Rešeni zadaci iz programskog jezika JAVA JSE 8
PREDGOVOR
Ova zbirka zadataka je pomoćni udžbenik za učenje programiranja na jeziku Java. Zadaci prate gradivo autorove knjige Programski jezikJava sa rešenim zadacima. Zbirka je namenjena za upotrebu u fakultet-skoj nastavi ali može da se koristi i za samostalno produbljivanje znanja iz programiranja.
Rešenja svih zadataka su potpuna u smislu da priloženi programi mogu da se izvršavaju na računaru. Pored samih tekstova programa priloženo je samo malo objašnjenja, prvenstveno u obliku slika i formula. Očekuje se da će izvođač nastave dati dodatna usmena objašnjenja slušaocima. Uz malo više napora zadaci mogu da se shvate i samostalno. Uz svaki program dat je i primer izvršavanja da bi se olakšalo ra-zumevanje rada programa.
Kroz zadatke, pored elemenata samog jezika, prikazani su osnovni principi objektno orijentisanog progra-miranja (sakrivanje podataka, ponovno korišćenje koda, nasleđivanje i polimorfizam), konkurentnog pro-gramiranja (rad s nitima) i izrade programa zasnovanih na grafičkoj korisničkoj površi (rad s prozorima). Prikazani su i najčešće korišćeni postupci u programiranju: pretraživanje i uređivanje nizova, obrada zna-kovnih podataka, rad s bitovima, rad s dinamičkim strukturama podataka (kao što su liste i stabla) i obrada datoteka. Posebna pažnja posvećena je i inženjerskim aspektima programiranja: preglednosti, ra-zumljivosti i efikasnosti.
Izvomi tekstovi svih programa iz ove zbirke mogu da se preuzmu preko Intemeta sa adrese home.etf.rs/~kraus/knjige/. Svoja zapažanja čitaoci mogu da upute elektronskom poštom na adresu kraus0etf. rs.
Laslo Kraus
Beograd, septembar 2015.
SADRŽAJ
Predgovor
Sadriaj
Preporučena literatura
1. Operatori
Ispisivanje teksta na glavnom izlazu
Izračunavanje zbira dva cela broja
lzračunavanje obima i površine kruga
IzraČunavanje površine trougla
Pakovanje i raspakivanje vremena
2. Naredbe
Naiaženje najmanjeg od tri broja
Uređivanje tri broja
Rešavanje sistema od dve lineame jednačine
Rešavanje kvadratne jednačine
Tabeliranje vrednosti izraza
Izračunavanje vrednosti složenijih izraza
Tabeliranje vrednosti složenijih izraza
Izračunavanje aritmetičke srednje vrednosti i standardne devijacije niza brojeva
Značaj redosleda sabiranja niza realnih brojeva
Određivanje datuma za naredni dan
Ispisivanje celih brojeva u binamom brojevnom sistemu
3. Nizovi
Tabeliranje vrednosti polinoma
Izračunavanje srednje vrednosti elemenata niza
Nalaženje vrednosti najmanjeg elementa u nizu
Obrtanje redosleda elemenata niza
Izračunavanje binomnih koeficijenata
Nalaženje fuzije dva uređena niza
Uređivanje niza
Umetanje niza u dmgi niz
Međusobna zamena najmanjeg i najvećeg elementa matrice
Transponovanje pravougaone matrice
4. Kiase, 41
Tacke u ravni, 42
Kompleksni brojevi, 43
Numerisani trouglovi, 45
Stekovi ograničenog kapaciteta, 47
Nizovi kompleksnih brojeva, 50
Uređeni slcupovi brojeva, 52
Liste brojeva, 54
Redovi brojeva neograničenog kapaciteta, 58
Racionalni brojevi, 60
5. Paketi, 63
Tačke i krugovi koji ne smeju da se preklapaju u ravni, 64
Rečnik, 67
6. Nasledivanje, 71
Valjci i kante, 72
Osobe. đaci i zaposleni, 74
Vozila. teretna vozila i putnička vozila, 77
Predmeti, sfere i kvadri, 80
Geometrijske figure, krugovi, kvadrati i trouglovi u ravni, 83
Tačke. linije, duži, izlomljene linije i poligoni u ravni, 87
Radnici, prodavci, Šefovi i firme, 91
Vektori. brzine, pokretni objekti i tačke u prostoru, 94
Uporedivi objekti, razne vrste uređivača objekata i celi brojevi, 97
