Management olimpijskih igara
„Olimpizam je životna filozofija koja veliča i spaja u uravnoteženu celinu odlike tela i uma, i povezuje sport s kulturom i obrazovanjem“.
Pierre de Coubertin Olimpijske igre, koje okupljaju najbolje sportiste iz celog sveta, iz svih sportskih disciplina, postaju svečanost ljudskih mogućnosti, temeljenih na atletskim postignućima, tehnološkim postignućima, ali i zajedništvu nacija.
Od vremena Coubertinovog gesla („važno je učestvovati“), do modernog olimpizma, sport je postao „unosan biznis“, ali i jako političko oružje. Organizacijom Olimpijskih igara, najveće svetske priredbe, svaka zemlja, pokrajina i grad skreću na sebe pažnju sveukupne svetske javnosti preko savremenih medija, pa nastoje te okolnosti iskoristiti u različite svrhe. Sigurno je da privreda dotične zemlje, pokrajine i grada ima od toga koristi, za vreme održavanja samih igara, i posle njih.
Na čelo Igara posljednjih godina dolaze profesionalci – preduzetnici i sve složeniji menadžment, pa odgovarajući marketing, kao i ovi sportovi i niz drugih aktivnosti vezanih za poslovnu i organizacijsku stranu igara. Olimpijski odbori postaju profesionalna tela, a igre se financiraju kao poslovne organizacije. Ni sportisti na olimpijskim igrama nisu više amateri, već profesionalci.
U knjizi se istražuju društveni i određeni makroekonomski i mikroekonomski aspekti Olimpijskih igara. Iznose se odgovoriti na sledeća ključna pitanja:
• Koji su efekti Olimpijskih igara na ekonomsko stanje grada i zemlje domaćina
• Ko su «pobednici», a ko «gubitnici» u organizaciji Olimpijskih igara?
• Kako teče proces «komercijalizacije» Olimpijskih igara?
• Kako će se finansirati buduće Olimpijske igre ako se nastave zapažene tendencije?
• Koji su sadašnji izvori finansiranja i kako će se ubuduće kretati operativni troškovi igara?
Kratak sadržaj:
Predgovor, Uvod
Uzroci i tendencije razvoja olimpizma suvremene epohe
Teorijska obilježja funkcioniranja olimpijskih igara
Management i marketing olimpijskih igara
Sustav i metode financiranja olimpijskih igara
Vrednovanje društveno - ekonomskih učinaka olimpijskih igara
Zaključak, Popis grafikona i slika, dokumenti...
„U našoj malobrojnoj literaturi koja obrađuje ekonomiku sporta, Škarin se rad pojavljuje kao feniks, osvetljavajući najgledanije sportsko takmičenje – Olimpijske igre.“
„Tu evoluciju Olimpijskih igara, od takmičenja najboljih amatera do borbe izvrsnih profesionalaca iz svih delova ovog našeg globalizovanog sveta, maestralno osvetljava Damir Škaro u ovoj knjizi na temelju cost-benefit analize Olimpijskih igara od 1960. godine na ovamo.“
akademik Vladimir Stipetić, profesor emeritus Univerziteta u Zagrebu
„Damir Škaro uspeo je prvi u našoj naučnoj literaturi ekonomski analizirati velike promene koje su se zbile u finansiranju i ekonomici olimpijskih igara. Rad Damira Škare otkriva ekonomskoj nauci nepoznate činjenice iz savremenog Sveta.“
prof. dr. sc. Halid Konjhodžić, redovni profesor Univerziteta u Dubrovniku
„Knjiga je prilog naučnoj i stručnoj pedagoškoj literaturi i može se svrstati u udžbeničku literaturu poželjnu na visokim školama i fakultetima iz oblasti ekonomije.“
prof. dr. sc. Josip Deželjin, profesor emeritus Univerziteta u Rijeci
Damir Škaro je doktor ekonomskih nauka, hrvatski sportista, preduzetnik i političar. Kao sportista osvojio je brojna državna, evropska i svetska odlikovanja. Nastupao je na Olimpijskim igrama: 1980. u Moskvi, 1984. u Los Anđelesu i 1988. u Seulu gde je osvojio olimpijsku medalju i na vrhuncu slave donosi odluku o završetku takmičarske karijere. Svoju prvu naučnu knjigu „Marketing u politici 21. stoljeća“ objavio je 1999. godine, a 2004. godine napisao je i objavio knjigu „Velikani hrvatskog sporta“, s podnaslovom „Sport i sportaši u promociji Republike Hrvatske“. Dobitnik je najviše državne nagrade za sport „Franjo Bučar“ 2007. god. Danas obavlja dužnost predsednika „Autokluba Siget“ i već je tri mandata Glavni sekretar Hrvatskog kluba olimpijaca.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Management olimpijskih igara
Izdavač: Mate
Strana: 340 (cb)
Povez: meki
Jezik: hrvatski
Pismo: latinica
Format: 17,0 x 24,0 cm
Godina izdanja: 2012
ISBN: 978-953-246-15-41