Pranje novca
U proteklih petnaestak godina u Srbiju se ulilo približno 20 milijardi evra kapitala nepoznatog porekla, zbog čega je potrebno istraživanje i tumačenje te nesporno negativne okolnosti. Takođe, tumačenje je neophodno i zbog mera makroekonomske, fiskalne, monetarne i budžetske politike zemlje. Pored toga, sagledavanje stanja je nužno i zbog obuzdavanja cirkulacije kapitala nelegalnog porekla.
SADRŽAJ
PREDGOVOR, 5
UVOD, 17
GLAVA 1, 19
PRANJE NOVCA, 19
1.1. ODREĐIVANJE POJMA PRANJA NOVCA, 19
1.2. DEFINICIJA PRANJA NOVCA, JOC, 21
1.3. OSNOVNE FAZE PRANJA NOVCA, !31, «, 28
1.4. OBLICI I TEHNIKE PRANJA NOVCA, 32
1.4. A PRIMERI, «, 39
PRIMER 1, 39
PRIMER 2, 44
PRIMER 3, 45
PRIMER 4, 46
1.5. OPASNOSTI ZBOG PRANJA NOVCA, 49
1.6. ODNOS PRANJA NOVCA I SIVE EKONOMIJE, 56
1.7. ODNOS PRANJA NOVCA I KORUPCIJE, 60
1.8. ODNOS PRANJA NOVCA I FINANSIRANJA TERORIZMA, 64
GLAVA 2, 68
PRAVNO-INSTITUCIONALNI OKVIR, 68
2.1. MEĐUNARODNA REGULATIVA I AKTIVNOSTI U OBLASTI SPREČAVANJA PRANJA NOVCA, 68
2.1.1. UJEDINJENE NACIJE, 69
2.1.1.1. KONVENCIJA UN PROTIV NEZAKONITOG PROMETA OPOJNIH DROGA I PSIHOTROPNIH SUPSTANCI (BEČKA KONVENCIJA), ——.71
2.1.1.2. KONVENCIJA UN PROTIV TRANSNACIONALNOG ORGANIZOVANOG KRIMINALA (PALERMO KONVENCIJA), 72
2.1.1.3. MEĐUNARODNA KONVENCIJA O SUZBIJANJU FINANSIRANJA TERORIZMA, 74
2.1.1.4. KONVENCIJA UJEDINJENIH NACIJA PROTIV KORUPCIJE, 7b
2.1.2. GRUPA VA FINANSIJSKE AKCIJE (FINANCIAL ACTION TASK FORCE), 77
2.1.2,1. ČETRDESET PREPORUKA FATF-A, 79
2.1.2.2. DEVET POSEBNIH PREPORUKA FATF-A O SUZBIJANJU FINANSIRANJA TERORIZMA, 80
2.1.3. EVROPSKA UNIJA I SAVET EVROPE, 82
2.1.3.1. DIREKTIVA I, 83
2.1.3.2. DIREKTIVA II, 85
2.1.3.3. DIREKTIVA III, 87
2.1.3.4. KONVENCIJA SAVETA EVROPE O PRANJU, TRAŽENJU, ZAPLENI I KONFISKACIJI PRIHODA STEČENIH KRIMINALOM (STRAZBURŠKA KONVENCIJA), 92
2.1.3.5. KONVENCIJA O PRANJU, TRAŽENJU, ZAPLENI I KONFISKACIJI PRIHODA STEČENIH KRIMINALOM I O FINANSIRANJU TERORIZMA (VARŠAVSKA KONVENCIJA), 93