7. Ugnežđeni tipovi, 105
Električni potrošači, uređaji, grupe i izvori, 106
Prosti i složeni otpomici; redne i paralelne veze otpomika, 110
Grafički prikaz fukkcija, 114
Izrazi. konstante, promenljive, dodele vrednosti i aritmetičke operacije, 118
Naredbe, proste naredbe, sekvence i ciklusi, 123
8. Izuzeci, 127
Vektor realnih brojeva sa zadatim opsezima indeksa, 128
Verižni razlomci, 131
Matrice realnih brojeva, 134
Police za predmete, 140
Liste objekata i greške, 146
Predmeti koji mogu da se kopiraju, tela, sfere, kvadri i sklopovi, 150
Funkcije sa izračunavanjem određenog integrala, 154
Funkcije za koje mogu da se stvaraju izvodi, monomi, eksponencijalne funkcije i zbirovi funkcija, 158
Mašine, mašine za sfere, mašine za kvadre i radnici, 162
Uporedive stvari, proizvodi, kvadri, sfere, skladišta, osobe, radnici, kupci, 166
Vrednosne i merljive stvari, robe, artikli, paketi, kamioni, 172
Časovnici, pokretni radnici, kupci, prodavci i radnje, 176
Zbirke, iteratori, neuređeni i uređeni nizovi i liste, 183
9. Generički tipovi i raetode
Generički stekovi
Generičke liste s iteratorom
Generička metoda za uređivanje uporedivih stvari
Generička uređena lista na osnovu zadatog uređivača
Pomerljive stvari, tačke, generički nizovi i mnogouglovi
Generičke liste; datumi, osobe, ispiti, đaci i škole
Tereti, sanduci, burad, generički nizovi, vozila, lokomotive, vagoni i vozovi
10. Nabrajanja
Dani, meseci i kalendari
11. Niti
Vektori s konkurentnim izračunavanjem zbira i skalamog proizvođa
Numerički podaci, celi brojevi i matrice numeričkih podataka
Skladišta, aktivni proizvođači, potrošači i izveštači
Uporedivi znakovi, aktivni časovnici, uređivači i nizovi znakova
Lutrija (klase: Generator, Tocak, Masina, Izvlacenje
Fizičke veličine, aktivne promenljive veličine i aktivni merači
12. Grafička korisnička površ
Ispisivanje teksta u prozoru
Izračunavanje zbira dva broja
Izračunavanje rastojanja između dve tačke u prostoru
Jednostavan kalkuiator za cele brojeve
Klasa za komunikaciju s grafičkom korisničkom površi i klasa komplekstuh
brojeva s grafičkim prikazom
Uređivanje niza celih brojeva
Skladišta, aktivni proizvođači i potrošači
Aktivni časovnici
Simuliranje trke automobila (aktivna i grafička vozila i stsue)
Crtanje Lisažuovih figura
Crtanje polinoma
Tačke, krive, spirale, cvetovi i grafika
Vatromet (klase: Vektor, Figura, Petarda, Krug, Zvezda, Top, Scena, Vatromet
Štoperice, table i slagalice, 242
Planinarenje (klase: Drustvo. Vodic, Planinarenje
Lutrija (klase: Tocak, Masina, Izvlacenje, 244
Simuliranje rada samoposluge (klase: Ulaz, Kupac, Red, Klasa, Samoposluga), 303
Parkiranje (klase: Automobil, Ulaz, Parking, GraParkmg, Parkiranje)
Igra XoX (Tabla, Igrac, Covek, Racunar, Igra i Xox)
Apstraktne funkcije, polinomi, oscilacije, logaritmi i grafici funkcija
Popunjene figure, krugovi, pravougaonici, mnogouglovi, crtezi i platna
Prikazivači, konzole, prozori, histogrami, sktipovi prikazivača, razne vrste uređivača
Crtanje ping-pong loptice u apletu
13. Datoteke, 349
Klasa za čitanje podataka iz tekstualnog ulaznog toka, obrada sekvencijalne
tekstualne datoteke, 350
Obrada rečenica u tekstualnoj datoteci, 352
Obrada sekvencijalne biname datoteke, 354
Klasa rečnika, snimanje objekata u datoteku, 356
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Rešeni zadaci iz programskog jezika JAVA JSE 8
Izdavač: Akademska misao
Strana: 360 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: B5
Godina izdanja: 2015
ISBN: 978-86-7466-562-6