Osnove menadžmenta vodovoda
Istorija ljudskih naselja ostavlja manje ili više impresivne tragove napora stanovnika prilikom rešavanja problema obezbeđenja dovoljnih količina zdrave pitke vode. Vremenom proizvodnja i distribucija vode, kao i odvođenje i prečišćavanje upotrebljenih voda, prerastaju životni i postaju organizacioni, tehnički, ekonomski, pravni i kulturološki problem. Vodovodni sistemi su definisani svojom strukturom, procesima koji se u njima obavljaju i neophodnim resursima. Jasno je da nema trajno izvrsnih organizacija, ali način razmišljanja i međusobno delovanje pomenutih činilaca doprinose optimizaciji strukture i politike organizacije. Jedina izvesnost koja postoji u poslovanju organizacija jeste izvesnost promene.
Polaznu tačku poboljšanja vodovodnih sistema predstavlja prepoznavanje problema, a ovo proizilazi iz prepoznavanja potreba. Iskustva drugih država su pokazala da ne postoji jedan najbolji model za organizacije vodosnabdevanja, već se on prilagođava specifičnostima resursa, državnog i ekonomskog sistema. Osnovni zadatak menadžmenta vodovoda predstavlja osposobljavanje ljudi da zajedničkim delovanjem ostvaruju postavljene ciljeve. Oni to čine definisanjem zajedničkih vrednosti, kroz odgovarajuću strukturu, osposobljavanjem i razvojem potrebnih veština zaposlenih, kojima se adekvatno reaguje na promene i efikasno izvršavaju poslovi. Ova knjiga predstavlja studiozni doprinos relativno skromnoj domaćoj literaturi iz oblasti javnog sektora, a posebno menadžmenta vodosnabdevanja. Naslov knjige „Osnove menadžmenta vodovoda“ deskriptivno i jasno izražava glavni faktor strategije vodosnabdevanja, i sugeriše osnovne pojmove i analitičke alate, korišćene prilikom njene izrade. Cilj je da se ukaže da teorija i praksa idu u korak, što je ilustrovano najboljim primerima iz prakse do kojih se moglo doći. Nedostatak vode za vodosnabdevanje, zagađenje podzemnih i površinskih voda, dinamičan kontinualni razvoj tehnologije, te raspoloživost vodoprivrednih informacija i prirodna varijabilnost u prostoru i vremenu - samo su neki od primera vodoprivrednih problema koji utiču na neizvesnost u procesu vodoprivrednog odlučivanja, koji će biti od sve većeg značaja u budućnosti.
Značajan broj ideja iznetih u knjizi odražavaju autorovo stečeno iskustvo, prethodno pokazano u ranije objavljenim knjigama, kao i stručnim člancima u časopisima i kroz radove na strukovnim konferencijama. Okvir analize predstavlja organizaciona i ekonomska odlika postojećeg i poželjnog sistema, a ona svakako ne bi bila moguća bez kreativnog doprinosa brojnih kolega i prijatelja sa kojima sam tokom poslednje dve decenije neposredno sarađivao u matičnoj kući i značajnom broju vodovoda u Srbiji, što mi je obezbedilo izuzetno plodno okruženje za istraživanje ove teme. Knjiga je namenjena svima onima koji u ovom ili drugom obliku aktivnosti učestvuju u upravljanju organizacijama vodosnabdevanja, ili se spremaju da to učine – vođama projekata, zaposlenima u organizacijama, svima koji dolaze u dodir sa ovom delatnošću. Ukoliko im knjiga bude pomogla da lakše prepoznaju i razumeju pojave, pojmove i njihovu međuzavisnost u procesu upravljanja u svakodnevnom radu – ona će postići svoj cilj. Podsticanjem studioznijeg bavljenja ovom oblašću, delatnost će ostvariti bonus.
Knjiga je podeljena u tri dela. U prvom su opisani teorijski i organizacioni aspekti delatnosti organizacija vodosnabdevanja. Drugi deo knjige posvećen je praktičnim aspektima menadžmenta organizacija delatnosti, sa posebnim akcentom na razmatranje tehnika i metoda, kojima se obezbeđuje primena savremenih tehnologija i benefiti od njihove primene. U trećem delu se prikazuju i razmatraju rezultati istraživanja.
SADRŽAJ
Skraćenice i akronimi
Predgovor
PRVI DEO - TEORIJSKI I ORGANIZACIONI ASPEKTI VODOSNABDEVANJA
Glava I Uvodna razmatranja
Glava II Voda kao prirodni resurs
Glava III Delatnost vodosnabdevanja
Glava IV Strategija organizacije
Glava V Menadžment i organizacija
Glava VI Finansijski menadžment
Glava VII Menadžment naknada i nadzor nad radom
Glava VIII Marketing u vodosnabdevanju
Glava IX Upravljanje sistemom kvaliteta i projektima
DRUGI DEO – PRAKTIČNI ASPEKTI MENADŽMENTA VODOSNABDEVANJA
Glava I Restrukturiranje i transformacija
Glava II Eksterni efekti
Glava III Merenje performansi
Glava IV Uticaj ICT na upravljanje organizacijom
Glava V Menadžment poslovnih procesa
Glava VI Upravljanje lancem snabdevanja
Glava VII Integrativni lanac snabdevanja
TREĆI DEO – PRILOZI SA REZULTATIMA ISTRAŽIVANJA
Glava I Rezultati istraživanja
Glava II – Prilozi
Tabele
Literatura
Biografija
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Osnove menadžmenta vodovoda
Izdavač: Ekonomski institut
Strana: 427 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: 17x24 . cm
Godina izdanja: 2014
ISBN: 978-86-82931-60-7