Beograd kao autobiografija
Priča o gradu koji je upamtio sebe u životu i delu istinskih građana.
Da li naša želja da oblikujemo i sačuvamo grad mora biti direktno vezana sa željom da pripadamo određenom tipu ljudi? Mislim da je odgovor na ovo pitanje više nego očigledan svakom čitaocu. „Čovek je izgradnjom grada rekonstruisao samog sebe...“, kaže Robert Park. Isto važi i za rušenje, kao i za pamćenje – novu građevinu duha. Mirjana Popović Radović je ovom knjigom uspela da rekonstruiše nepravedno zaboravljenog i malograđanštinom potcenjenog beogradskog čoveka.
U džojsovskoj odiseji ulicama Beograda, uspomene i ljudi postoje simultano u istoj zajednici, psihografiji grada, umetničkom delu, dobrokomšijskom gradskom životu i etici suživota. Otuda nije nimalo slučajna sintagma Itala Kalvina iz citata na početku prvog poglavlja – „grad duša“ (Nevidljivi gradovi), u kojoj se semantički objedinjuje vidljivo i nevidljivo, gradovi kao žene, odnosno sentimenti skrivenih individualnosti ili njihov skup, slojevi nasleđa kao slojevi na palimpsestu, narativnost kao prolaznost i priča kao okamenjena stvarnost za onoga ko može da je nađe i onoga ko vidi dalje.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Beograd kao autobiografija
Izdavač: Službeni glasnik
Strana: 134 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 20 x 24,5 cm
Godina izdanja: 2020
ISBN: 978-86-519-2015-1