MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Računari i InternetProgramiranje

    Prikaži 2 puta
    veću sliku


    Funkcionalan dizajn
    Autor: Robert C. Martin
    Strana: 384
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Funkcionalan dizajn - principi, obrasci i praksa

    U knjizi "Funkcionalan dizajn", poznati softverski inženjer Robert C. Martin (poznat kao "Ujka Bob") objašnjava primenu funkcionalnog programiranja za izgradnju boljih sistema za krajnje korisnike. Martin poredi konvencionalne objektno-orijentisane strukture koda u Javi sa onima koje omogućava funkcionalno programiranje, identifikuje optimalne uloge za svaki pristup i demonstrira kako unaprediti sistem pažljivim korišćenjem oba pristupa u odgovarajućim kontekstima.

    Martinov pristup je pragmatičan, s naglaskom na rešavanju stvarnih problema umesto teorijskog razmatranja. Kroz pristupačne primere, programeri će razumeti kako im jednostavan, semantički bogat jezik Clojure, može pomoći da unaprede čistoću koda, dizajn, disciplinu i rezultate. Martin istražuje poznate SOLID principe i Dizajnerske obrasce Četvoročlane Grupe iz funkcionalne perspektive, te otkriva zašto obrasci i dalje imaju veliku vrednost za funkcionalne programere i kako ih koristiti radi postizanja izuzetnih rezultata.

    Razumevanje osnova funkcionalnog programiranja uključuje koncepte kao što su nemutabilnost (immutability), perzistentni podaci, rekurzija, iteracija, lenjost (laziness) i stanje (statefulness)
    Kontrast funkcionalnog i objektnog pristupa programiranju kroz stručno osmišljene studije slučaja
    Istraživanje funkcionalnih dizajnerskih tehnika za tok podataka
    Korišćenje klasičnih SOLID principa za pisanje boljeg Clojure koda
    Usavršavanje pragmatičnih pristupa funkcionalnom testiranju, korisničkim interfejsima i konkurentnosti
    Upotreba dizajnerskih obrazaca u funkcionalnim okruženjima
    Vodjenje kroz izgradnju enterprise-level Clojure aplikacije
    “Funkcionalni dizajn" je kalsik, od samog početka. Bob ističe kako elementi funkcionalnog programiranja čine dizajn softvera jednostavnim, ali i pragmatičnim. On to čini na način koji je prihvatljiv i koristan za programere koji već imaju iskustvo sa C#, C++, ili Javom.” Janet A. Carr, Independent Clojure Consultant

    Sadržaj

    Predgovor xiii

    Uvod xv

    Zahvalnosti xxi

    O autoru xxiii

    DEO I: Osnove funkcionalnog programiranja 1

    Poglavlje 1: Nepromenljivost 3

    Šta je funkcionalno programiranje? 4
    Problem sa dodeljivanjem 7
    Pa zašto ga nazivamo funkcionalno? 10
    Bez promene stanja? 12
    Nepromenljivost 15
    Poglavlje 2: Trajnost podataka 17

    O varanju 19
    Pravljenje kopija 20
    Strukturno deljenje 23
    Poglavlje 3: Rekurzija i iteracija 27

    Iteracija 28
    Veoma kratak vodič za Clojure 29
    Iteracija 32
    TCO, Clojure i JVM 32
    Rekurzija 32
    Poglavlje 4: Lenjost 37

    Lenjo akumuliranje 40
    U redu, ali zašto? 41
    Završetak 42
    Poglavlje 5: Čuvanje stanja 43

    Kada moramo da izvršimo promenu 47
    Softverska transakcijska memorija (STM) 48
    Život je težak, softver je još teži
    Deo II: Komparativna analiza 53

    Poglavlje 6: Prosti činioci 55

    Verzija za Javu 56
    Verzija za Clojure 60
    Zaključak 63
    Poglavlje 7: Igra kuglanja 65

