725
      Korišćenje dinamičkih objekata, 726
      Definisanje svojstava dinamičkog materijala, 729
      Korišćenje dinamičkih deformacija prostora, 730
      Korišćenje uslužnog programa Dynamics, 730
      Sažetak, 736

Deo IX:  Vizuelizacija i postprodukcija, 737

    Poglavlje 35:  Rad sa pozadinama, okruženjima i atmosferskim efektima, 739
      Formiranje okruženja, 739
      Korišćenje kontrolnih objekata Atmospheric Apparatus, 745
      Izrada atmosferskih efekata, 746
      Sažetak, 755

    Poglavlje 36:  Podešavanje parametara vizuelizacije, 757
      MAX-ovi metodi vizuelizacije, 757
      Rad sa kontrolnim animacijama, 758
      Parametri vizuelizacije, 760
      Globalni parametri vizuelizacije, 765
      Pravljenje VUE datoteka, 767
      Korišćenje prozora za vizuelizaciju, 768
      Korišćenje prozora RAM Player, 769
      Zadavanje područja vizuelizacije, 771
      Nevolje sa vizuelizacijom, 772
      Sažetak, 772

    Poglavlje 37:  Korišćenje efekata vizuelizacije, 773
      Dodavanje efekata vizuelizacije, 773
      Vrste efekata vizuelizacije, 774
      Sažetak, 792

    Poglavlje 38:  Mrežna vizuelizacija, 793
      Zahtevi koje mreža mora da ispunjava, 794
      Podešavanje mrežnog sistema za vizuelizaciju, 795
      Pokretanje mrežnog sistema za vizuelizaciju, 803
      Korišćenje menadžera mrežne vizuelizacije, 810
      Korišćenje mrežnih servera za vizuelizaciju, 811
      Greške pri prijavljivanju, 812
      Korišćenje menadžera reda, 812
      Korišćenje programa Notify, 816
      Sažetak, 818

    Poglavlje 39:  Korišćenje interfejsa Video Post, 819
      Osnove postprodukcije, 819
      Korišćenje okvira za dijalog Video Post, 819
      Rad sa sekvencama, 822
      Dodavanje i uređivanje događaja, 822
      Rad sa opsezima, 832
      Rad sa filtrima Lens Effects, 833
      Sažetak, 839

Deo X:  Unapređivanje MAX-a, 841

    Poglavlje 40:  Proširivanje MAX-a dodatnim programima, 843
      Pregled dodatnih programa, 843
      Besplatni i šerver dodatni programi, 844
      Instaliranje dodatnih programa, 844
      Vrste dodatnih programa i primeri, 844
      Sažetak, 852

    Poglavlje 41:  Korišćenje MAXScripta, 853
      Šta je to MAXScript?, 853
      Arhitektura MAXScripta, 854
      Pisanje sopstvenih MAXScriptova, 867
      Vrste skriptova, 883
      Napredne tehnike korišćenja MAXScripta, 884
      Sažetak, 886

    Dodatak A:  Konfigurisanje sistema za 3D Studio MAX, 887
      Biranje operativnog sistema, 887
      Hardverski zahtevi, 887
      Instaliranje 3D Studio MAX-a, 888
      Korišćenje hardverskog ključa, 891
      Registrovanje softvera, 891
      Podešavanje upravljačkog programa za grafičku karticu, 894

    Dodatak B:  Ekskluzivni dodatni programi, 897
      Vežba: instaliranje dodatnih programa, 897
      O dodatnim programima, 898

    Dodatak C:  Šta se nalazi na kompakt disku?, 905
      Primeri i vežbe, 905
      Dodatni programi, 905
      3D modeli, 906
      Demonstracija programa 3D Studio MAX R3, 906

    Indeks, 907

    Uputstvo za instaliranje kompakt diska, 935