MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeEkonomija

    Prikaži 4 puta
    veću sliku


    Ekonomija identiteta
    Autori: George A. Akerlof, Rachel E. Kranton
    Strana: 190
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    KAKO NAŠI IDENTITETI OBLIKUJU NAŠ RAD, PLATE I BLAGOSTANJE!

    Ekonomija identiteta je novi način razumevanja odluka ljudi — na poslu, u školi i kod kuće. Tom ekonomijom bolje možemo shvatiti zašto podsticaj poput deoničkih opcija deluju ili ne deluju; zašto su neke škole uspešne, a druge nisu; zašto neki gradovi i gradići ne ulažu u svoju budućnost — i mnogo, mnogo više od toga..

    Ekonomija identiteta premošćuje kritičan jaz u društvenim naukama. U ekonomiju uvodi identitet i norme. Predrasude ljudi o tome šta je primereno, a šta je zabranjeno i za koga, temeljne su za određivanje koliko će se truditi na poslu i kako će učiti, trošiti i štedeti. Zato identitet ljudi — njihove ideje o tome ko su i kakvima žele postati — može biti najvažniji činilac koji utiče na njihove ekonomske živote. I ograničenja koja društvo postavlja na ljudske identitete mogu takođe biti jedna od ključnih odrednica njihovog ekonomskog blagostanja.

    “U svakodnevnoj ekonomskoj raspravi o tržištima i porezima često zaboravljamo na sile koje zaista prave razlike u našim životima. U Ekonomiji identiteta sedimo na ekonomskoj terasi sa Rachel Kranton i Georgeom Akerlofom i posmatramo ono do čega nam je najviše stalo — svoj identitet.”
    DAN ARIELY, autor: Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions

    “U Ekonomiji identiteta George Akerlof i Rachel Kranton udružuju se da bi ljude i njihove strasti uveli u ekonomsku analizu. Udaljujući se od konvencionalnih opisa, oni predlažu paradigmu da bi se objasnilo zašto i kako identitet i društvene norme oblikuju ekonomsko odlučivanje. Sa zanosom i pronicljivošću, ova knjiga transformiše standardna ekonomska shvatanja organizacija, škola, rodne segregacije i rasne diskriminacije. Ta nova prosvećena ekonomija razotkriva svetlu budućnost za ozbiljnu saradnju ekonomista i sociologa.”
    VIVIANA A. ZELIZER, autorka The Purchase of Intimacy

    “Ova intrigantna knjiga pokazuje koliko se mnogo može naučiti kada alate ekonomije pridodate drugim, danas raspoloživim intelektualnim resursima za razmišljanje o moći identiteta. George Akerlof i Rachel Kranton izveštavaju o rezultatima tehničkog modeliranja bez uranjanja čitaoca u tehnikalije. Rezultat je pristupačan i jasan rad.”
    KWAME ANTHONY APPIAH, autor The Ethics of Identity

    “Ekonomija identiteta meša elemente psihologije s tradicionalnom ekonomskom analizom. Pisanje je jasno, zanimljivo i neopterećeno žargonom. Međuigra između teorijskih predviđanja i konkretnih primera veoma je uspešna. Knjiga dovodi do fascinantnih razvojnnih pomaka na spoljnoj granici ekonomije i stavlja je na dohvat ruke širokoj publici.”
    H. PEYTON YOUNG, Univerzitet u Oxfordu

    “Ekonomija identiteta puna je kreativnih i zanimljivih misli koje će veseliti i intrigirati one koji je pročitaju. Pisanje je lucidno i pristupačno, s minimumom standardnog ekonomskog žargona, što omogućava da knjiga stekne veliki krug čitalaca širom društvenih nauka.”
    TIMOT HY BESLEY, Londonska škola ekonomije i političkih nauka

    Kratak sadržaj:

    I. Ekonomija i identitet
    Uvod
    Ekonomija identiteta
    Identitet i norme u korisnosti
    Kamen iz Rosette
    Gdje nam je mjesto u današnjoj ekonomiji

    II. Rad i školovanje
    Identitet i ekonomija organizacija
    Identitet i ekonomija obrazovanja

    III. Rod (spol) i rasa
    Rod (spol) i rad
    Rasa i manjinsko siromaštvo

    IV. Pogled prema budućnosti
    Ekonomija identiteta i ekonomska metodologija
    Zaključak i pet načina kako identitet mijenja ekonomiju

    George A. Akerlof je profesor ekonomije na Univerzitetu u Kaliforniji, u Berkeley-ju i dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju 2001.godine.
    Rachel E. Kranton je profesorka ekonomije na Univerzitetu Duke. Akerlof je s Robertom Shiller-om koautor knjige “Životinjski duhovi: kako ljudska psihologija pokreće ekonomiju i zašto je to važno za globalni kapitalizam” (Animal Spirits: How Human Pyschology Drives the Economy and Why It Matters for Global Capitalism, Princeton).


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Ekonomija identiteta
    Izdavač: Mate
    Strana: 190 (cb)
    Povez: meki
    Jezik: hrvatski
    Pismo: latinica
    Format: 16,0 x 24,0 cm
    Godina izdanja: 2012
    ISBN: 978-953-246-169-5
    RASPRODATO
    Nije u planu obnavljanje izdanja





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024