Rešeni zadaci iz programskog jezika C#
Ova zbirka zadataka je pomoćni udžbenik za učenje programiranja na jeziku C#. Podrazumeva se da je čitalac savladao programiranje na jezikku C++ ili Java. Zbirka je namenjena za upotrebu u fakultetskoj nastavi ali može da se koristi i za samostalno produbljivanje znanja iz programiranja.
Rešenja svih zadataka su potpuni u smislu da priloženi programi mogu da se izvršavaju na računaru. Pored samih tekstova programa, priloženo je samo malo objašnjenja, prvenstveno u obliku slika i formulara. Očekuje se da će izvođač nastave dati dodatna usmena objašnjenja slušaocima. Uz malo više napora zadaci mogu da se shvate i samostalno. Uz svaki program dat je i primer izvršavanja da bi se olakšalo razumevanje rada programa.
Kroz zadatke, pored elemenata samog jezika, prikazani su osnovni principi objektno orijentisanog programiranja (sakrivanje podataka, ponovno korišćenje koda, nasleđivanje i polimorfizam) i konkurentnog programiranja (rad s nitima). Prikazani su i najčešće korišćeni postupci u programiranju: pretraživanje i uređivanje nizova, obrada znakovnih podataka, rad s bitovima, rad s dinamičkim strukturama podataka (kao što su liste i stabla) i obrada datoteka. Posebna pažnja posvećena je i inženjerskim aspektima programiranja: preglednosti, razumljivosti i efikasnosti.
Izvorni tekstovi svih programa iz ove zbirke mogu da se preuzmu preko Interneta sa adrese galeb.etf.bg.ac.yu/~kraus/knjige/. Svoja zapažanja čitaoci mogu da upute elektronskom poštom na adresu kraus@etf.bg.ac.yu.
Beograd, april 2007.
Laslo Kraus
Sadržaj
Predgovor, 3
Preporučena literatura, 5
1. Uvod, 7
Zadatak 1.1 Ispisivanje teksta na glavnom izlazu, 8
Zadatak 1.2 Izračunavanje zbira dva cela broja, 9
Zadatak 1.3 Pakovanje i raspakivanje vremena, 10
Zadatak 1.4 Tabeliranje prigušenih oscilacija, 11
Zadatak 1.5 Tabeliranje vrednosti polinoma, 12
Zadatak 1.6 Obrtanje redosleda elemenata niza, 13
Zadatak 1.7 Izdvajanje donjeg trougla matrice, 14
2. Klase, 15
Zadatak 2.1 Tačke u ravni, 16
Zadatak 2.2 Uglovi, 19
Zadatak 2.3 Stekovi ograničenih kapaciteta, 21
Zadatak 2.4 Kompleksni brojevi, 24
Zadatak 2.5 Nizovi kompleksnih brojeva, 27
Zadatak 2.6 Tabeliranje polinoma, 28
3. Izvedene klase, 31
Zadatak 3.1 Valjci i kante, 32
Zadatak 3.2 Osobe đaci i zaposleni, 35
Zadatak 3.3 Predmeti, sfere i kvadri, 38
Zadatak 3.4 Tačke, linije, duži, izlomljene linije i poligoni u ravni, 41
Zadatak 3.5 Uporedivi objekti, razne vrste uređivača objekata i celi brojevi, 46
Zadatak 3.6 Predmeti koji mogu da se kopiraju, tela, sfere, kvadri i sklopovi, 53
Zadatak 3.7 Generatori slučajnih brojeva, statistički pokazatelji i statistički analizator, 57
4. Izuzeci, 63
Zadatak 4.1 Vektor realnih brojeva sa zadatim opsezima indeksa, 64
Zadatak 4.2 Verižni razlomci, 67
Zadatak 4.3 Matrice realnih brojeva, 70
Zadatak 4.4 Police za predmete, 76
Zadatak 4.5 Greške, liste i iteratori, 82
5. Niti, 87
Zadatak 5.1 Vektori s konkurentnim izračunavanjem zbira i skalnog proizvoda, 88
Zadatak 5.2 Skladišta, aktivni proizvođači, potrošači i izveštači, 91
Zadatak 5.3 Uporedivi znakovi, aktivni časovnici, uređivači i nizovi znakova, 97
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Rešeni zadaci iz programskog jezika C#
Izdavač: Akademska misao
Strana: 98 (cb)
Pismo:
Format: 18x25.5 cm
Godina izdanja: 2007
ISBN: 978-86-7466-289-2