Priručnik za menadžere
BESTSELER NAMENJEN MENADŽERIMA I ONIMA KOJI TO ŽELE DA BUDU
SVE ŠTO MORATE DA ZNATE O TOME KAKO FUNKCIONIŠU PREDUZEĆE I NJEGOV MENADŽMENT
Kako finansirati preduzeće, planirati karijeru, organizovati marketing i prodaju…šta sup rave menadžerske veštine…? To su samo neka od pitanja na koja "Priručnik za menadžere" - čiji je glavni urednik Robert Heler, osnivač i urednik časopisa “Management Today” - daje precizne odgovore. Danas se, više nego ikad, od menadžera očekuju opsežna i raznovrsna znanja, a ova ih knjiga nudi u sažetom obliku. Zato je ovo neizostavni vodič kroz savremeni svet menadžmenta.
UVOD
Nikad se ranije od menadžera nisu očekivala tako opsežna i raznovrsna znanja. Još do nedavno, na menadžerima je bilo da se bave samo onim za što su se specijalizovali: finansijama, marketingom, informacianom tehnologijom, ljudskim resursima i tako dalje. Poznavanje tema izvan njihovog područja bilo je ostavljeno drugima. Upravljanje je bilo podeljeno na zasebne odeljke, uprkos očiglednoj činjenici da bez saradnje s drugima nijedan element nije mogao delovali na zadovoljavajući način, a kamoli uspešno.
Danas se na ovu odvojenost gleda kao na nesto veštačko, što samo sebi onemogućava uspeh. Ako svaki proces mora početi od potrebe kupaca i završiti se njihovim potpunim zadovoljstvom, onda svaki menadžer mora poznavali načela i rad marketinga. Ako je "dodatna vrednost" još jedan imperativ, svaki menadžer mora da zna temeljne postavke finansijskih mehanizama - stvaranje dobiti ili gubitka - koji tu vrednost određuju. Ako se vrhunski rezultati postižu vrhunskim pokretanjem vrhunskih ljudi, svaki menadžer mora postati stručnjak za rukovanje i pomaganje "ljudskim resursima". Štaviše, ukoliko potpuna efikasnost svakog od ovih područja upravljanja zavisi od primene najnovije tehnologije informacija i komunikacije, onda menadžeri ne mogu informacionu tehnologiju prepustiti stručnjacima. "Doba Interneta" uključuje sve. Menadžeri koji nauče kako se komunicira, analizira i uslužuje kupac pomoću neiscrpnog vrela sajberspejsa sigurno će ostvariti prednost nad onima koji ništa od ovih potreba ne razumeju. U svetu u kojem se stvari potpuno prožimaju prednost imaju rukovodioci koji se razumeju u sve.
Poznavati stvari, međutim, nikako nije dovoljno. Upravljanje se sastoji od delovanja. Cilj savremenog menadžera je da deluje efikasnije, služeći se efikasnijim znanjem, a ova knjiga posvećenaje upravo ostvarenju tog cilja. U poglavljima koja slede obrađuje se mnogo više područja od onih koja smo već pomenuli, a svako od njih od životnog je značaja za uspeh pojedinca i preduzeća.
Paradoks je da pojedinac - muškarac ili žena - svoje ambicije može ispuniti tek kroz delovanje celog kolektiva. Najvažniji kapital svakog pojedinog menadžera je znanje o tome kako raditi s drugima i pomoću drugih.
Priručnik za menadžere predstavlja celovit uvod u široko područje savremenog upravljanja. Svim menadžerima otvoriće vrata drugih međusobno povezanih disciplina koje uliču na njihovu, a kad njima ovladaju uspešnije će delovali. Na primer, planiranje - kojim su se nekada bavili samo stmčnjaci za planiranje - danas je zahtev koji se postavlja pred sve linijske menadžere. Ne samo to, i viši menadžeri moraju bili u stanju da planiraju i organizuju trenutne aktivnosti koje bi u budućnosti dovele do rezultata. U stvari, celokupna podela na linijske i više menadžere, nasleđena iz vojnih početaka organizacije uprave, danas je zastarela. To najbolje pokazuju finansije. Menadžeri se moraju baviti finansijama. Svaki menadžer morao bi da bude u stanju da potpuno nadzire troškove i prihode svoje jedinice a da se za to ne obraća finansijskom stručnjaku. Ovi stručnjaci i dalje su potrebni za ključne podatke, poput provere, konsolidovanja i analize, ali njihov najvažniji posao jeste priprema i vođenje poslovnih i finansijskih modela koji će preduzeću osigurati napredak.
