MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹PravoslavljeГрехPravoslavljeСвета тајна покајања и исповест

    Prikaži 1.9 puta
    veću sliku


    Господе, очисти грехе моје: Практични приручник за покајање и исповест: 2. допуњено издање
    Аутор: група аутора
    Страна: 408
    Остали детаљи
    Veličina slova: A A
    Ако је Црква, по учењу Отаца, болница, онда је исповедаоница хируршка сала, где се обављају најсложеније операције на души. А шта је душа? Душа је оно што боли кад је цело тело здраво. Ова је књига ту да вам помогне, да вам покаже путеве покајања и исповести, да га научи да нема греха који Бог неће опростити осим оног за који од Бога у Цркви Његовој нисмо тражили опроштај. Највећи савремени духовници о Светој Тајни Покајања.


    Садржај

    Уместо увода
    Архимандрит Рафаил (Карелин)
    ГРЕХ НАС ОДВАЈА ОД БОГА
    МИСТИЧНА СУШТИНА ГРЕХА, 5
    ШТА НАС ВУЧЕ КА ГРЕХУ?, 7
    ДЕМОНИЗАМ ГРЕХА – ТАЈНА ВЕЧНИХ МУКА, 9

    Архимандрит Лазар Абашидзе
    ПОКАЈАЊЕ – УСКИ ПУТ КОЈИ ВОДИ У ЖИВОТ ВЕЧНИ
    ПОЗИВ НА ПОКАЈАЊЕ, 12
    СВЕТА ТАЈНА ПОКАЈАЊА И ИСПОВЕСТИ, 15
    О ПОКАЈНОМ ИСПРАВЉАЊУ СРЦА, 21
    ШТА ЈЕ ТО ИСТИНСКО ПОКАЈАЊЕ?, 27
    ДА БИСМО СЕ ПОКАЈАЛИ МОРАМО ЗНАТИ
    ЗА ШТА ТРЕБА ДА СЕ КАЈЕМО (Шта је то грех?), 31
    Маловерје, 31
    Сујеверје, 32
    Богохулништво и заклињање Богом, 33
    Занемаривање црквених богослужења, 33
    Занемаривање молитве, 34
    Духовна прелест (обмана), 35
    Гордост и сујета, 35
    Човекоугађање, 37
    Напраситост и раздражљивост, 38
    Осуђивање, 39
    Чамотиња (униније), 41
    Празнословље, 41
    Лаж и лагање, 42
    Крађа и пљачка, 42
    Среброљубље, 43
    Стомакоугађање, 44
    Пијанство, 45
    Убиство, самоубиство, абортус, 46
    Блуд и прељуба, 49
    ГДЕ И КАКО СЕ НАУЧИТИ СВЕТОМ ПОКАЈАЊУ?, 51

    ПОКАЈАЊЕ И ИСПОВЕСТ ЈЕДИНИ СУ ПУТ КА СПАСЕЊУ
    Схиигуман Сава Псковско-Печерски
    ИСПОВЕСТ – ДВЕРИ ЗА НАШ ПОВРАТАК ЦРКВИ
    Припрема за исповест, 66
    Основни и другостепени греси, 66
    Скрушеност срца, 67
    Исповест, 68
    Причешћивање Светим Тајнама, 72
    Плодови покајања, 73

    Архимандрит Лазар Абашидзе
    САВЕТИ ОНОМЕ КО СЕ ПРИПРЕМА ЗА ИСПОВЕСТ, 75
    КАКО ТРЕБА ПРИСТУПИТИ ИСПОВЕСТИ?, 80
    Исповест треба да буде искрена и отворена, 81
    Какве помисли треба исповедати и за које није потребна неодложна исповест?, 81
    Сећање на раније телесне грехе је штетно, 83
    Крајње је опасно остављати за касније исповест својих греха и одлагати своје исправљање, 84
    Онај ко је згрешио не сме да се узнемирава ако духовник строгим речима буде видао његове ране, 84
    О епитимији, 85
    ИСПОВЕСТ ХРИШЋАНИНОВА, 87
    КАКО СЕ ТРЕБА ИСПОВЕДАТИ?, 92

