Mala privreda i preduzetništvo
PREDGOVOR
Iako na prvi pogled može izgledati jednostavno, pokretanje i uspešno vođenje malog biznisa nije nimalo lako i zahteva ogroman entuzijazam i želju za uspehom koja mora biti praćena adekvatnim znanjem, iskustvom i hrabrošću, odnosno spremnošću da se preuzme rizik i neizvesnost koju svaki poslovni poduhvat sa sobom nosi. Zato je osnovna svrha ove knjige da svim potencijalnim, sadašnjim i budućim, preduzetnicima pomogne, ukaže na osnovna pitanja i da odgovor kako bi mogli da uspešno prevaziđu najvažnije probleme i iskušenja koja ih na putu do uspeha očekuju.
Knjiga MALA PRIVREDA I PREDUZETNIŠTVO namenjena je onima koji su prepoznali šansu za poslovanje, imaju zdravu poslovnu ideju i žele da je realizuju, kao i svima koji su već pokrenuli svoje poslovanje i žele da ga unaprede. Cilj knjige je da u sažetom obliku, na jednostavan i lako razumljiv način predstavi domaća i strana iskustva o poslovanju male privrede, mogućnostima za otpočinjanje poslovanja i da pruži korisne savete kako ostvariti uspeh u dinamičnom tržišnom okruženju. Dobar stil, jednostavnost u prikazivanju i potpuno pokriven spisak znanja i veština kojima preduzetnici moraju da ovladaju, koncizno predočavaju budućim i sadašnjim pređuzetnicima put do poslovnog uspeha. Potvrđena strana i domaća rešenja i iskustva u domenu male privrede mogu biti od velikog značaja ne samo za postojeće, nove i potencijalne preduzetnike, već i za sve institucije i ogranizacije koje u svom poslovanju imaju dodirnih tačaka sa malom privredom.
Knjiga je strukturirana tako da predstavlja spoj teorijsko-analitičke analize razvoja male privrede u svetu i Srbiji, i praktičnih saveta koji na nedvosmislen način osvetljavaju pitanja i probleme sa kojima se svakodnevno suočavaju preduzetnici (vlasnici i menadžeri) preduzeća male privrede. Knjiga predstavlja oplemenjeno praktično uputstvo koje pokriva sve faze, probleme i dileme koje je potrebno preći prilikom započinjanja i razvijanja sopstvenog biznisa. Ona sadrži neophodne i veoma korisne informacije, procedure, tehnike i alate potrebne za pokretanje i uspešno vođenje biznisa i kao takva predstavlja podstrek za ambiciozne i ohrabrenje za neodlučne. Poslovni uspeh po pravilu nikada ne dolazi ni brzo ni lako, a znanja, saveti i upustva data u knjizi pokazuju da je uspeh moguć, i kako da se na najlakši i najbrži način uspeh ostvari.
U želji da se na celovit i pažljivo razrađen način predstavi problematika poslovanja male privrede, knjiga je podeljena na dva dela, sa dodatkom i adresarom kao korisnim prilozima.
Prvi deo knjige koji nosi naziv RAZVOJ I ULOGA MALE PRIVREĐE analizira osnovna pitanja vezana za poslovanje male privrede. U ovom delu knjige akcenat je na dostignutom nivou razvoja male privrede u zemljama Evropske unije i Srbiji, na ulozi male privrede u ukupnoj privređi neke zemlje, povezivanju male privrede i velikih firmi, upravljaju u maloj privredi, transferu tehnologije, politikama podrške maloj privredi i drugim sličnim pitanjima.
Drugi deo knjige UPUTSTVA I PREPORUKE ZA USPEH MALOG PREDUZETNIKA predstavlja pažljivo sistematizovan skup uputstava i preporuka namenjenih potencijalnim i sadašnjim preduzetnieima i vlasnicima (menadžerima) malih preduzeća. Osnovni cilj ovog dela knjige je da na jasan i konzistentan način uvede čitaoca u praktične probleme sa kojima se svakodnevno susreću preduzetnici (menadžeri) malih preduzeća i da ponudi praktične savete koji će im pomoći da savladaju sve izazove i uspeju u poslovanju.
U nastojanju da se problematika male privrede što više približi potencijalnim preduzetnicima, na kraju knjige dati su prilozi sa korisnim savetima, kao i adresar sa korisnim adresama institucija koje na direktan ili indirektan način prate posbvanja male privređe, obezbeđujući nefinansijsku ili fmansijsku pomoć po povlašćenim ili tržišnim uslovima.
