MIKRO KNJIGA - PRIKAZ KNJIGE
3ds max 4 Biblija
Sadržaj
Predgovor vii
Uvod u rad sa programom 3ds max 4 1
|
Kratak vodiè: animiranje mlaznog lovca 3
Brzina mlaznjaka 3
Vežba: uvoženje modela mlaznjaka 4
Vežba: primenjivanje materijala na model mlaznjaka 5
Vežba: pozicioniranje pozadine 9
Vežba: dodavanje modela zgrade 11
Vežba: postavljanje kamere i svetlosnih izvora 14
Animiranje mlaznjaka 16
Vežba: dodavanje traga izduvnih gasova 21
Vizuelizovanje dovršene animacije 22
Sažetak 26
Maxovo radno okruženje 27
Elementi radnog okruženja 27
Korišæenje glavne palete alatki 29
Korišæenje panoa s jeziècima 31
Korišæenje komandnog panoa 32
Korišæenje menija 37
Dodatne kontrole radnog okruženja 52
Rad u Maxovom okruženju 55
Sažetak 58
Rad sa prozorima za prikaz 59
Istraživanje 3D prostora 59
Korišæenje kontrola Viewport Navigation 61
Vežba: snalaženje sa aktivnim prozorom za prikaz 62
Konfigurisanje prozora za prikaz 64
Izbor sistema jedinica 75
Uèitavanje pozadine u prozor za prikaz 75
Gde naæi slike za pozadinu? 77
Sažetak 78
Rad sa datotekama 79
Rad sa datotekama Maxovih scena 79
Uvoženje i izvoženje 84
Referenciranje spoljnih objekata 96
Sažetak 104
Korišæenje osnovnih objekata 107
Pravljenje osnovnih objekata 107
Vrste osnovnih objekata 114
Sažetak 130
Biranje objekata i zadavanje njihovih svojstava 131
Biranje objekata 131
Podešavanje svojstava objekata 140
Sažetak 149
Kloniranje objekata 151
Kopije, instance i reference objekta 153
Pravljenje nizova objekata 155
Kloniranje u vremenu 160
Simetrièno preslikavanje objekata 162
Podešavanje me?usobnog rastojanja kloniranih objekata 164
Sažetak 168
Grupisanje i povezivanje objekata 169
Rad sa grupama objekata 169
Odnosi izme?u objekata roditelja, objekata dece i korena hijerarhijskog stabla 170
Uspostavljanje veza izme?u objekata 172
Prikazivanje veza i hijerarhija 173
Rad sa povezanim objektima 174
Korišæenje prozora Schematic View 177
Rad sa èvorovima u prozoru Schematic View 180
Sažetak 184
Transformisanje objekata 187
Premeštanje, rotiranje i menjanje velièine objekata 187
Alatke za transformisanje 188
Šta rade kontrole Transform Managers 191
Korišæenje uporišnih taèaka 195
Ogranièenje transformacija na pojedine ose 198
Uvežbavanje transformacija 200
Komande za poravnavanje 203
Korišæenje mreže 207
Opcije Snap 210
Sažetak 213
Korišæenje modifikatora 215
Rad s listom modifikatora 215
Vrste modifikatora 222
Pore?enje objekata tipa Loft i modifikatora iz grupe Surface Tools 255
Instanciranje modifikatora 257
Sažetak 258
Osnove modelovanja i razlièite alatke 261
Parametarski i neparametarski objekti 261
Vrste modelovanja 262
Menjanje parametara objekta 262
Rad s podobjektima 265
Modelovanje u niskoj rezoluciji 266
Pomoæni objekti za modelovanje 269
Sažetak 271
Crtanje i korišæenje 2D krivih i oblika 273
Crtanje u dve dimenzije 273
Uvoženje i izvoženje krivih 282
Menjanje krivih 286
Pretvaranje krivih u 3D objekte 302
Logièke operacije s krivama 304
Sažetak 306
Rad s mrežicama 307
Pravljenje mrežica i poligonalnih objekata koji se mogu ure?ivati 307
Menjanje mrežice 308
Sažetak 326
Pravljenje zakrpa 327
O mrežastim zakrpama 327
Menjanje zakrpa 329
Sažetak 339
Pravljenje složenih objekata 341
Vrste složenih objekata 341
Preobražavanje objekata 342
Objekti Conform 343
Objekat ShapeMerge 347
Objekti Terrain 349
Objekat Mesher 350
Objekat Scatter 352
Objekat Connect 357
Modelovanje pomoæu objekata Boolean 360
Objekat Loft 365
Sažetak 378
Rad sa objektima tipa NURBS 381
