Из рецензије најновијег романаМиланке Мамуле,
Опсежнија социолошка анализа би указала да је поглед и стил Миланке Мамуле дубокоукорењен у друштвену стварност којом харају и владају најразличитији људски типови, побуде и страсти које воде у погрешне кораке, где страдалници нису свесни свог поринућа у строго материјалне форме којој су се приклонили, где не важе правила толеранције и брисања дугова. Зато су често изненађени и затечени. Непотребно је и немогуће одредити кривце или исправне у свим трансакцијама ─ и новчаним и емоционалним; сувишно је и њихово груписање у добре и мање добре у таквом ускомешаном и испреплетаном друштву с несвесним срљањем у просперитет и одбацивање традиционалних вредности. Ипак, као и у претходним романима, „Црвени бизнисмен“ и „Бизнис и љубав“, издвајају се неки женски, мирољубиви, обични у својој необичности, нежни трагачи више среће ─ женски ликови. И сами често контроверзни, успевају да се наочиглед свих невоља, ојачани и поткрепљени срцем, извуку из колотечине баналног, несхваћеног и сувишног бављења детаљима живота и наставе причу с поентом у нади, у спасавању и без златне средине која, приметили су, „као етичка врлина више не постоји“.
Актуелност тема мами читаоца да не заобилази дугачке деонице раскорака између схватања Запада и човека Балкана и да се не збуни пред избором. Проституцији на модеран начин, питању среће и несреће, брачној голготи, лицемерју и трпљењу ─ најадекватнију потпору даје размишљање да „узрок има гадну последицу кад је сам по себи гадан“.
Равнотежа догађаја, унутарњих зачикавања и манифестоване природе, најбоље се испољава у метафоричним описима ─ у којима се стапају као на сликарском платну острво које се рогуши, киша која острвљено пада, апатија која „вреба из жбуна као непријатељ“, киша која „млати“ док „сунце показује слабу вољу да се пробије“. Све је то још један доказ да се „буди враг у очима“, заблуделог човека који је потрошни материјал а који мисли да је вечан.
Поруке романа су многобројне и свеобухватне. Приступимо ли им с интересовањем, пронаћи ћемо, на пример, део своје истине, и оне универзалне у пишчевим размишљањима: „Још једном је појмила да живот није очекивање, да неочекивано има недефинисане границе, да несрећне спознаје не могу бити остављене само другима, да је нада исцрпљива категорија, да узроци имају тајна скровишта и да живети значи и помирити се”.
Ако убедљивост једног дела зависи од уметничке истинитости и даровитости да нам до краја одржи пажњу, пробудивши наклоност и дивљење, онда је Миланка Мамула и по четврти пут остварила свој уметнички циљ. Она је заиста ушла у свет књижевности даром да дарује и друге…