Izučavanje medija
Knjiga Izučavanje medija predstavlja opsežan vodič kroz sve neophodne elemente masovnih komunikacija. Autor nudi široku lepezu analiza slučajeva, istorijata i važnijih teorijskih referenci. Oglašavanje, televizija, film, novinska fotografija, muzička industrija i drugi medijski oblici služe kao materijal za ispitivanje relevantnosti teorijskih pristupa: od analize sadržaja i semiologije, do novijih ideja o diskursu i obraćanju. Već prvo izdanje knjige Izučavanje medija, bogato ilustracijama, konkretnim primerima, praktičnim vežbama, postalo je standardni priručnik u višem i visokom obrazovanju , jer studentima pruža podsticaje za istraživanje i razvoj analitičkih veština. Novo izdanje dopunjeno je poglavljima o radiju, deregulaciji, raspravi o nasilju u medijima i medijskom praćenju izbora.
O AUTORU
Stjuart Prajs predavač je na odeljenju za medije, film i novinarstvo na britanskom univerzitetu De Montfort. Autor je više naslova: Brute Reality (2010), Discourse Power Address (2007), Communication Studies (1996), The Complete A-Z Media and Communication Studies Handbook (1997). U oblast njegovog istraživanja, između ostalog, spadaju politička komunikacija, odnos diskursa i moći, film, vesti i kritički pristupi oglašavanju.
SADRŽAJ
Uvod: položaj i važnost studija medija, 17
1. Osnova studija medija , 21
Komunikacija – razmena značenja među ljudima, 21
Komunikacija – elementi, osobine i proces, 24
Moć, masovna komunikacija i društvo, 30
Model moći, 59
Upotreba medijskih termina, 65
Spisak pojmova, 68
Formiranje subjekta, 75
Društvena teorija i formiranje subjekta, 88
Očuvanje subjekta, 94
Rezime, 97
2. Ideologija: polazna tačka, 104
Šta je ideologija?, 104
Semiologija, 111
Diskurs, 120
Koncept ubeđivanja, 127
Propaganda, 132
Izbori: propaganda u miru?, 141
Opšti izbori 1992. i „rat oko Dženiferinog uva“, 163
Termini u debati: diskursi u štampi na opštim izborima 1997., 176
Rezime, 188
Zadaci za studente, 193
3. „Konstruisanje“ publike, 198
Značenje publike, 198
Polazna tačka: Morli i publika Širom zemlje, 205
Oglašavanje: industrija i publika, 218
Proučavanje reklama, 248
Televizijska reklama, 255
Rezime, 276
Zadaci za studente, 282
4. Fotografija, semiologija i slika, 299
Fotografija: počeci, 300
Semiologija i fotografija, 306
Fotografija i fotoreporterstvo, 315
Fotomontaža, 340
Rezime, 357
Zadaci za studente, 360
5. Kinematografija: istorija i teorija, 369
Rana kinematografija, 369
Prelazak na „klasični“ sistem, 378
Način razumevanja filmskog narativa, 389
Žanr, 401
Teorije gledalaštva:vizuelno zadovoljstvo i narativna kinematografija, 410
Film i društvo, 426
Rezime, 448
Zadaci za studente, 453
6. Popularne forme: televizija, radio i tehnologija464
Društveni uticaj televizije, 464
Radio i javna komunikacija, 504
Pristupi u proučavanju televizije, 517
Debate o televiziji: forma i sadržina, 532
Medijski efekti, 560
Predstavljanje nasilja u medijima: kratke debate, 569
Rezime, 579
Zadaci za studente, 593
7. Popularne forme: štampani mediji, vesti i muzička industrija, 604
Rana istorija štampe, 604
Ravnoteža, neutralnost i nepristrasnost, 617
Vesti i popularno novinarstvo, 634
Popularne forme: ženski časopisi, 652
Dizajn časopisa, 657
Popularne forme: stripovi, 660
Popularna kultura: muzika i muzička industrija, 680
Rezime, 708
Zadaci za studente, 717
Bibliografija, 723
Indeks/Azbučnik, 729
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Izučavanje medija
Izdavač: Clio
Strana: 750 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 16 x 23,5 cm
Godina izdanja: 2011
ISBN: 978-86-7102-384-9