Jedan od najvećih američkih romana
„Vrhunac moćne proze Teodora Drajzera.“
–
Library of America
Inspirisan istinitim događajem, Teodor Drajzer u ovom romanu opisuje uspon i pad ambicioznog mladića, rastrzanog između naklonosti prema dve veoma različite žene – i dve veoma različite vizije onoga što njegov život može postati. Klajd Grifits je rođen u siromaštvu i slabo je obrazovan, ali mu se životne perspektive otvaraju kada mu bogati stric, vlasnik fabrike košulja, ponudi posao. Ubrzo napreduje u poslu i uprkos upozorenju da se kloni žena iz fabrike započinje vezu sa Robertom, siromašnom radnicom koja se zaljubljuje u njega. Istovremeno, privlači pažnju Sondre, glamurozne bogataške ćerke, i počinje da zanemaruje svoju ljubavnicu. Kada ga Roberta suoči sa svojom trudnoćom, Klajdovi snovi o braku sa Sondrom bivaju ugroženi, te on smišlja očajnički plan da ostvari svoje zamisli.
Američka tragedija je fascinantna i impresivno detaljna studija karaktera i majstorski prikaz destruktivnih moći ambicije, pohlepe i ekonomske nejednakosti. Drajzer nudi duboku refleksiju o potrazi za srećom i tragičnim posledicama pogrešnih izbora, što čini ovaj roman neprolaznim i uticajnim književnim delom. Na njegovom predlošku je 1951. godine snimljen film
Mesto pod suncem, ovenčan sa šest Oskara.
„
Američka tragedija je remek-delo, jedan od najvažnijih romana u američkom kanonu. To je ambiciozna priča koja se bez ustezanja suočava sa himerom američkog sna i mitom o društvu u kojem svi imaju podjednake šanse za uspeh, ali i izvanredan kriminalistički roman koji će vam ostati urezan u sećanje dugo nakon što okrenete poslednju stranicu. Ništa manje od monumentalnog.“
–
Kirkus
„Klasičan prikaz surove stvarnosti američkog života, tamne strane američkog sna i tragične potrage jednog čoveka za ljubavlju i uspehom.“
–
New York Times Book Review
16.12.2024.
Ivana




Odlična knjiga. Pročitala sam je pre par godina i još uvek se svega sećam. U početku je radnja spora, a kad se zavrti nećete moći da je ostavite.
12.12.2024.
Марија Новаковић




Америчка трагедија је ремек-дело које нам приближава тамне стране људске амбиције и опсесивног јурења за илузијом среће. Пре више од 15 година затворила сам његове странице, али лик Клајда Грифитса и његова трагична судбина наставили су да ме подсећају на цену коју човек плаћа када му морал и савест постану монета за трговину успехом. Драјзер неумољиво разоткрива гротеску америчког сна, у ком потрага за богатством и друштвеним статусом често води у пропаст. Клајд је симбол свих оних који свој идентитет подреде туђим стандардима успеха, заборављајући да се права вредност живота не мери луксузом, већ унутрашњим миром и чистоћом душе. Одушевљена сам што је Лагуна поново удахнула живот овом ванвременском класику, јер свака нова генерација заслужује да осети тежину питања које Драјзер поставља: да ли је вредно постићи све, ако на том путу изгубимо себе?
10.12.2024.
Isidora Đolović




Priča o Klajdu Grifitsu od samog početka se usredsređuje na izuzetno bitan motiv želje, nezadovoljenosti prohteva za čulnim i materijalnim usled nekonvencionalnih uslova u kojima je proveo detinjstvo. Trajna nesigurnost zbog siromašnog porekla, veoma često doživljavanog kao sramotnog; nastojanje da se, zahvaljujući prirodnim predispozicijama, uzdigne u odnosu na sredinu iz koje potiče i bude nešto više, da ugrabi znatno bolje od onoga što mu je namenjeno; istovremena slabost karaktera usled podložnosti pohlepi za luksuzom i pojačanog telesnog nagona (oboje su posledica rane uskraćenosti), vode prema nizu pogrešnih postupaka i, naposletku, u zločin koji će platiti glavom. Mada se, kako naslov govori, uzroci posrnuća ponajviše pripisuju komplikovanosti i (ne)izvodljivosti modernog mita o američkom snu, jasno je da brojna svojstva ambicioznog, a usled toga u sudaru sa sredinom i nedoraslošću njenim zahtevima posrnulog glavnog lika, sežu dalje (i šire) u evropsku tradiciju.