Научите да програмирате уз Scratch
Коме је намењена ова књига?
Ова књига је намењена свима који желе да науче како да коришћењем рачунара, на забаван и лак начин, искажу своју креативност и савладају основе програмирања, а пре свега је намењена ученицима старијих разреда основне школе и средњошколцима. Верујемо да ће ова књига бити корисна и наставницима информатике јер у њој могу наћи мноштво примера које смо користили у настави. Већина примера из ове књиге налази се у интерактивном практикуму „Програмирање у Скречу” који се може наћи на порталу хттпс://петља.орг, и то у оквиру материјала за подршку настави програмирања у основној школи. То омогућава да се онлајн провери да ли су тачни одговори на питања и да се добије упутство за решавање вежби и малих програмерских главоломки. Читалац у практикуму има и линкове за све примере пројеката, па може да их преузме, искористи ликове и скрипте из њих и направи сопствене ремиксе.
Оно што разликује садржај ове књиге од садржаја практикума је опширнији теоретски део где се врши увођење математичких и информатичких концепата и детаљније упознавање са елементима самог програмског језика Скреч. Наиме, интерактивни практикум је пре свега био усмерен на подршку настави програмирања у школама за коју је планиран врло мали фонд часова, а књига је намењена читаоцима који су спремни да више времена посвете савладавању програмирања.
САДРЖАЈ
УВОД, 1
Структура књиге, 2
1. Мој први програм, з
Окружење програмског језика Скреч, 3
Проучите следеће примере пројеката, 6
Пример 1 - Пројекат „Здраво свете”, 7
Пример 2 - Пројекат „Шетња", 8
Извршавање пројекта, 13
Памћење пројекта, 14
Одговорите на следећа питања, 14
Покушајте, 16
Вежба 1 - Информације о лику, 16
Вежба 2 - Увођење нових ликова, 17
Вежба 3 - Коришћење алатки из палете алата, 17
Исправите грешке, 18
Грешка 1, 18
Грешка 2, 18
Шта смо научили, 18
Урадите следеће пројекте, 19
Пројекат 1 - То сам ја, 19
2. Кажи где да идем - координате и смер, 21
Позорница, 21
Функције блокова из групе Кретање, 22
Репортери кретања, 23
Апсолутно и релативно кретање, 24
Усмерење и окретање, 26
Проучите следеће примере пројеката, 27
Пример 1 - Праволинијско кретање, 27
Пример 2 - Кретање и скретање, 28
Одговорите на следећа питања, 29
Исправите грешке, 31
Грешка 1, 31
Грешка 2, 32
Покушајте, 32
Вежба 1, 32
Вежба 2, 32
Вежба 3, 33
Шта смо научили, 34
Урадите следеће пројекте, 35
Пројекат 1 - Два играча, 35
3. Низање корака, 37
Речник и граматика програмског језика Скреч, 37
Самостални блокови, 38
Функцијски блокови, 40
Основни елементи програмске логике у Скречу, 40
Проучите следеће примере пројеката, 44
Пример 1 - Пројекат „Математичар", 44
Пример 2 - Пројекат „Ефекти", 45
Пример 3 - Пројекат „Шала", 47
Пример 4 - Пројекат „Породица", 50
Одговорите на следећа питања, 52
Покушајте, 53
Вежба 1, 53
Вежба 2, 53
Исправите грешке, 54
Грешка 1, 54
Грешка 2, 54
Грешка 3, 54
Шта смо научили, 55
Урадите следеће пројекте, 55
Пројекат 1 - Геније, 55
Пројекат 2 - Чоко-колач, 56
Пројекат 3 - Моја породица, 57
4. Хајде да цртамо, 59
Корњача графика, 59
Функције блокова из групе Оловка, 60
Проучите следеће примере пројеката, 61
Пример 1 - Пројекат „Цртање дужи", 61
Пример 2 - Пројекат „Прати ме по трагу", 62
Генерисање случајних бројева, 64
Пример 3 - Пројекат „Линије", 65
Пример 4 - Пројекат „Геометријске фигуре 1", 67
Одговорите на следећа питања, 69
IV Допуна. Упишите изостављене речи, 70
Покушајте, 71
Вежба 1, 71
Вежба 2, 71
Исправите грешке, 71
Грешка 1, 71
Грешка 2, 72
Грешка 3, 72
Шта смо научили, 72
Урадите следеће пројекте, 73
Пројекат 1 - Шестоугао, 73
Пројекат 2 - Квадрати, 73
Пројекат 3 - Троуглови, 73
Пројекат 4 - Четвороуглови, 73
5. Наредбе понављања, 75
Блокови који омогућавају понављање, 75