Krive i površine tipa NURBS 381
Menjanje NURBS objekata 385
Rad sa objektima tipa NURBS 391
Sažetak 399
Editor materijala 403
Šta su svojstva materijala? 403
Rad u editoru materijala 405
Korišæenje Material/Map Browsera 415
Korišæenje Material/Map Navigatora 417
Sažetak 418
Primenjivanje materijala 419
Korišæenje standardnih materijala 419
Korišæenje složenih materijala 428
Korišæenje materijala Raytrace 436
Korišæenje materijala Matte/Shadow 444
Sažetak 446
Korišæenje mapa 447
Šta je mapiranje? 447
Vrste mapa materijala 448
Potpano Maps 478
Korišæenje uslužnog programa Map Path 481
Sažetak 482
Rad s materijalima i mapama 483
Formiranje biblioteke materijala 483
Kombinovanje materijala i mapa 484
Animiranje materijala 487
Primenjivanje više materijala 491
Modifikatori materijala 493
Korišæenje mapa za promenu geometrije objekta 501
Uklanjanje primenjenih materijala i mapa 502
Sažetak 503
Rad sa svetlima 507
Osnove rasvete 507
Vrste svetla u Maxu 509
Pravljenje i postavljanje izvora svetla 512
Posmatranje scene iz perspektive svetlosnog izvora 514
Menjanje parametara svetla 516
Korišæenje sistema sunèevog svetla 523
Korišæenje "prostornog" svetla 526
Sažetak 533
Rad sa kamerama 535
Osnove rada s kamerama 535
Pravljenje kamere 536
Prikazivanje pogleda kamere 537
Vežba: podešavanje suprotnog pogleda 537
Kontrolisanje kamere 538
Usmeravanje kamere 539
Podešavanje parametara kamere 541
Sažetak 546
Uklapanje kamere sa statiènom i animiranom pozadinom 547
Korišæenje alatke Camera Match 547
Korišæenje uslužnog programa Camera Tracker 551
Sažetak 560
Sistemi èestica i prostorne deformacije 563
|
Formiranje i kontrolisanje sistema èestica 565
Upoznavanje razlièitih sistema èestica 565
Formiranje sistema èestica 566
Korišæenje sistema èestica Spray i Snow 566
Vežba: stvaranje kiše i snega 568
Korišæenje sistema èestica Super Spray 569
Korišæenje sistema èestica Blizzard 583
Korišæenje sistema èestica PArray 583
Vežba: magièna krila leptira 584
Korišæenje sistema èestica PCloud 585
Korišæenje mapiranih materijala 586
Sažetak 587
Korišæenje prostornih deformacija 589
Pravljenje i povezivanje nosilaca prostornih deformacija 589
Vrste prostornih deformacija 590
Rad s nosiocima prostornih deformacija 612
Sažetak 616
Osnove animacije 619
Korišæenje dugmeta Animate 619
Rad sa kljuèevima 619
Vežba: rotiranje poliedra 619
Korišæenje palete kanala 621
Pregledanje i menjanje vrednosti kljuèeva 623
Kontrolisanje vremena 624
Korišæenje komandnog panoa Motion 625
Animiranje objekata 628
Povezivanje parametara 631
Sažetak 634
Radno okruženje okvira za dijalog potprograma Track View 635
Režimi prikaza kanala 639
Rad sa kljuèevima 644
Ure?ivanje vremena 645
Podešavanje krive kontrolera 647
Filtriranje kanala 651
Rad sa kontrolerima 652
Korišæenje parametara Out-of-Range Types 652
Dodavanje kanala napomena 653
Sinhronizovanje sa kanalom zvuka 653
Sažetak 656
Ogranièavanje kretanja 657
Korišæenje usmerivaèa 657
Vrste usmerivaèa 657
Sažetak 667
Animiranje pomoæu kontrolera 669
Vrste kontrolera 669
Dodeljivanje kontrolera 670
Definisanje podrazumevanih kontrolera 671
Vrste kontrolera 672
Sažetak 693
Korišæenje izraza 695
Promenljive, operatori i funkcije 695
Definisanje izraza 698
Interfejs kontrolera Expression 698
Kontrolisanje transformacija objekata 701
Kontrolisanje parametara 703
Sažetak 706
Dinamièka simulacija 707
Dinamika 707
Definisanje svojstava dinamièkog materijala 711
Korišæenje dinamièkih prostornih deformacija 713
Korišæenje uslužnog programa Dynamics 713