    Verzija za Javu 66
    Verzija za Clojure 71
    Zaključak 75
    Poglavlje 8: Ogovaranje među vozačima autobusa 77

    Java rešenje 78
    Klasa Driver 84
    Klasa Route 85
    Klasa Stop 85
    Klasa Rumor 86
    Klasa Simulation 87
    Clojure 88
    Zaključak 93
    Poglavlje 9: Objektno-orijentisano programiranje 95

    Funkcionalan platni spisak 98
    Prostori imena i izvorne datoteke 107
    Zaključak
    Poglavlje 10: Tipovi 109

    Deo III: Funkcionalni dizajn 115

    Poglavlje 11: Protok podataka 117

    Poglavlje 12: SOLID 125

    Princip jedinstvene odgovornosti (SRP) 126
    Princip otvorenosti i zatvorenosti (OCP) 131
    Funkcije 133
    Objekti sa virtuelnim tabelama 134
    Multimetodi 135
    Nezavisna implementacija 136
    Liskovin princip zamene (LSP) 138
    ISA pravilo 142
    Nipošto! 145
    Pravilo reprezentacije 146
    Princip razdvajanja interfejsa (ISP) 147
    Nemojte da zavisite od stvari koje vam nisu potrebne 150
    Zašto? 151
    Zaključak 151
    Princip inverzije zavisnosti (DIP) 152
    Povratak u prošlost 155
    Kršenje DIP principa 165
    Zaključak
    Deo IV: Funkcionalni pragmatizam 181

    Poglavlje 13: Testovi 183

    A REPL? Šta ćemo sa tim? 184
    Šta je sa lažnim objektima? 184
    Testiranje zasnovano na svojstvima 186
    Tehnika dijagnostike 190
    Funkcionalno 197
    Poglavlje 14: Grafički korisnički interfejs 199

    Crtanje uz pomoć kornjače za biblioteku Quil
    Poglavlje 15: Konkurentnost 215

    Zaključak 225
    Deo V: Projektni obrasci 227

    Poglavlje 16: Pregled projektnih obrazaca 229

    Obrasci u funkcionalnom programiranju 233
    Obrazac Apstraktan poslužitelj 233
    Obrazac Adapter 236
    Da li je to zaista objekat adapter? 241
    Obrazac Komanda 242
    Poništi 245
    Obrazac Sastav 249
    Funkcionalno? 254
    Obrazac Dekorater 260
    Obrazac Posetilac 264
    Zatvoriti ili Clojure? 267
    Problem 90 stepeni 270
    Obrazac Apstraktna fabrika 274
    Ponovo 90 stepeni 279
    Sigurnost tipova? 281
    Zaključak 281
    Dodatak: OO otrov? 282

    Deo VI: Studija slučaja 285

    Poglavlje 17: Wa-Tor 287

    Počeši se 309
    Tuš je rešenje problema 312
    Faza intenzivne reprodukcije 322
    Šta ćemo sa ajkulama? 324
    Zaključak 335
    Pogovor 337

    Indeks 339


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Funkcionalan dizajn
    Izdavač: Kompjuter biblioteka
    Strana: 384 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: cm
    Godina izdanja: 2024
    ISBN: 978-86-7310-596-3
    Naručite
    Cena: 2.600 RSD
    Vaša cena: 2.404 RSD
    Cena za inostranstvo:
    24,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    +381 11 3055010
    +381 11 3055015





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Jasan kod: Priručnik za pisanje jasnih programa, drugo revidirano izdanje prevoda knjige Clean Code
    2240 din.

    Refaktorisanje – poboljšanje dizajna postojećeg koda (II izdanje)
    1430 din.

    Um caruje: Projektni obrasci
    2240 din.

    Osnove softverskog inženjerstva
    1400 din.

    Čista arhitektura: stručni vodič za strukturu i dizajn softvera
    2660 din.

    Čisto agilno: razvoj softvera
    2090 din.

    Čisto majstorstvo, discipline, standardi i etika
    2613 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024