Проучите следеће примере пројеката, 77
Пример 1 - Пројекат „Остављам свој печат”, 77
Пример 2 - Пројекат „Ловац на духове”, 77
Пример 3 - Пројекат „Орнаменти”, 80
Одговорите на следећа питања, 83
Покушајте, 85
Вежба 1, 85
Вежба 2, 86
Вежба 3, 87
Вежба 4, 87
Вежба 5, 88
Вежба 6, 88
Исправите грешке, 89
Грешка 1, 89
Грешка 2, 89
Грешка 3, 90
Шта смо научили, 90
Урадите следеће пројекте, 90
Пројекат 1 - Ајкула, 90
Пројекат 2 - Моји орнаменти, 91
Пројекат 3 - Кругови, 91
6. Да или не, питањеје сад - наредбе гранања, 93
Наредбе гранања, 93
Функције блокова из групе Осећаји, 94
Параметри ликова и позорнице, 96
Синхронизација коришћењем порука, 97
Проучите следеће примере пројеката, 98
Пример 1 - Пројекат „Избор”, 98
Пример 2 - Пројекат „Пас и Мачак”, 100
Пример 3 - Ремикс игре Понг, 104
Пример 4 - Пројекат „Опасне пахуље”, 105
Одговорите на следећа питања, 108
Покушајте, 110
Вежба 1, 110
Вежба 2, 111
Вежба 3, 111
Вежба4, 111
Исправите грешке, 112
Грешка 1, 112
Грешка 2, 112
Грешка 3, 113
Шта смо научили, 113
Урадите следеће пројекте, 114
Пројекат 1 - Падају јабуке, 114
Пројекат 2 - Дан и ноћ, 114
7. Променљиве, 117
Шта је променљива?, 117
Функције блокова из групе Операције, 120
Проучите следеће примере пројеката, 121
Пример 1 - Пројекат „Лов”, 121
Пример 2 - Игра „Лавиринт”, 124
Пример 3 - Пројекат „Геометријске фигуре 2”, 127
Пример 4 - Пројекат „Мали математичар”, 128
Пример 5 - Пројекат „Погоди мој број”, 134
Одговорите на следећа питања, 135
Покушајте, 138
Вежба 1, 138
Вежба 2, 138
Вежба 3, 138
Вежба 4, 139
Исправите грешке, 139
Грешка 1, 139
Грешка 2, 140
Грешка 3, 140
Грешка 4, 141
Шта смо научили, 142
Урадите следеће пројекте, 143
Пројекат 1 - Калкулатор, 143
Пројекат 2 - Кодирање, 144
Пројекат 3 - Трка аутомобила, 145
Пројекат 4 - Мој Понг, 146
8. Листа, 147
Шта је листа?, 147
Умножавање ликова, 149
Проучите следеће примере пројеката, 149
Пример 1 - Пројекат „Квиз знања”, 149
Пример 2 - Пројекат „Глад”, 151
Пример 3 - Пројекат „Храна”, 153
Пример 4 - Пројекат „Ватромет”, 154
Пример 5 - Пројекат „Чаробњак Збуњенко”, 156
Одговорите на следећа питања, 161
Покушајте, 163
Вежба 1, 163
Вежба 2, 163
Вежба 3, 163
Вежба 4, 164
Вежба 5, 164
Исправите грешке, 164
Грешка 1, 164
Грешка 2, 165
Шта смо научили, 165
Урадите следеће пројекте, 166
Пројекат 1 - Квиз из историје, 166
Пројекат 2 - Телефонски именик, 167
Пројекат 3 - Игра „Опасни предмети”, 167
9. Стрингови, 169
Операције над стринговима, 169
Проучите следеће примере пројеката, 170
Пример 1 - Пројекат „Папагај”, 170
Пример 2 - Пројекат „Замени цифре”, 172
Пример 3 - Пројекат „Стринг операције”, 172
Пример 4 - Пројекат „Палиндром”, 174
Пример 5 - Игра „Вешала”, 176
Одговорите на следећа питања, 179
Покушајте, 180
Вежба 1, 180
Вежба 2, 180
Вежба 3, 181
Вежба4, 181
Шта смо научили, 181
Урадите следеће пројекте, 181
Пројекат 1 - Моје операције, 181
Пројекат 2 - Шифровање, 182
Пројекат 3 - Наопака, 182
Пројекат 4 - Бројеви, 183
Пројекат 5 - Пресловљавање, 183
10. Како да програмирамо брже - Процедуре, 185
Реализација процедура у Скречу, 185
Како се праве нови блокови, 186
Проучите следеће примере пројеката, 188
Пример 1 - Пројекат „Мрежа квадрата”, 188
Надоградња у пројекат „Разне мреже”, 190
Пример 2 - Пројекат „Геометријске фигуре 3”, 192
Унапређење пројекта, 193
Пример 3 - Пројекат „Мали математичар 4”, 195
Одговорите на следећа питања, 198
Покушајте, 200
Вежба 1, 200
Вежба 2, 200
Вежба 3, 201
Шта смо научили, 201
Урадите следеће пројекте, 202
Пројекат 1 - Аритметика, 202
Пројекат 2 - Близанци, 203
0 аутору, 204
Литература, 205
Детаљни подаци о књизиНаслов: Научите да програмирате уз Scratch
Издавач: CET
Страна: 208 (cb)
Povez: meki
Писмо: ћирилица
Формат: B5
Година издања: 2018
ИСБН: 978-86-7991-406-4