    СВЕТА ТАЈНА ИСПОВЕСТИ – КЉУЧ ЗА ЦАРСТВО НЕБЕСКО
    Свештеник Михаил Немнонов
    СВЕТА ТАЈНА ИСПОВЕСТИ, 96
    Морамо да исповедимо оно у чему смо згрешили, 97
    Само осећања без речи нису покајање, 100
    Грехови се могу запамтити и ако човек има лоше памћење, 101
    Што је мање грубих грехова, тим дубља постаје исповест, 102
    Најбоља припрема је да се сваког дана присећамо по мало, 102
    Нередовна исповест не може бити потпуна, 103
    Прво треба да кажемо оно о чему нам је најтеже да говоримо, 104
    Пред Богом се кајемо за грехове, а не за врсте грехова, 105
    Што мање сувишних речи – тим боље, 106
    Расуђивања о греху су такође сувишна, 107
    Ни за шта се не оправдавати, 107
    Без реалних напора ништа неће бити делотворно, 109

    Игуман Петар (Мешчеринов)
    О СВЕТОЈ ТАЈНИ ПОКАЈАЊА, 113

    Протојереј Александар Степанов
    СВЕТА ТАЈНА ИСПОВЕСТИ, 128

    ПУТЕВИ И СТРАНПУТИЦЕ КОЈИМА ИДЕ ДАНАШЊИ ЧОВЕК ОД ГРЕХА КА БОГУ
    Архимандрит Рафаил (Карелин)
    БОРБА СА ГРЕСИМА – ПОДВИГ ЗА ЧИСТОТУ ДУШЕ
    О покајању и исповести (одговори на питања), 144

    Протојереј Максим Козлов
    ПОВРАТАК ЧОВЕКА БОГУ
    О Светој Тајни покајања, духовном очинству и Светом Причешћу (одговори на питања), 162

    Свештеник Игор Фомин
    ГРЕХ КИДА ЉУБАВ ПРЕМА БОГУ, БЛИЖЊИМА И СЕБИ, 225

    ПРАКТИЧНИ ПРИРУЧНИК ЗА ПОКАЈАЊЕ И ИСПОВЕСТ
    Свештеник Михаил Шпољански
    КАКО СЕ ПРИПРЕМИТИ ЗА ИСПОВЕСТ?
    Практични приручник за исповест православног хришћанина
    Увод, 234
    Глава 1 – ГРЕХ, 236
    Из речника, 236
    Деловање греха, 240
    Глава 2 – ИСПОВЕСТ, 243
    Глава 3 – СВЕТА ТАЈНА ИСПОВЕСТИ,247
    Прилог 1
    ОПШТА ИСПОВЕСТ, 254
    ГРЕСИ ПРОТИВ БОГА, 255
    ГРЕСИ ПРОТИВ БЛИЖЊЕГ, 257
    ГРЕСИ ПРОТИВ СЕБЕ САМОГА, 259
    Прилог 2
    ПРАВИЛА ХРИШЋАНИМА ЗА ЖИВОТ У ПОКАЈАЊУ, 269
    ПРАВИЛА БЛАГОЧЕСТИВОГ ЖИВЉЕЊА, 272
    Прилог 3
    САВЕТИ ДУХОВНИКА ЗА СТИЦАЊЕ ПОКАЈНИЧКОГ ОСЕЋАЊА, 278
    Прилог 4
    ГРЕХ, 284

    Епископ Александар (Милеант)
    СВЕТА ТАЈНА ПОКАЈАЊА – Лек за болесну душу
    Узроци унутрашње дезинтегрисаности, 287
    Завиримо у себе, 288
    Значај и снага Свете Тајне покајања, 290
    ПОДСЕТНИК ЗА ИСПОВЕСТ, 293

