MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeMenadžment

    Prikaži 5 puta
    veću sliku


    Poduzetništvo
    Autori: R. H. Hisrich, M. P. Peters, D. A. Shepherd
    Strana: 650
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    SVE ŠTO VAM JE POTREBNO OD UDŽBENIKA O PREDUZETNIŠTVU!

    Činjenica da su potrošači, poslovni ljudi i državni službenici zainteresovani za preduzetništvo, to se može videti iz sve većeg broja istraživanja i velikog broja predmeta na fakultetima na ovu temu. Više od dva miliona preduzeća se pokreće svake godine (nasuprot 70-postotnoj stopi propadanja), a ova tema je u značajnoj meri prisutna i u medijima, što govori o njenoj važnosti za industrijalizaciju, privredu u razvoju i nekad kontrolisanu privredu.

    Ko je središte cele ove pažnje – ko je voljan prihvatiti sav rizik i uložiti potreban napor da bi ostvario novi poduhvat? Može biti muškarac ili žena, neko poreklom iz više ili niže klase, tehničar ili neko kome nedostaje tehnološka prefinjenost, fakultetski obrazovana osoba ili srednjoškolska propalica. Osoba može biti izumitelj, menadžer, medicinska sestra, trgovac, inženjer, student, učitelj, domaćica ili penzioner. To je neko ko može žonglirati poslom, porodicom i građanskim dužnostima dok sređuje platne spiskove.

    Poduzetništvo u detalje opisuje kako formulisati, planirati i sprovesti novi poslovni poduhvat. Izvrstan autorski tim koji su činili Hisrich, Peters i Shepherd zaronili su u svoja različita iskustva kako bi sastavili udžbenik koji se bavi dinamikom današnjih preduzetničkih izazova. Od stručnosti Boba Hisricha u globalnom preduzetništvu, preko preduzetničkog i akademskog iskustva Mikea Petersa do trenutnog istraživanja Deana Shepherda o spoznaji i umnom sklopu preduzetnika, ovaj udžbenik balansira ključnom granicom između savremene teorije i prakse.
    Poduzetništvo, najnovije 7. izdanje podeljeno je u 4 glavna dela:

    1.deo – Preduzetnička perspektiva predstavlja preduzetnika i preduzetnički proces sa istorijskog i istraživačkog gledišta. Predstavljena je uloga i narav preduzetništva kao mehanizma za stvaranje novih poduvata i onoga što utiče na privredni razvoj, zajedno s karijernim, izgledima i budućim pravcem prwduzetništva. Govori se o karakteristikama i poreklu preduzetnika, kao i o nekim metodama lične samoprocene i raznim aspektima međunarodnog preduzetništva.

    2.deo – Osnivanje i početak poduhvata fokusira se na sve elemente preduzetničkog procesa koji su deo stvaranja novog pdoduhvata. Nakon rasprave o kreativnosti i pronalaženja pravog poslovnog područja, govori se o pravnim pitanjima – zaštiti intelektualnog vlasništva, kao i sigurnosti i odgovornosti za proizvod. Zatim se predstavljaju važni elementi poslovnog plana, pri čemu je jedno poglavlje posvećeno svakom od glavnih delova poslovnog plana: marketinškom planu, organizacijskom planu i finansijskom planu.

    3.deo – Finansiranje novog poduhvata fokusira se na jedno od najtežih aspekata stvaranja i uspostavljanja novog poduhvata. Nakon rasprave o alternativnim izvorima kapitala, posebna pažnja posvećuje se trima primarnim finansijskim mehanizmima: neformalnom rizičnom kapitalu, poduhvatnom kapitalu i izlasku na berzu.

    4.deo – Upravljanje, razvijanje i privođenje novog poduhvata kraju predstavlja materijal vezan za uspostavljanje, razvoj i dovršavanje poduhvata. Posebna pažnja posvećena je razvoju preduzetničke strategije, uspostavljanju strategije za rast, upravljanje novim poduhvatom tokom rasta, rane aktivnosti, ekspanzija i pristupanje spoljnim resursima za rast. U ovaj deo su uključene i menadžerske veštine važne za uspešno upravljanje i rast novog poduhvata. Ovaj deo se takođe bavi međunarodnim pozicioniranjem – odabirom i ulaskom na tržište izvan nacionalnih granica u kojima firma posluje – kao i metodama privođenja poduhvata kraju. Specifične teme koje se ovde obrađuju su spajanja i preuzimanja, franšizno poslovanje, zajednički poduhvati, kao ljudski i finansijski resursi potrebni za rast.

    Kratki sadržaj:
    1. PODUZETNIČKA PERSPEKTIVA
    Priroda i važnost poduzetništva
    Poduzetnički način razmišljanja
    Poduzetničke namjere i korporacijsko poduzetništvo
    Međunarodne poduzetničke prilike
    2. OSNIVANJE I POČETAK POTHVATA
    Kreativnost, poslovna ideja i analiza prilike
    Intelektualno vlasništvo i druga pravna pitanja za poduzetnika
    Poslovni plan: osnivanje i početak pothvata
    Marketinški plan
    Organizacijski plan
    Financijski plan
    3. FINANCIRANJE NOVOG POTHVATA
    Izvori kapitala
    Neformalni rizični kapital, pothvatni kapital i izlazak na burzu
    4. UPRAVLJANJE, RAZVIJANJE I PRIVOĐENJE NOVOG POTHVATA KRAJU
    Poduzetnička strategija: generiranje i eksploatiranje novog ulaska
    Strategije rasta i upravljanje implikacijama rasta
    Međunarodno pozicioniranje
    Pristup resursima rasta iz izvanjskih izvora
    Privođenje pothvata kraju

    Robert D. Hisrich ima titulu profesora globalnog preduzetništva i direktor je Center for Global Entrepreneurshipa na Thunderbirdu. MBA i doktorski nivo stekao je na University of Cincinnati. Istraživanja profesora Hisricha fokusirana su na preduzetništvo i stvaranje poduhvata: preduzetničku etiku, intrapreduzetništvo, ženske i manjinske preduzetnike, financiranje poduhvata i stvaranje globalnog poduhvata. Podučava u okviru predmete i seminara iz ovih oblasti, kao i iz upravljanja marketingom, planiranja i razvoja proizvoda.

    Michael P. Peters je profesor u penziji sa katedre za marketing na Carroll School of Management, Boston College. Doktorat je stekao na University of Massachusetts, Amherst, a MBA i BS na Northeastern University. Nedavno penzionisan kao profesor sa punom radnom vremenu, gospodin Peters je bio gostujući profesor na American College of Greece u Ateni, Grčka, gdje je razvijao sastavnicu preduzetničkog i poslovnog planiranja svog novog MBA programa.

    Dean A. Shepherd je dekanov savetnik uza nauku i izvanredni profesor preduzetništva i strategije na Kelley School of Business, Indiana University. Dean ima doktorat i MBA sa Bond University (Australija) i bakalaureat primenjenih nauka sa Royal Melbourne Institute of Technology. Njegovi istraživački interesi uključuju odlučivanje preduzetnika, strategiju novog poduhvata, početni kapital, rast i priliku.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Poduzetništvo
    Izdavač: Mate
    Strana: 650 (cb)
    Povez: tvrdi
    Jezik: hrvatski
    Pismo: latinica
    Format: 21,0 x 26,0 cm
    Godina izdanja: 2011
    ISBN: 978-953-246-097-1
    RASPRODATO
    Nije u planu obnavljanje izdanja





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024