Сајмови су актуелна тема како у савременој, тако и пракси успешних светских а у будућности и домаћих владиних агенција, привредних комора, предузећа, организатора и власника изложбеног и конгресног простора. У књизи се указује на значај сајмова у тржишно развијеним земљама који потврђују сазнања да су сајмови један од најефикаснијих инструмената комуникацијског микса у циљу унапређења продаје. Савремени тржишни систем пословања довео је до значајних промена у маркетингу и маркетинг комуницирању предузећа са одабраним тржиштем и циљаном јавношћу. Маркетинг комуницирање омогућава предузећу успостављање ефикасног контакта са циљаним сегментима тржишта, а у сврху унапређења продаје и повећања пословних резултата. Савремени начин пословања подразумева стратегијски приступ у виду интегрисања инструмената маркетинг комуницирања, а у сврху постизања оптималних резултата путем синергије различитих инструмената. Ефикасност пословања манифестује се у тактичком интегрисаном маркетинг комуницирању услед високих трошкова масовног комуницирања све се више усмерава на индивидуалне приступе потрошачима и потенцијалним потрошачима. Један од видова таквог усмерења су и сајмови.