    Отац Питер Орфанакос
    ИСПОВЕСТ – ПУТ КА ЦАРСТВУ БОЖИЈЕМ, 298

    Отац Милтон Ефтимиу
    МЛАДИ И ИСПОВЕСТ, 301

    Митрополит Оропоски и Филиски Кипријан
    НЕ САМО ТРИ ПУТА ГОДИШЊЕ – О честом приступању Светој Тајни Исповести, 311

    Отац Џејмс Кордарис
    ПРИПРЕМА ЗА ИСПОВЕСТ, 316

    Отац Анастасије Бозикис
    О ЗНАЧАЈУ ИСПОВЕСТИ И ПРИПРЕМИ ЗА ЊУ, 321

    Братство Св. Мученика Едварда (из Лондона)
    КАТИХЕТСКА ПОУКА О ИСПОВЕСТИ, 324

    КРАТКИ САВЕТИ ЗА ПРАВИЛНУ ИСПОВЕСТ, 331
    Отац Питер Орфанакос, отац Милтон Ефтимиу САМОПРЕИСПИТИВАЊЕ ПРЕД ИСПОВЕСТ, У СВЕТЛУ ДЕСЕТ ЗАПОВЕСТИ БОЖИЈИХ, 335

    ВОДИЧ ЗА ИСПОВЕСТ – ПРАКТИЧНА ПИТАЊА ЗА ПРАВОСЛАВНЕ ХРИШЋАНЕ КОЈИ СЕ ПРИПРЕМАЈУ ЗА ИСПОВЕСТ, 342
    Питања за Хришћанина у погледу односа са и према другим, 342
    Питања за Хришћанина (Хришћанку) у погледу њега самог, 344
    Питања за хришћанске брачнике, 346
    Не запостављајте Свету Тајну Исповести, 347

    Отац Димитрије Галкин
    ОБЈАШЊЕЊА УЗ СВЕТЕ ТАЈНЕ ИСПОВЕСТИ И СВЕТОГ ПРИЧЕШЋА, 348
    ИСПОВЕСТ (на основу радова оца Александра Јељчанинова), 355
    ПРИПРЕМА ЗА ИСПОВЕСТ, 360
    О епитимијама, 364
    О времену вршења Св. Тајне Исповести, 365
    Веза између Тајне Јелеосвећења и опроштаја грехова, 365

    ПОМОЋ ОНИМА КОЈИ ПРИСТУПАЈУ СВЕТИМ ТАЈНАМА ПОКАЈАЊА И ПРИЧЕШЋА, 367
    Како се припремати за исповест, 370
    СВЕТА ТАЈНА ИСПОВЕСТИ, 371
    Блуд и прељуба, 376
    Највећи грех нашег времена, 381

    Митрополит Сурошки Антоније Блум
    ЗНАЧАЈ ИСПОВЕСТИ ЗА ЗДРАВЉЕ ДУШЕ, 383



    УМЕСТО УВОДА

    Архимандрит Рафаил (Карелин)
    ГРЕХ НАС ОДВАЈА ОД БОГА

    МИСТИЧНА СУШТИНА ГРЕХА

    Обично се грех схвата као погрешна радња, као одступање од етичке норме, као асиметрија између разума и осећања, као слабљење воље, као неправилно постављен циљ, као испољавање егоизма у друштвеном животу. Међутим, то је само спољашња опна греха, а метафизика и мистика греха се према њој односе као дубина мора према таласима, који колебају његову површину.

    Шта је грех? То је загонетна реалија нашег живота, невидљива ради- јација која га у потпуности прожима, то је несхватљива сила која преко седам хиљада година приморава нашу Земљу (духовно срце космоса) да се извија у грчевима бола. Историја човечанства у многоме подсећа на историју хроничне болести. Наши савременици, као и древни хуманисти покушавају да поједноставе овај проблем, да објасне грех као морално несавршенство човека, одступање од извесног моралног еталона, као дисонанс између разума и осећања, испољавање егоизма у друштвеном животу, а понекад као случајност и грешку - неправилно изабрано решење. Они узрок греха виде у недостацима васпитања, недовољном образовању, рђавим примерима и социјалној неправди и сматрају да је душа чиста од рођења и да се под утицајем спољашњих фактора подвргава корозији као метал и да постепено обраста слојем рђе. Хуманисти су тежили томе да морал поправе уз помоћ друштвених реформи, односно психологију преко социологије. Испоставило се да су сви овакви покушаји утопија. Ентузијазам борбе се завршавао разочарењем, насиља револуције нису рађала моралне јунаке, већ тиране и робље: за време револуција и перестројки видимо посебно моћне пројаве зла, као избацивање лаве из недара земље на површину.