2.2. DOMAĆA REGULATIVA I AKTIVNOSTI U OBLASTI SPREČAVANJAIRANJA NOVCA, 95
2.2.1. KRIVIČNI ZAKONIK REPUBLIKE SRBIJE, 96
2.2.2. ZAKON O SPREČAVANJU PRANJA NOVCA, 101
ZAKON O SPREČAVANJU PRANJA NOVCA I FINANSIRANJA TERORIZMA, 103
NACIONALNA STRATEGIJA I PREDLOG AKCIONOG PLANA ZA BORBU PROTIV PRANJA NOVCA I FINANSIRANJA TERORIZMA, 106
2.3 MINISTARSTVO FINANSIJA - UPRAVA ZA SPREČAVANJE PRANJA NOVCA, 110
GLAVA 3, 116
TRANSFERI KAPITALA, 116
3.1. LEGALNI TRANSFERI KAPITALA, 115
3.1.1 OBLICI MEBUNARODNOG TRANSFERA (KRETANJA) KAPITALA, 11?
3.3. PORTFOLIO INVESTICIJE, 119
3.4. NOVE FORME INVESTICIJA (TNE NEW FORM INVESTMENT), 122
3.4.1. DUGOROČNI TRANSFERI KAPITALA, 123
3.4.1.1. MEĐUNARODNI ZAJMOVNI KAPITAL, 123
3.4.1.2. ZAJMOVI ZA FINANSIRANJE IZVOZA, 125
3.4.1.3. ZAJMOVI U SVRHU EKONOMSKE POMOĆI, 126
3.4.2. KRATKOROČNI TRANSFERI KAPITALA, 127
3.4.2.1. KRATKOROČNI KAPITAL I NOVAC, 127
3.4.2.2. KRATKOROČNI KAPITAL I NOVČANO TRŽIŠTE, 128
3.4.3. PRILIVI KAPITALA, 129
3.4.3.1. PRILIV STRANOG KAPITALA U SRBIJU OD 2000. GODINE, 135
3.4.3.2. ODLIVI KAPITALA, 138
3.5.1. UTICAJ PORESKE POLITIKE U SRBIJI NA TRANSFERE KAPITALA.140
3.4. NELEGALNI TRANSFERI KAPITALA, 147
3.5.1. NELEGALNI ODLIVI KAPITALA TOKOM DEVEDESETIH GODINA KOJI SU SE GENERISALI LEGALNIM POSLOVIMA, 148
3.5.1.4. OSNIVANJE DRŽAVNIH PREDUZEĆA U ORR-5NOKE ZONAMA NA IME FIZIČKIH LICA RADI IZBEGAVANJA SANKCIJA, 150
3.5.2. NELEGALNI ODLIVI KAPITALA GENERISANI NELEGALNIM (NEZAKONITIM) POSLOVIMA, 152
3.5.3. POSLOVANJE PREKO „FANTOM" FIRMI, 155
GLAVA 4, 159
ULAGANJE KAPITALA I KONTROLA, 159
4.1. UTICAJ GLOBALIZACIJE I OFF-SHORE ZONA NA EKONOMSKI RAZVOJ I PRERASPODELU DRUŠTVENOG BOGATSTVA, 159
4.1.1. OFF-SHORE ZONE, 165
PORESKI OBVEZNICI, 181
PORESKA OSNOVICA, 183
PORESKA STOPA, 183
4.2 LEGALIZACIJA SIVOG NOVCA U TRANZICIONIM ZEMLJAMA, 189
PRAVCI LEGALIZACIJE SIVOG NOVCA U TRANZICIONIM ZEMLJAMA, 192
4.3. VRAĆANJE NELEGALNO IZNETOG KAPITALA U SRBIJU NAKON 2000. GODINE, 193
4.4. ULOGA PORESKIH RAJEVA I OFF-SHORE 30NA KAO DESTINACIJA IZ KOJIH JE STIZALA VEĆINA INVESTICIJA U PRIVATIZACIJIU SRBIJI, 195
4.5. KONTROLA ZAKONITOSTI KAPITALA UNETOG U SRBIJU, 204
4.5.1. KONTROLA NEPOSREDNIM PUTEM, 206
4.5.2. KONTROLA POSREDNIM PUTEM, 209
4.6. FUNKCIONISANJE BANKARSKOG SEKTORA I ULOGA BANAKA U KONTROLI KAPITALA, 209
GLAVA 5, 217
SPREČAVANJE PRANJA NOVCA U RAZVIJENIM ZEMLJAMA I U ZEMLJAMA TRANZICIJE, 217
5.1. SPREČAVANJE PRANJA NOVCAU SAD, 217
5.2. SPREČAVANJE PRANJA NOVCAU EVROPSKOJ UNIJI, 222
5.3. ZEMLJE ISTOČNE EVROPE I BIVŠI SOVJETSKI SAVEZ, 222
5.4. SPREČAVANJE PRANJA NOVCAU BIVŠIM JUGOSLOVENSKIM REPUBLIKAMA, 225
5.4.1. SPREČAVANJE PRANJA NOVCA U HRVATSKOJ, 225
5.4.2. SPREČAVANJE PRANJA NOVCAU BOSNI I HERCEGOVINI, 228
5.4.3. SPREČAVANJE PRANJA NOVCA U CRNOJ GORI, 232
5.5. MOGUĆNOSTI PRANJA NOVCA U SRBIJI, 235
STUDIJA SLUČAJA, 244
5.5.1. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA U SRBIJI, 273
5.5.1.1. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA U BANKARSKOM SEKTORU, 274
STUDIJA SLUČAJA, 277
5.5.1.2. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA PREKO MENJAČKIH POSLOVA, 278
STUDIJA SLUČAJA, 279
5.5.1.3. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA KOD ADVOKATA I ADVOKATSKIH ORTAČKIH DRUŠTAVA, 280
STUDIJA SLUČAJA,
5.5.1.4. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA U SEKTORU RAČUNOVODSTVA, 283
STUDIJA SLUČAJA, 282
5.5.1.5. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA U SEKTORU REVIZIJE, 287
STUDIJA SLUČAJA, 288
5.5.1.6. TIPOLOGIJA PRANJA NOVCA NA TRŽIŠTU KAPITALA, 289
STUDIJA SLUČAJA, 290
5.5.1.7. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA U SEKTORU OSIGURANJA, 292
STUDIJA SLUČAJA, 293
5.5.1.8. TIPOLOGIJE PRANJA NOVCA U SEKTORU NEKRETNINA, 294
STUDIJA SLUČAJA, 295
GLAVA 6, 297
UTICAJ PRILIVA KAPITALA NA BRUTO DOMAĆI PROIZVOD, 297
6.1. POJAM BRUTO DOMAĆEG PROIZVODA, 297
6.2. UTICAJ LEGALNOG PRILIVA KAPITALA NA BDP, 300
6.3. UTICAJ KAPITALA SUMNJIVOG POREKLA NA BDP, 305
6.3.1. KRATKOROČNI UTICAJ PRILIVA SUMNJIVOG KAPITALA NA BDP.307
6.3.2. DUGOROČNI UTICAJ PRILIVA SUMNJIVOG KAPITALA NA BDP.308
6.4. UTICAJ ODLIVA KAPITALA NA BDP, », 310
6.5. ODNOS OPRANOG NOVCA I BDP-A, 313
ZAKLJUČNA RAZMATRANJA, 317
LITERATURA, 327
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Pranje novca
Izdavač: Aletea
Strana: 336 (cb)
Povez: tvrdi
Pismo: latinica
Format: 23 cm
Godina izdanja: 2016
ISBN: 978-86-84491-05-5