Analiza diskursa udžbenika engleskog jezika
Cilj ove monografije je da predstavi nivo zastupljenosti analize diskursa u udžbenicima engleskog jezika koji se koriste u našoj zemlji. Istraživanje polazi od najnovijih teorija učenja i osnovnih teorijskih postavki analize diskursa u nastavi engleskoh jezika kao prvog ili drugog stranog jezika, a sprovedeno je na uzorku deset udžbenika. Analiza je urađena prema revidiranoj skali procene udžbenika za potrebe analize diskursa i obuhvata pet nivoa procene koji se odnose na sadržaj i teme, vokabular i strukture, vežbanja, ilustracije i fizički izgled udžbenika i na taj način osvetljava one aspekte pisanja udžbenika koji su do sada yanemarivani u našoj sredini. Jezički sistem na diskursnom nivou je u fokusu interesovanja. Želeli smo da ispitamo kako je ilustrovan, koje su mogućnosti njegove prezentacije i9 vežbanja, razvijanja funkcionalne upotrebe jezika i u kojoj meri je zastupljena socio-kulturna dimenzija jezika kao preduslov razvijanju komunikativne kompetencije učenika. Prisustvo elementata strane kulture jedan je od značajnijih kriterijuma za ocenjivanje kvaliteta udžbenika stranog jezika. Analiza diskursa se ispituje na četiri nivoa i obuhvata analizu kohezije, analizu odnosa diskursnog oblika i sintakse, analizu govornog čina i događaja i retoričku analizu. Rezultati istraživanja ukazuju na nedostatke udžbenika i mogućnosti njihovog rešavanja.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Analiza diskursa udžbenika engleskog jezika
Izdavač: Задужбина Андрејевић
Strana: 116 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 17 x 24 cm
Godina izdanja: 2006
ISBN: 86-7244-543-0