    Савремени либерализам питање греха жели да реши на радикалан начин, тачније да уништи сам појам греха. Ради тога треба уништити појам морала, прогласити га за предрасуду и сујеверје и изложити свеопштем подсмеху.

    Филозофски системи, почевши од антике, покушавали су да докажу да је грех само недостатак добра. Савремени либерали-циници покушавају да убеде људе у то да је грех лажни појам смишљен како би се човек држао у страху, како би се везала и ограничила његова слобода, а он лишио животних радости. Укратко, грех је мрачна авет, коју треба да расеје и уништи светлост људског разума. Грех је страшило за децу и древно сујеверје које може да изазива само неурозе и фобије.

    Либерали желе да сведу морал на минимум, на пример, на праведну поделу чорбе из заједничког корита и да тако умире остатке људске савести. Међутим, ми грех осећамо као реалну силу. Свуда се срећемо с овом свеприсутном невидљивом појавом, а пре свега у својој души. Постоји дубина греха, на известан начин његова онтологија, скривена од очију - то је мржња према Богу. За време ратова и револуција, кад се руше темељи држава, као стубови зграда за време земљотреса, посебно јасно се помаља сатанизам греха и чини се да се сама површина земље претвара у паклено дно. Да ли се само недостатком добра могу објаснити садизам и истанчане муке којима су људи били подвргавани и кад је сама смрт изгледала као милост? Да ли се недостатком добра може објаснити бујица секса и разврата која се обрушила на нас с телевизијских екрана и страница часописа? Да ли се само као резултат неукости може објаснити апологија хомосексуализма? Чиме објаснити ову све већу привлачност нечистота? Чини се да је нови завојац у религији сатане култ самог разврата, слично као што је декаденција у уметности насађивала култ леша који се распада. Раније се патолошки секс сматрао срамном појавом, он је спадао у област судске медицине, а сад не само да га људи толеришу већ га рекламирају, као нове боје на палети људских осећања. Изгледа да ће се ускоро Содом подићи са дна Мртвог мора, да ће испливати из њега као тритон и постати престоница „елите”.

    Чиме се може објаснити истанчани садизам по тамницама и логорима у којима су невини људи подвргавани свим облицима малтретирања и мучења, у којима су сужњи рањавани и убијани с некаквим сатанским сладострашћем? Чиме објаснити бујицу пропаганде секса с његовом неискорењивом жељом за прљавштином ако то није ништа друго до култ леша који се распада? Да ли се све може објаснити само ненормалношћу? Међутим, ненормалност (аномалија) јесте неурачунљивост, а људи добро знају шта раде и на шта иду.

    Оно што припада тамној области психологије, нарочито сексуалне патологије, и што се раније сматрало злочином сад се приказује као сасвим уобичајена појава која богати наш живот различитим осећајима.

    Грех је окултна појава. Мистика греха се састоји у његовом богоборству. Грехје изазов упућен Богу у име своје умишљене слободе. То је жеља да се напакости Богу, да се уништи образ Божји у души. Грех је безобразан и бесмислен али је он привлачан управо због дрске бестидности. Зашто су толико тражене најразвратније књиге и слике? Управо зато што су сазвучне страстима и сликама, које се крију у области наше подсвести. Зашто је Фројдово учење - ова декаденција у науци и моралу - у Европи која је изгубила Бога прихваћено с таквом пажњом, па чак и с одушевљењем као ново научно откриће? Зато што је било сазвучно тајном гласу демонизоване подсвести, импулсу богоборства који гмиже кроз читаву историју човечанства.
    Грех је гнусан. О томе нам говори грижа савести. Ипак, тек ће се после смрти открити сав демонизам, гнусност и ужас греха. А Господ на земљу није донео мир с грехом и сатаном, већ огњени мач благодати, који ће заувек поделити добро и зло. Привид ће се завршити и наступиће горко буђење.

