Održavanje tehničkih sistema po konceptu TPM i Six Sigma
U monografiji je prikazan jedan od načina da se dostigne izvrsnost procesa održavanja tehničkih sistema, odnosno da se dobije održavanje bolje od postojećeg. Postizanje vizije o nula greški kod proizvoda, nula prekida u radu tehničkih sistema, nula rasipanja raspoloživih resursa jednog preduzeća bila je osnovna vodilja autoru ovoga rada. Namera je bila da se istraže mogućnosti poboljšanja postojećih modela i koncepata održavanja i da se na osnovu takvih rezultata i sopstvenih ideja definiše i predloži novi, poboljšani model procesa održavanja, zasnovan na konceptu totalnog produktivnog održavanja (TPM), ali koji istovremeno u sebi sadrži i elemente koncepta Six Sigma. Integracija ovih dvaju koncepata izvršena je korišćenjem DMAIC modela za poboljšanje performansi procesa. Tako je dobijen model procesa održavanja svetske klase (POSK).
Verifikacija razvijenog modela POSK izvršenaie preko procesa godišnjeg remonta toplotnih izvora u kotlarnici toplane “Krivi vir ’ J.K.P. “Gradska toplana” - Niš. Celokupan proces održavanja postrojenja dokumentovan je kroz priručnik o procesu, koji sadrži SIPOC tabele, opis svih procesa i karte procesa, potprocesa i aktivnosti održavanja. Time je omogućen potpuni uvid u tokove kretanja dokumentacije, angažovane ljudske i materijalne resurse u procesu održavanja, kao i u zadatke koje obavljaju učesnici u procesu.
Na osnovu neposrednog uvida u tok odvijanja aktivnosti održavanja, kao i na osnovu prenetih iskustva učesnika u procesu održavanja, sačinjena su radna uputstva, koja su standardizovana i ilustrovana slikama. Dat je predlog mera za poboljšanje procesa održavanja, izvršeno praćenje funkcionisanja implementiranog modela procesa održavanja i kontrola funkcionisanja celokupnog sistema pre i u toku trajanja grejne sezone. Sprovedena anketa o primeni autonomnog održavanja koncepta TPM pokazala je da je ideja potpuno zaživela i da su svi učesnici u procesu implementacije modela POSK prihvatili postrojenja kao svoja, dajući time znatan doprinos povećanju efektivnosti celokupnog sistema.
SADRŽAJ
1. Sažetak
2. Abstract, 9
3. Uvod, 10
4. Pregled razvoja modela i koncepata procesa održavanja, 14
4.1. Modeli i koncepti procesa održavanja, 15
4.2. Primena TPM-principa kod fleksibilnih proizvodnih sistema, 18
4.3. Iskustva j apanskih preduzeća u implementacij i TPM, 19
4.4. Nagrada “Najbolja TPM-fabrika za 2002. godinu”, 20
4.5. Zaključak, 21
5. Totalno produktivno održavanje, 23
5.1. Cilj TPM, 25
5.2. Šest velikih izvora gubitaka, 26
5.3. Pet stubova koncepta TPM, 26
5.3.1. Raščišćavanje, 27
5.3.2. Sređivanje, 27
5.3.3. Urednost, 28
5.3.4. Disciplina, 28
5.3.5. Poboljšanje u toku, 28
5.4. Autonomno održavanje, 28
6. Modeliranje procesa održavanja svetske klase 30
6.1. Timski rad u održavanju, 31
6.1.1. Timovi za poboljšanje procesa , 33
6.2. Menadžment procesima, 34
6.3. Model procesa održavanja svetske klase (World Class), 35
6.3.1. Donošenje odluke o uvođenju procesa održavanja svetske klase (POSK), 37
6.3.2. Obuka učesnika za implementaciju POSK u preduzeću, 38
6.3.3. Snimanje postojećeg procesa održavanja, 39
6.3.4. Određivanje značajnih procesa u održavanju, 41
6.3.5. Defmisanje obima i faza u implementaciji POSK, 42
6.3.6. Primena TPM koncepta u preduzeću, 43
6.3.7. Standardizacija postupaka održavanja, 45
6.3.8. Poboljšanje procesa održavanja, 46
6.3.8.1. Faza Plan, 46
6.3.8.2. Faza Do, 47
6.3.8.3. Faza Check, 47
6.3.8.4. Faza Act, 47
6.4. Dostizanje Six Sigma procesa održavanja, 48
6.4.1. I faza DMAIC modela: Definisati (Define), 50
6.4.2. II faza DMAIC modela: Meriti (Measure), 51
6.4.3. III faza DMAIC modela: Analizirati (Analyze), 51
6.4.4. IV faza DMAIC modela: Poboljšati (Improve), 52
6.4.5. V faza DMAIC modela: Kontrolisati (Control), 53
6.5. Zaključak, 55
7. Primena i validacija razvijenog modela procesa održavanja, 57
7.1. Proces održavanja u J.K.P. “Gradska toplana” - Niš, 58
7.2. Implementacija TPM u JKP “Gradska toplana” - Niš, 60
7.3. Radna uputstva, 63
7.4. Predlog mera za poboljšanje procesa održavanja, 64
7.5. Praćenje i kontrola procesa održavanja, 65
8. Zaključak, 66
9. Prilozi, 68
Prilog A: Priručnik o procesu godišnjeg remonta u toplani “Krivi vir” - Niš, 68
9.1. Proces godišnjeg remonta, 68
9.2. Misija, 68
9.3. Opis ključnih procesa, 68
9.3.1. Proces P: Godišnji remont u toplani, 68
9.3.2. Proces P3. Godišnji remont elektroenergetike, 70
9.3.3. Proces P3.1. Godišnji remont elektroenergetike - trafostanice TS-1, 72
9.3.4. Proces P3.2. Godišnji remont elektroenergetike - trafostanice TS-2, 72
9.3.5. Proces P3.3. Godišnji remont komandnog postrojenja, 73
9.3.6. Proces P3.4. Godišnji remont elektroenergetike - toplotni izvori, 74
9.3.7. Proces P3.5. Godišnji remont elektroenergetike - podstanice, 75
9.3.8. Proces P4. Godišnji remont distributivne mreže, 76
9.3.9. Proces P4.1. Godišnji remont podstanica - distributivna mreža, 78
9.3.10. Proces P4.2. Godišnji remont šahti, 80
9.3.11. Proces P5. Godišnji remont toplotnih izvora, 80
9.3.12. Proces P5.1. Godišnji remont kotlova, 82
9.3.13. Proces P5.2. Godišnji remont gorionika - toplotni izvori, 84
9.3.14. Proces P5.3. Remont ventilatorskih prostorija, 86
9.3.15. Proces P5.4. Remont pumpnih stanica, 86
9.3.16. Proces P5.5. Remont mazutne stanice, 88
9.3.17. Proces P5.6: Remont spoljne stanice, 88
Prilog B, 101
Prilog C, 108
10. Literatura, 111
11. Indeks, 115
12. Summary, 116
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Održavanje tehničkih sistema po konceptu TPM i Six Sigma
Izdavač: Задужбина Андрејевић
Strana: 111 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 17 x 24 cm
Godina izdanja: 2007
ISBN: 978-86-7244-594-7