Termin "poslovni modeli" relativno je nedavno ušao u žargon koji bi menadžeri trebalo da poznaju. U knjizi Priručnik za menadžere taj žargon se objašnjava, ali još je važnije što knjiga omogućaya istinsko razumevanje onoga što se krije iza pomodnih termina (pa čak i onih koji to više nisu) poput "upravljanja do totalnog kvaliteta" (Tatal Quality Management - TQM) ili "redizajniranja poslovnog procesa" (Business Process Re-engineering - BPR). Svet menadžmenta povodi se za začuđujućom praksom prihvatanja novih "lekova", koje potom uzdiže na status eliksira za sve, da bi na rezultate reagovao izuzetno razočarano i potom zajedno s prljavom vodom bacio i dete.
Takve zamisli mogu se činiti pomodnim, ali način predstavljanja ne bi smeo skrivati njihovu trajnu vrednost, Total Quality Managemem, na primer, poštuje osnovne istine: napredak je moguć samo ako se stanje pre i posle primene precizno izmeri, planiranje i primenu treba poveriti onima koji su u proces direktno uključeni i, konačno, uključenost i poboljšanje celom poduhvatu daju dodatnu energiju, s čudesnim učinkom i na one na vrhu i one na dnu.
Ni predobro poznat pokret ka smanjivanju, prilagođavanju veličine i racionalizaciji ne bavi se najvažnijim nivoom, a to je ona na kojoj se prihodi beleže. Radi se o ozbiljnoj grešci, koju knjiga Priručnik za menadžere namerno izbegava. Kupci su gospodari tog najvažnijeg nivoa. Njih se itekako tiče kvalitet proizvoda i procesi s kojima se direktno susreću. Poboljšanja kvaliteta direktno utiču na odabir proizvoda i usluga koje će kupiti. Bilo da neko preduzeće sprovodi TQM ili ne, ova pokretačka snaga ne može se poricali i ne sme zanemariti.
Smisao BPR-a gotovo je isti. Razdvajaju se, analiziraju i rekonstruišu procesi, a kreće se od samog početka - od potrebe kupca, s težnjom da se on zadovolji, i to ne smanjivanjem troškova u apsolutnim vrednostima nego u odnosu na rea1izovanu cenu i konkurenciju. U Priručniku za menadžere nastojaćemo da čitaocima predamo znanje koje im je potrebno da nadmudre konkurenciju i upravljaju bolje od nje, a konkurenti su u novom milenijumu brojniji i odlučniji nego ikada pre, u svim poslovnim područjima Konkurencija se u godinama koje dolaze neće smanjivati već samo povećavati.
Zato je najvažnija lekcija koju nude ove stranice: delovanje. Njeni autori želeli su da pokažu menadžerima ne samo šta se mora napraviti već i kako se to mora napraviti - i da se to mora napraviti odmah. U prošlosti su mnogi menadžeri smatrali da čitanje i učenje nisu potrebni. Posao im je bio da naprosto deluju, često unutar vrlo uske oblasti. Priručnik za menadžere predstavja priručnik za delovanje, ali priručnik koji, i kad je sasvim svestan daje delovanje važnije od reči, zna da ideje i razumevanje predstavljaju oružje bez kojih aktivan i efikasan menadžer ne može.
Urednik i saradnici nadaju se da će čitaoci priručnik koristiti kao praktični vodič u svom svakodnevnom delovanju, ali istovremeno i kao dugorocnu pomoć pri konstruktivnom razmišljanju i planiranju na kome se mora zasnivati svako uspešno preduzeće.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Priručnik za menadžere
Izdavač: Profil knjiga
Strana u boji: 256
Povez: tvrdi
Pismo:
Format: 15x21 cm
Godina izdanja: 2009
ISBN: