Izvozna strategija proizvodnog preduzeća
"Srbija je danas društvo čiji građani svakodnevno osećanju teško ekonomsko stanje koje često utiče na zadovoljenje najelementarnijih potreba a samim tim i na duhovni nivo nacije i pojedinca. Opšte je poznata činjenica da je za srpsku privredu od presudne važnosti izvoz ako se želi postići ekonomski preporod.
Upravo je motiv pisanja rada želja da se analiziranjem uspešnih svetskih izvoznika ukaže na način koji omogućuje efikasnije osvajanje svetskog tržišta, posebno tržišta najrazvijenijih zemalja. U svetu, proizvodna preduzeća smatraju izvoz regularnim delom svog poslovanja, dok će u našoj zemlji u budućnosti, usled nestajanja velikih domaćih spoljnotrgovinskih preduzeća, proizvodna preduzeća biti prinuđena da u značajnoj meri sopstvenim snagama osvajaju inostrano tržište.
Srbija spada u grupu malih zemalja. Upravo za rentabilno poslovanje proizvodnih preduzeća iz malih zemalja izvoz na inostrano tržište je od presudne važnosti. U narednoj tabeli prezentovan je značaj inostranih tržišta za pojedine transnacionalne korporacije. Iz tabele se jasno vidi da najveći broj preduzeća koja se odlikuju visokim udelom prodaje na inostranim tržištima su upravo iz malih zemalja (mereno veličinom teritorije i/ili brojem stanovnika).
Jedno od osnovnih načela vojne nauke kaže da se vojna akcija mora usmeriti prema jasno definisanom, konačnom i dostižnom cilju. Jasno je da orijentacija preduzeća na izvozno poslovanje zapravo cilj strategijskog karaktera, a da je u takvoj orijentaciji ključno pitanje da li je preduzeće u stanju da sa svojom ponudom konkuriše na inostranim tržištima.
I u ekonomskoj nauci, baš kao i u vojnoj, prihvaćeno je da je strategija oblast koja nije samo naučna kategorija. Odnosno, da je moguće definisati principe koje uspešna strategija mora da ispuni, ali da je njeno precizno definisanje stvar veštine pojedinca. Rad koji je pred vama upravo definiše kao polaznu tezu nekoliko novih principa koje uspešna izvozna strategija proizvodnog preduzeća mora da zadovolji, posebno kada je jasno definisani cilj - izvoz na tržišta razvijenih zemalja.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Izvozna strategija proizvodnog preduzeća
Izdavač: Прометеј Београд
Strana: 208 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: B5
Godina izdanja: 2006
ISBN: 86-82363-72-0