    ШТА НАС ВУЧЕ КА ГРЕХУ?

    Кад би неки психолог преузео на себе да проучи карактер и понашање демона дошао би до закључка да има посла с душевним болесником који у себи садржи све познате психопатологије болести. Он би у њему нашао и манију величине, и параноидна стања, фобије, халуцинације итд. Чини се да је демон болесно биће које точи из себе „вирусе” душевних болести, то је извор из којег се у свет излива безумље и метафизичка тама.

    Шта човека вуче ка демону? Шта он тражи у греху? У свом животу свако од нас се више пута уверавао у то да у греху нема ни радости, ни среће као стања душе, већ постоји само доживљај душевне смрти пре телесне. Зашто грех мами човека? Грех је безумље, добровољно гашење свести, наказност, губитак себе, урањање у стање унутрашње таме, губитак благодати, отпадање од Бога, душевни хаос, осећај прљавштине која као вода сунђер, напаја душу и тело. Каква сила нас вуче ка греху, шта људи налазе у сатанистичким сектама, где окрутност и изопаченост попримају ритуални карактер и представљају једну од најтежих загонетки нашег бића? Чини нам се да објашњење греха можемо пронаћи само у томе што грех није изолована радња човека, већ услов за општење с демоном. Демон је пали анђео који је сачувао анђеоску моћ, само усмерену ка злу; сачувао је моћ своје природе;


    Детаљни подаци о књизи
    Наслов: Господе, очисти грехе моје: Практични приручник за покајање и исповест: 2. допуњено издање
    Издавач: Образ светачки
    Страна: 408 (cb)
    Povez: тврди
    Писмо: ћирилица
    Формат: 14 x 19,5 cm
    Година издања: 2011
    ИСБН: 978-86-84595-38-8
    Naručite
    Cena: 1.490 RSD
    Cena za inostranstvo:
    15,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    +381 11 3055010
    +381 11 3055015





    Kupljeno uz ovu knjigu

    Свети Теофан Затворник: Пут ка спасењу
    1490 din.

    Чувајте душу: разговори са старцем Пајсијем Светогорцем о спасењу у савременом свету, 4. допуњено издање
    1500 din.

    Старац Тадеј Витовнички: Без љубави нема живота
    750 din.

    Лечење душе у православној Цркви: Духовне и душевне болести од неурозе до депресије и прелести, 2. допуњено издање
    1490 din.

    Кроз њиве глади до хлеба живота, 3. допуњено издање
    1200 din.

    Пост и Свето Причешће у Православној Цркви
    950 din.

    Монах Старац Гаврило - Пророк последњих времена
    0 din.

    Свети Нектарије Егински Земаљски анђео - небески човек
    1490 din.

    Свети Јован Шангајски - 4. издање : Опширан животопис, беседе, поуке, чуда
    1090 din.

    Црква и време: О старом и новом календару
    580 din.

    Избави нас од лукавога: Православље и магија,астрологија,јога - Како се сачувати од духовне обмане
    1590 din.

    Књига о Исусовој молитви: Исахистички приручник за савременог човека, 2. допуњено издање
    1490 din.

    Александар Торик: Флавијан, књига 1
    600 din.

    Монах Калист, 13. издање
    800 din.

    Александар Торик: Флавијан, књига 2: Живот се наставља
    600 din.

    Сузе за свет, 6. допуњено издање
    1390 din.

    У вавилонској пећи
    480 din.

    Света мученица Велика кнегиња Јелисавета
    500 din.

    Света Марија Гатчинска: Брзопомоћница у борби против депресије
    300 din.

    Тајна исповести
    680 din.

    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024