Korišæenje modifikatora Flex 720
Sažetak 724
Rad sa skeletima 727
Izgra?ivanje sistema skeleta 727
Primena osobina kostiju na objekte 730
Vežba: dodavanje skeleta plišanom medvediæu 732
Korišæenje modifikatora Skin 733
Sažetak 738
Pore?enje normalne i inverzne kinematike 739
Formiranje i povezivanje sistema inverzne kinematike 740
Korišæenje metoda inverzne kinematike 743
Sažetak 756
Vizuelizacija i postprodukcija 757
|
Osnove vizuelizacije 759
Maxove metode vizuelizacije 759
Rad sa prozorom ActiveShade 760
Rad sa kontrolnim animacijama 762
Parametri vizuelizacije 764
Globalni parametri vizuelizacije 770
Pravljenje VUE datoteka 771
Korišæenje prozora Virtual Frame Buffer 772
Korišæenje prozora RAM Player 773
Zadavanje podruèja vizuelizacije 775
Nevolje sa vizuelizacijom 775
Sažetak 776
Rad sa okruženjima i atmosferskim efektima 777
Formiranje okruženja 777
Korišæenje kontrolnih objekata Atmospheric Apparatus 781
Izrada atmosferskih efekata 782
Sažetak 792
Korišæenje elemenata i efekata vizuelizacije 793
Korišæenje elemenata vizuelizacije 793
Dodavanje efekata vizuelizacije 795
Vrste efekata vizuelizacije 796
Sažetak 817
Mrežna vizuelizacija 819
Zahtevi koje mreža mora da ispunjava 820
Podešavanje mrežnog sistema za vizuelizaciju 821
Pokretanje mrežnog sistema za vizuelizaciju 829
Konfigurisanje menadžera i servera mrežne vizuelizacije 835
Greške pri prijavljivanju 837
Korišæenje menadžera reda 838
Obaveštenja o procesu vizuelizacije 841
Vežba: podešavanje vizuelizacije simuliranjem mreže 842
Sažetak 842
Postprodukcija u radnom okruženju Video Post 845
Osnove postprodukcije 845
Korišæenje okvira za dijalog Video Post 846
Rad sa sekvencama 848
Dodavanje i menjanje doga?aja 849
Rad sa opsezima 858
Rad sa filtrima Lens Effects 858
Sažetak 864
Prilago?avanje programa 3ds max 865
|
Prilago?avanje Maxovog radnog okruženja 867
Rad sa prilago?enim radnim okruženjima 867
Korišæenje okvira za dijalog Customize User Interface 868
Konfigurisanje putanja 878
Podešavanje parametara 879
Prilago?avanje panoa sa jeziècima 890
Prilago?avanje dugmadi na komandnom panou 891
Sažetak 891
Korišæenje MAXScripta 893
Šta je MAXScript? 893
Alatke MAXScripta 894
Vrste skriptova 907
Pisanje sopstvenih MAXScriptova 909
Sažetak 924
Proširivanje Maxa dodatnim programima 925
|
Korišæenje dodatnih programa drugih proizvo?aèa 927
Pronalaženje dodatnih programa 927
Rad sa dodatnim programima 928
Primeri dodatnih programa 931
Sažetak 934
Samostalno pravljenje dodatnih programa 935
Max i dodatni programi 935
Neophodni uslovi za pravljenje dodatnih programa 936
Vrste dodatnih programa 936
Podešavanje razvojnog okruženja 938
Pisanje prvog dodatnog programa 942
Vežba: uklanjanje grešaka iz dodatnih programa 947
Dovršavanje dodatnog programa Gear 948
Kako proširiti moguænosti dodatnog programa 959
Sažetak 960
Instaliranje i konfigurisanje programa 3ds max 4 961
Izbor operativnog sistema 961
Hardverski zahtevi 961
Instaliranje programa 3ds max 4 962
Registrovanje Maxa 965
Podešavanje upravljaèkog programa za grafièku karticu 967
Maxove preèice sa tastature 969
Preèice u glavnom Maxovom radnom okruženju 970
Preèice u okvirima za dijalog 974
Ostale preèice 978
Ekskluzivni dodatni programi 979
Instaliranje dodatnih programa 979
Korišæenje okvira za dijalog Plug-In Manager 979
O dodatnim programima 980
Šta se nalazi na kompakt disku? 989
Primeri i vežbe 989
Dodatni programi 989
3D modeli 990
Demo programi 990
Uputstvo za instaliranje kompakt diska 1018