Moj pogled na menadžment
Piter Draker dominira već decenijama svojim lucidnim razmišljanjima o menadžmentu. On je izvanredan u kombinovanju zdravog razuma, istančanom prepoznavanju onoga što nije prolazna moda, proročkom predviđanju trendova i iznad svega načinu na koji neprestano povezuje funkcije menadžmenta sa razvojem ličnosti sa jedne i društva sa druge strane.
Ne manje važnu vrlinu ove knjige predstavlja pojednostaveljen i razumljiv jezik bez žargona.
Knjiga “Moj pogled na menadžment” je zapravo izbor interesantnih poglavlja, iz svekolikih knjiga koji je napravio sam autor, a redakciju njegovi dugogodišnji saradnici.
Draker predgovorom objašnjava poreklo i svrhu ove knjige i definiše vrlo precizno potencijalne čitaoce:
“...na zapadu se povećava broj ljudi koji iako nisu direktori, vide menadžment kao nužnost; deo opšteg interesa. Postoji takođe veliki broj studenata koji vide menadžment kao deo opšteg obrazovanja i veliki je broj menadžera koji žele da napreduju na lestvici i stignu do top menadžmenta. Ova dodatna publika očekuje sažet, razumljiv i oštro fokusiran uvod u menadžment; osnovne principe i interesovanja; njihove probleme, izazove, šanse.”
Proces skraćivanja je iako težak bio krajnje uspešan. Sve što bi moglo da utvrdi vreme nastanka tekstova od kojih su neki iz 1966. je istrgnuto napolje, a ono što ostaje su sažeti iskazi o trajnim principima iz svake oblasti koju autor obrađuje.
REKLI SU O
Piter Draker je u svom životu više zaboravio nego što su neki ljudi ikad znali o rukovođenju i menadžmentu.
-Dr Ken Blanšar (Ken Blanchard)koautor knjige ”Menadžer za jedan minut”
Piter Draker je otac menadžmenta. Za mnoge od nas on je zvezda vodilja, generator novih ideja i filter za stare. Smatram da je kompliment kada te neko nazove ocem marketinga, pa bih ja dodao, ako sam ja otac onda je u tom slušaju Piter Draker deda marketinga.
-Dr Filip Koltler (Philip Kotler) autor knjige “Marketing menadžment”
On je istinski renesansni duh menadžmenta.
-Dr Siven Kovi (Stephen R. Covey), autor knjige ”Sedam navika uspešnih ljudi”
SADRŽAJ
P R V I D E O - MENADŽMENT 9
1. Menadžment kao društvena funkcija i humanistička nauka 11
2. Dimenzije menadžmenta 17
3. Svrha i ciljevi poslovanja 22
4. Društveni uticaji i društveni problemi 41
5. Nove paradigme menadžmenta 57
6. Informacije koje su danas potrebne rukovodiocima 80
7. Odabir ljudi – osnovna pravila 96
8. Upravljanje pomoću ciljeva i samo-kontrole 102
9. Preduzetnički poslovi 115
10. Novi poslovi preduzeća 123
11. Preduzetničke strategije 142
12. Neke pouke neprofitnih organizacija 171
D R U G I D E O - DRUŠTVO 183
13. Vek društvene transformacije – pojava društva znanja 185
14. Preduzetničko društvo 204
15. Učestvovanje u životu zajednice kroz društveni sektor 212
16. Od analize do opažanja – novi pogled na svet 219
T R E Ć I D E O - POJEDINAC 227
17. Usredsređivanje na davanje doprinosa 229
18. Delotvornost mora da se uči 238
19. Treba poznavati sopstvene kvalitete i sopstvene vrednosti 252
20. Umeće raspolaganja vremenom 259
21. Funkcionisanje komunikacija 272
22. Efektivne odluke 277
23. Rukovođenje kao posao 293
24. Principi inovacije 297
25. Druga polovina vašeg života 303
26. Obrazovana ličnost 309
POGOVOR 317
O AUTORU 319
Knjige Pitera Drakera 320
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Moj pogled na menadžment
Izdavač: Asee (Adizes)
Strana: 316 (cb)
Povez: tvrdi
Pismo: latinica
Format: 18x25 cm
Godina izdanja: 2006
ISBN: 86-7668-032-9