Mediji danas (I): Uvod u masovne komunikacije
OPIS
Mediji danas: Uvod u masovne komunikacije svojevrstan je medijski udžbenik koji otkriva koje su to snage koje upravljaju stvaranjem, distribucijom i izlaganjem medijskih sistema; postavlja internet i digitalne medije kao organske delove tih medijskih sistema i aktivno poziva studente da vide i čuju svoje omiljene medijske proizvode na zaista nov način. Autorova želja je da čitaoci ove knjige postanu kritični, medijski pismeni potrošači masovnih medija ili okretni i osetljivi poslenici ukoliko odluče da rade u medijskim industrijama. Knjiga nudi moderan, realan pristup savremenim medijskim sistemima i pitanjima koja ih okružuju, uz jedinstven uvid u pravce razvoja medija i isticanje u prvi plan značaja digitalne konvergencije i medijske pismenosti kao cilja.
Ono što ističe knjigu Mediji danas je naglašena pažnja na dinamiku medijske industrije koja se konstantno menja. Knjiga Džozefa Tjuroa nudi nijansiran, razumljiv i pristupačan prikaz kako trenutni trendovi u ekonomiji i medijima utiču na nas i naše poimanje demokratije.
Met MekAlister, Univerzitet Pensilvanija
Mediji danas angažuje studente i služi kao svojevrstan vodič kroz naš novi medijski fokusirani svet. Napisana je živopisno i koncizno. Britki smisao za humor Tjuroa podstične studente da započnu konverzaciju koja od njih zahteva da povežu ono što čitaju sa ličnim iskustvom u savremenim medijskim trendovima.
Amanda Lok, Univerzitet u Mičigenu
SADRŽAJ
Predgovor
I Kako razumeti prirodu masovnih medija
1. Kako razumeti masovne medje i značaj medijske pismenosti
- Različite komunikacije
- Masovni mediji u našim ličnim životima
- Masovni mediji, kultura i društvo
- Medijska pismenost
2. Šta je medijsko poslovanje
- Ekonomija masovnih medija
- Osnovni žanrovi
- Posao masovnih medija
- Proizvodnja sadržaja masovnih medija
- Distribucija medijskih sadržaja
- Izlaganje sadržaja masovnih medija
- Finansiranje sadržaja masovnih medija
- Medijska pismenost i medijsko poslovanje
3. Formalne i neformalne kontrole medijskih sadržaja: državna regulativa, samoregulativa i etika
- Državna regulativa medijskog tržišta
- Američka medijska regulativa i Prvi amandman
- Vrste medijske regulative
- Borba sa državom oko prikupljanja informacija
- Medijsko samouređivanje
- Etika
- Medijska pismenost, regulativa i etika
4. Istraživanja medijskih učinaka i medijske kulture
- Priroda istraživanja medija
- Počeci istraživanja masovnih medija u Sjedinjenim državama
- Utvrđivanje glavnog toka
- Rast kritičkih pristupa
- Studije kulture
- Medijska istraživanja u službi razvoja veština medijske pismenosti
II Medijski džinovi i višemedijske aktivnosti
5. Svet nejasnih granica između medija
- Šest tekućih tendencija u masovnim medijima
- Usitnjavanje medija
- Deljenje publike
- Distribucija proizvoda preko granice medija
- Globalizacija
- Digitalna konvergencija
- Medijska pismenost: Kritički pogled na nestajanje granice između medija
6. Strategije medijskih džinova
- Tri savremena medijska džina
- Kompanija "Volt Dizni"
- "Njuz korporacija"
- "Gugl"
- Medijska pismenost i strategije korporacija
III Štampani mediji
7. Industrija knjiga
- Značenje knjige, istorija i uticaj knjige na društvo
- Izdavaštvo u Sjedinjenim državama postaje industrija
- Industrija knjiga danas
- Različitosti i specijalizacija u izdavanju knjiga
- Proizvodnja u industriji izdavanja knjiga
- Proizvodnja knjiga i elektronsko doba
- Distribucija u industriji knjiga
- Izlaganje u industriji knjiga
- Medijska pismenost i industrija knjiga
8. Industrija novina
- Razvoj medija
- Novine postaju masovni medij
- Promena pristupa vestima
- Revolucija u izdavanju novina
- Štampano novinarstvo početkom dvadesetog veka
- Pregled savremene novinske industrije u SAD
- Finansiranje novina
- Proizvodnja, distribucija i izlaganje u novinskoj industriji
- Ključno pitanje novinske industrije: kako izgraditi čitalačku bazu
- Medijska pismenost i novinska industrija
9. Industrija časopisa
- Razvoj časopisa
- Nova uloga za masovne tiraže časopisa
- Pregled savremene industrije časopisa
- Časopisi opšte namene
- Finansiranje časopisa
- Proizvodnja, distribucija, izlaganje i industrija časopisa
- Medijska pismenost i industrija časopisa
Pojmovnik po poglavljima
O AUTORU
Džozef Tjurou je profesor komunikacija i pomoćnik dekana za postdiplomske studije Anenberg škole za komunikacije Univerziteta u Pensilvaniji, na kojem je i sam doktorirao i gde predaje od 1986. Urednik je medijske edicije izdanja Univerziteta u Mičigenu. Njujork Tajms ga je nedavno opisao kao "verovatno vladajućeg akademskog eksperta u oblasti medija". Autor je preko sedamdeset članaka i deset knjiga iz oblasti industrije masovnih medija.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Mediji danas (I): Uvod u masovne komunikacije
Izdavač: Clio
Strana: 545 (cb)
Povez: meki
Pismo:
Format: 24 cm
Godina izdanja: 2012
ISBN: 978-86-7102-417-4