Beograd, 2011. godina
Autori
SADRŽAJ
PRVIDEO: RAZVOJ I ULOGA MALE PRIVREDE - STRANA I DOMAĆAISKUSTVA -
1. POJAMI GLAVNE KARAKTERISTIKE MALE PRIVREDE
1.1. Evropska unija i Srbija
1.2. SAD, Kanada i Japan
1.3. Glavne karakteristike male privrede
2. RAZVOJ MALE PRIVREDE
2.1. Neka inostrana iskustva
2.2. Razvoj male privrede u Srbiji
3. NOVA ULOGA MALE PROIZVODNJE
4. POVEZIVANJE MALIHIVELIKIH FIRMI
5. UGOVORNI SISTEM REALIZACIJE PROIZVODA I USLUGA
5.1. Karakteristike ugovornog sistema
5.2. Razvoj ugovornih odnosa u sferi usluga
5.3. Dilerstvo i drugi oblici ugovornih odnosa
5.4. Ugovorni odnosi i strana tržišta
5.5. Perspektive razvoja ugovornih odnosa
6. UPRAVLJANJE U MALOJ PRTVREDI
6.1. Malo preduzetništvo i upravljanje
6.2. Interno preduzetništvo i upravljanje
6.3. Organizacija upravljanja u maloj flrmi
7. TRANSFER TEHNOLOGIJE I MALA PRIVREDA
7.1. Opšti pojmovi
7.2. Proces tehnološkog transfera
7.3. Unapređenje tehnološkog transfera
7.4. Zaključak
8. MALA PRIVREDA, PROBLEM NEZAPOSLENOSTII KOOPERACIJA IZMEĐU VELIKIH I MALIH FIRMI - NEKA EVROPSKA ISKUSTVA
8.1. Kooperacija između velikih i malih firmi
8.2. Kako poslovne veze utiču na stvaranje poslova
8.3. Klasteri
8.4. Preporuke i zaključi
9. POLITIKA EVROPSKE UNIJE I SRBIJE PO PITANJU RAZVOJA MALIH I SREDNJIH PREDUZEĆA
9.1. Politika Evropske Unije
9.2. Akt o malim preduzećima (Small Business Act)
9.3. Evropska konfederacija mladih predtizetnika
9.4. Strategija razvoja konkurentnih i inovativnih malih i srednjih preduzeća u Republici Srbiji
10. PODRŠKA MALOJ PRIVREDI - STRANA I DOMAĆA ISKUSTVA
10.1. Neka inostrana iskustva
10.2. Srbija
DRUGIDEO: UPUTSTVA I PREPORUKE ZA USPEH MALOG PREDUZETNIKA: PREDUZETNIK I PREDUZETNIČKI SISTEM
2. PREDUZETNIČKE SPOSOBNOSTIIIZBOR POSLA
2.1. Ocena preduzetničkih sposobnosti
2.2. Izbor posla - biznisa
2.3. Analiza i upoređenje alternativa
2.4. Faktori uspešnosti u poslu
2.5. Usmerenje kako ući u posao kroz pitanja i odgovore
2.6. Preporuke za preduzetnike
2.7. Kontrolna pitanja
3. OBLICI ORGANIZOVANJA POSLA
3.1. Solo vlasništvo
3.2. Partnerstvo
3.3. Korporacija
3.4. Zadruga
3.5. Džoint venčer i MLM kompanije
3.6. Prednosti i slabe strane pojednih oblika vlasništva
3.7. Kontrolna pitanja
4. VRSTE I OSNIVANJE PRIVREDNIH SUBJEKATA U SRBIJI
4.1. Registracija osnivanja privrednih subjekata
4.2. Osnovni oblici privrednih subjekata i potrebni uslovi za njihovu registraciju
4.3. Interna organizacija firine
5. FRANŠIZA
5.1. Objašnjenje franšize
5.2. Dobre i slabe strane franšize
5.3. Tipovi franšiznih aranžmana
5.4. Kontrolna pitanja
6. RAD KOD KUĆE, KONSULTANTSKE USLUGE I "BUVLJA PIJACA"
6.1. Rad u sopstvenom stanu
6.2. Konsultantske usluge fwjjg& 6.3. Rad na "buvljoj pijaci"
8.1. Osnovni prinicpi uspešnog menadžmenta
8.2. Radno vreme i organizacija rada menadžera (Vlasnika)
8.3. Personalna funkcija menadžera (preduzetnika)
8.4. Motivacione teorije i plaćanje rada
8.5. Neke preporuke menadžerima (preduzetnicima)
8.6. Stilovi rukovođenja
8.7. Kontrolna pitanja 9. MARKETING
9.1. Opšti principi marketinga
9.2. Marketing plan
9.3. Neki elementi marketing mix-a
9.4. Reklama
9.5. Publicitet
9.6. Prodaja
9.7. Cene kao faktor marketinga
9.8. Prava potrošača
9.9. Kontrolna pitanja
10. PRODAJNE CENE I PRELOMNA TAČKA
10.1. Osnove prodajne cene
10.2. Faktori od uticaja na cene
10.3. Metodi određivanja cena
10.4. Cenovna strategija i elastičnost tražnje
10.5. Prelomna tačka
10.6. Kontrolna pitanja
11. ZALIHE IEVIDENCIJA
11.1. Kontrola zaliha
11.2. Optimalni nivo zaliha
11.3. Evidencija
11.4. Kontrolna pitanja
12 KAPITAL I FINANSIJSKI IZVORI
12.1. Obezbeđenje-pribavljanje kapitala
12.2. Inicijalne investicije na primeru trgovine na malo
12.3. Inicijalne investicije za netroovski biznis
12.4. Izvori kapitala
12.5. Kontrolna pitanja
13. FINANSIJSKI OBRACUN I IANALIZE
13.1. Bilans stanja
13.2. Bilans uspeha
13.3. Interpretacija finansijskih podataka
13.4. Novčani tok
13.5. Kontrolna pitanja
14. BIZNIS (POSLOVNI) PLAN
14.1. Značaj biznis plana
14.2. Elementi biznis plana
14.3. Pripreme za pisanje biznis plana
14.4. Pisanje biznis plana
14.5. Pomoćni deo biznis plana
14.6. Uputstvo za uspešno poslovanje
14.7. Kontrolna pitanja
15. PERSPEKTIVE RAZVOJA MALOG BIZNISA
PRILOZI
SAVETI PREDUZETNICIMA
DESET NAČINA I)A USPETE
ADRESA ORGANZACIJA KOJE POMAŽU MALU PRIVREDU U SRBIJI
LITERATURA
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Mala privreda i preduzetništvo
Izdavač: AGM Knjiga
Strana: 254 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: B5
ISBN: