Naucite 3D Studio MAX 2 za 14 dana
Uvod
Kinetix 3D Studio MAX, verzija 2 je, bez sumnje, jedan od najmocnijih animacijskih paketa koji postoje na trzistu a koji su namenjeni radu na PC-ju. U industriji je priznat zbog upotrebe u igranim filmovima, igricama, interaktivnim prezentacijama i tehnickoj proizvodnji. Cak i na tako uskom trzistu kao sto su sudske prezentacije, MAX je postao vodeci program za pravljenje animacija i staticnih slika. Dobar glas i prihvacenost u industriji su mozda neki od glavnih razloga da se opredelite za kupovinu MAX-a. Bez obzira sta vas je navelo da vas 3D program bude bas MAX, najbitnije je da shvatite da najbolji deo tek predstoji. Iako je slozen u ponudi, MAX mozete da naucite relativno lako, tj. ako posvetite dovoljno vremena ucenju osnova.
Bez obzira da li ste iskusni animator ili graficki dizajner koji nikada nije radio u 3D, ova knjiga ce vam biti korisna. Cak i oni koji ranije nisu radili u MAX-u, ali koji poznaju i stvaraju animacije, otkrice da je proces stvaranja ubrzan upotrebom novog i komplek-snog programa. Pocetnicima ce knjiga pomoci da pronadju odgovor na pitanje: Odakle poceti? Kada je rec o programu kao sto je MAX, cak i oni korisnici koji ovaj program dobro poznaju, stalno pronalaze mogucnosti koje do tada nisu isprobali ili nisu ni znali da postoje. Knjiga je namenjena svima.
Knjiga "Naucite sami 3D studio MAX 2 za samo 14 dana", osmisljena je tako da vas nauci osnovama MAX-a. Kada budete savladali osnovne principe koji su uopsteno dati kroz 14 poglavlja, postavicete temelje beskrajnim satima eksperimentisanja i samostal-nog ucenja. I ne zaboravite sate zabave koje cete od prvog dana imati prilikom stvaranja animacija i grafika.
Savetujemo vam da knjigu prelazite po danima, pocevsi od prvog dana pa sve do cetrnaestog. Iako se svako poglavlje odnosi na zasebnu temu ili osobinu MAX-a, vestine koje budete naucili u toku jednog dana prenose se i na naredne dane. Primenili smo metod ucenja MAX-a na licu mesta, tako da bi trebalo da budete pred kompjuterom dok ucite. Svaki dan sadrzi odredjena uputstva po koracima koja se bave mnogim osobinama koje cete koristiti svakog dana u MAX-u. Prateci CD sadrzi primere datoteka tipa .max kao i vizuelizovane digitalne filmove koje cete svakog dana koristiti u lekcijama.
Tamo gde je to bilo moguce, dali smo napomene, savete ili upozorenja koja su u vezi sa materijom koja se obradjuje. To bi trebalo da vam pomogne kod najcescih problema sa kojima se novi korisnici animacije i MAX-a veoma cesto susrecu. Isto tako, dajemo vam referencu na ostale teme koje treba da istrazite u slucaju da su vam potrebne dodatne informacije. Obavezno obratite paznju na ove komentare; oni su mozda i najvredniji delovi knjige.
Kome je knjiga namenjena
Knjiga je zamisljena kao kamen temeljac u ucenju stvaranja kompjuterske izrade slika i animacija pomocu jednog od najuspesnijeg 3D paketa 3D Studio MAX-a 2. Iako knjiga obuhvata dosta materijala, namenjena je svakodnevnom koriscenju. Citajuci i prateci vezbe na koje cete nailaziti svakoga dana, brzo cete nauciti koncept predvidjen za taj dan. Ovakva procedura ucenja je veoma efikasna kada se uce teske stvari kao sto su 3D grafika i animacija. Lekcije ukazuju na to kako da izbegnete neke od najcescih poteskoca, kao i kako da izgradite nacin razmisljanja o radu u tri dimenzije posredstvom dvodimenzionalnog medija.
Brz pregled predstojece dve nedelje
Citajuci knjigu i usput radeci vezbe, brzo cete se navici na stvaranje i rad u 3D. Zbog mnostva tema koje su obradjene, veoma je vazno da za svaku od tema uradite i predvidjene vezbe. Ucenje stvaranja realisticnih 3D grafika ne moze se postici osmozom, prema tome, redom pratite svakodnevne lekcije i nemojte se ustezati da zaprljate misa.
Iako su neke lekcije krace od drugih, preporucujemo da dnevno prelazite samo jedno poglavlje. Ako ste puni energije, vratite se unazad da biste se uverili da ste detaljno razumeli sve koncepte. Ova knjiga je namenjena nadgradjivanju koncepata prethodnih poglavlja, pa ce se tako, kasnije u toku rada, preko nekih od njih brzo preci, pod pretpostavkom da ste ih vi prethodno razumeli.
Evo opisa vaseg programa za sledece dve nedelje.
Prvi dan Prvi dan zapocinje detaljnom diskusijom o svetu 3D grafike. Bice reci o opstim temama, kao sto su opste komponente geometrijskih objekata i koordinatni sistemi. Tokom prvog dana opisuje se i pregled okruzenja 3DS MAX-a 2.
Drugi dan Nakon sto se upoznate sa okruzenjem 3DS MAX-a 2, drugog dana mozete da pocnete sa modeliranjem objekata. Bice reci o jednostavnim i objektima slozenih oblika, kao i kako da dodjete do komponenata objekata. Transformisacete objekte po osama svih raspolozivih koordinatnih sistema.
Treci dan Kada budete dosli do treceg dana, bicete spremni da pocnete sa modifikacijama modela. Naucicete koncepte Bulovih operacija, utiskivanja i oblaganja. Iako se lekcije bave naprednim tehnikama modeliranja, osmisljene su tako da vam pomognu putem aktivnog ucestvovanja. U ovim lekcijama se dosta koristi i lista modifikatora (engl. Modifier Stack).
Cetvrti dan Tema dana su krive i objekti stvoreni njihovom upotrebom. Ove lekcije objasnjavaju slozenost krivih i stvaranja objekata Loft. Vezbe vas usmeravaju kroz stvaranje slozenih objekata Loft i rad sa njihovim podobjektima i parametrima.
Peti dan Ovo poglavlje objasnjava danasnju najpopularniju temu u modeliranju, tj. model NURBS. Sve do nedavno, NURBS nije bio dostupan na standardnoj platformi PC-ja. Upravo zbog toga, sem ove knjige postoji jako malo materijala o tome. Ove lekcije se bave najosnovnijim elementima NURBS-a i upucuju vas u gradjenje objekata NURBS pomocu sadasnjeg skupa alatki NURBS koje se nalaze u 3DS MAX-u 2. Iako manje senzacionalno nego modelovanje alatkama NURBS, modelovanje oblika Patch je takodje objasnjeno u ovoj lekciji. Mozete da naucite kako funkcionisu Patches i kako se porede sa modeliranjem NURBS-a.
Sesti dan Stvaranje materijala je vazan aspekt pravljenja zavrsenog 3D modela. Danasnja lekcija vam predstavlja 3DS MAX-ov 2 Material Editor, jednu od njegovih najmocnijih alatki. Diskusija ukljucuje i razne vrste materijala i nacin njihove upotrebe, kao i kako da osmislite, nacinite i upravljate materijalima.
Sedmi dan Tema dana su napredni materijali i njihove alatke. Bice reci i o temama poput koordinata UVW i preslikavanja (mapiranja) parametara. U ovom lekciji naucicete vestine neophodne za stvaranje sofisticiranijih materijala.
Osmi dan Rasveta i atmosfera su osnovni deo bilo koje animacije ili 3D vizuelizacije. Dodavanjem prave kolicine svetla i senke sceni, ona dobija dubinu i zivot. Efekti kojima se postizu atmosferski uslovi sceni daju jos jedan nivo realnosti. Ovog dana cete nauciti osnove dodavanja svetla i kako da vizuelizujete specijalne efekte koristeci atmosferu.
Deveti dan Kamere su za vasu scenu oci publike. Vi ste reziser vase postavke za virtuelni film. Naucicete koji su najbolji nacini da postavite kamere, kako se one animiraju i kako da sagledate kamerom zeljeni deo scene.
Deseti i jedanaesti dan Osnovnih koncepata animacije ima jako mnogo, tako da smo ih podelili na dva dana. Naucicete tehnike animacije preuzete iz tradicionalne animacije tipa cel i mnoge osnovne tehnike koje se nalaze u MAX-u.
Dvanaesti dan Sta bi animacija bila bez specijalnih efekata? MAX nudi dva sistema specijalnih efekata koji se nazivaju prostorne deformacije (engl. Space Warps) i cestice (engl. Particles). U danasnjoj lekciji naucicete kako da koristite oba sistema da biste napravili bilo koji efekat koji zamislite.
Trinaesti dan Vizuelizacija animacije je poslednja stvar koju radite na sceni, ali na nju treba misliti pre nego sto pocnete vas projekat. Izvesna planiranja olaksavaju proces animiranja. Ovo poglavlje vam pokazuje osnove i pomaze vam da se pripremite za odluke sa kojima cete se susresti u gotovo svakom projektu.
Cetrnaesti dan Kombinovanje slika i animacija je jos jedan uzbudljiv deo stvaranja animacije. MAX vam omogucava kompletan paket za unosenje video izmena sa ugradjenim dodatkom Video Post. Istrazivacete nacine koriscenja Video Posta za stvaranje kompletnog digitalnog filma, sve unutar MAX-a.
Rezime
Animacija je jednostavna. Pomerajte neki objekt od tacke A do tacke B u toku nekog vremenskog perioda. Kada to pustite na video-traci ili nekom drugom digitalnom formatu, dobijate animaciju ovo je najjednostavnija definicija. Medjutim, vecina animacija se ne sastoji samo od objekata koji se pomeraju; sastoje se od stvaranja i deformacija slozenih modela, interakcija i reakcija modela na sceni i specijalnih efekata o kojima niste ni sanjali. Udjite u 3D Studio MAX 2. On je kolekcija alatki koje omogucavaju da sa jednostavnog predjete na fantasticno; MAX je zaista profesionalna alatka koju je zabavno koristiti. Upozoricemo vas pre nego sto pocnete MOZETE DA POSTANETE ZAVISNI OD MAX-a. Obavestite porodicu i prijatelje da ce vas veoma tesko naci, sem u slucaju da nestane struje ili da vas neko nepredvidjeno topljenje kompjutera primora da izgubite MAX iz vida. Kad smo i to rekli, mislim da mozete da okrenete stranicu. Uzivajte!