MIKRO KNJIGA
korpa
login
    od 1984. god.
    Knjige▹Biznis i finansijeEkonomija
    Slika
    Prikaži 3 puta
    veću sliku


    slika
    Strategijski aspekt upravljanja troškovima nabavke
    Autor: Dr Vojislav Sekerez
    Strana: 134
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Autor razmatra mogućnosti i domete dugoročnog, strategijskog upravljanja troškovima kroz široki okvir koji nudi lanac vrednosti, kao kompleksna, visokointegrisana i virtuelna organizaciona tvorevina, sastavljena od niza različitih pojedinaca i organizacija. Monografija je u svojoj suštini posvećena upravljanju troškovima u mreži organizacija koje sarađuju i koordiniraju u procesu stvaranja zajedničkog proizvoda ili usluge učestvujući u lancu vrednosti. Autor izučava multiorganizaciju kao okvirni faktor povezivanja produkcionih celina, što predstavlja ekonomsku novinu, naročito u praksi.

    SADRŽAJ
    1. Sažetak 7
    2. Abstract 8

    3. Lanac vrednosti kao okvir za integrisano upravljanje troškovima 9
    3.1. Izazovi upravljanja savremenim preduzećem 9
    3.2. Suštinsko određenje i modaliteti organizacije lanca vrednosti 11
    3.3. Tržišna determinisanost procesa upravljanja lancem vrednosti 17
    3.4. Upravljanje troškovima lanca vrednosti u funkciji realizacijekonkurentskih strategija 21

    4. Strategijski dometi upravljanja troškovima kroz lanac nabavke 26
    4.1. Organizacione pretpostavke za efektivno upravljanje troškovima nabavke 26
    4.1.1. Funkcionisanje procesa nabavke u uslovima lean proizvodnog okruženja 27
    4.1.2. Ukršteni funkcionalni timovi - novi pristup razvoju proizvoda 32
    4.1.3. Široko uključivanje zaposlenih u funkciji kontinuiranih poboljšanja 38
    4.1.4. Sintagma proširenog preduzeča i virtuelni lanac vrednosti 41
    4.2. Strategije razvoja odnosa sa dobavljačima u funkciji upravljanja troškovima nabavke 43
    4.3. Modaliteti povezivanja sa dobavljačima v 52
    4.3.1. Izbor dobavljača na bazi najkonkurentnije ponude - transakcioni model 52
    4.3.2. Japanski model saradnje sa dobavljačima 54
    4.3.3. Nedostaci i perspektive razvoja odnosa sa dobavljačima 57
    4.3.4. Najbolja praksa konfigurisanja lanca nabavke 63

    5. Računovodstveno-inforniaciona podrška upravljanju troškovima kroz lanac nabavke 67
    5.1. Strategijski aspekt upravljanja troškovima nabavke 67
    5.2. Izazovi i problemi merenja performansi lanca nabavke 73
    5.2.1. Specifičnosti obračuna troškova u uslovima lean proizvodnog okruženja 73
    5.2.2. Integrisanje finansijskih i nefinansijskih mera performansi 80
    5.2.3. Evaluacija troškovnih i ostalih perfonnansi dobavljača 86
    5.3. Informaciona podrška upravljanju troškovima kroz lanac nabavke 90
    5.3.1. ABC kao infonnaciona podrška optimizaciji troškova lanca nabavke 90
    5.3.2. Obračun ciljnih troškova u funkciji integrisanog upravljanja troškovima nabavke 98
    5.3.3. Ostali koncepti infonnacione podrške upravljanju troškovima nabavke 103
    5.3.4. Nedostaci i perspektive obračuna troškova kroz lanac nabavke 108

    6. Napomene 112
    7. Literatura 126
    8. Indeks pojmova 130
    9. Summary

    Sažetak
    U monografiji se daje sveobuhvatni prikaz tehnika, načina i mogučnosti za efektivno upravljanje troškovima u širokom miljeu inđustrijskih lanaca vrednosti, koje odlikuje kompleksnost i multiorganizacioni karakter. Shvačen kao mreža organizacija, koje kroz tesnu saradnju i koordinaciju poslovnih akti vnosti participiraju u procesu stvaranja zajedničkih proizvoda i usluga, lanac vrednosti nesumnjivo pruža veoma podcsan okvir za dugoročno strategijsko upravljanje troškovima. Strategijski značaj upravljanja troškovima kroz lanac nabavke, kao prve od tri velike celine u lancima vrednosti, proizilazi iz široke prostorne i vremenske dimenzije ovih virtuelnih organizacionih tvorevina. Usled činjenice da dobavljači svojim aktivnostima i performansama vrše prcsudan uticaj na vrednost i tržišni uspeh finalnih proizvoda lanca, u svetu je veoma prisutna tendencija učvrščivanja odnosa između velikih proizvođača i njihovih ključnih dobavljača. U tom smislu, aktivno uključivanje dobavljača, kao punopravnih članova multifunkcionalnih timova za razvoj proizvoda, i prepuštanje da samostalno obavljaju večinu proizvodnih aktivnosti predstavljaju važnu organizacionu pretpostavku uspešnog upravljanja troškovima kroz lanac nabavke.

    Takođe, efektivno merenje troškova svih povezanih procesa i aktivnosti u lancu pre svega podrazumeva prevazilaženje brojnih nedostataka konvencionalnih, ali i večine novijih sistema obračuna troškova, proisteklih iz njihove introvertnosti i apsolutnog zanemarivanja širih, strategijskih aspekata poslovanja. Međutim, kako je ovo još uvek novo polje istraživanja, čak i u svetskim okvirima, na ovom planu se, uprkos obilju ideja i predloga, još uvek ne nazire pojava jednog opšteprihvatljivog konceptualnog okvira obračuna troškova, koji bi zađovoljio sve heterogene informacione potrebe upravljanja dinamičnim i kompleksnim tokovima industrijskih lanaca snadbevanja, pa rešenje verovatno još uvek treba tražiti u kombinovanoj primeni postoječih, uglavnom novijih, tehnika infonnacione podrške upravljanja troškovima.

    O AUTORU
    Dr Vojislav Sekerez rođen je 1973. godine u Peći. Diplomirao je 1997. na Fakultetu za trgovinu i bankarstvo Univerziteta „Braća Karić, magistrirao na Ekonomskom fakultetu u Beogradu 2003. i doktorirao 2008. na Ekonomskom fakultetu u Kragujevcu. Učestvovao je u izradi nekoliko projekata iz oblasti finansijskog računovodstva, upravljačkog računovodstva, poslovno-finansijske analize i izrade biznis planova. Aktivno je angažovan i u realizaciji predavanja i provera znanja u organizaciji Saveza računovođa i revizora Srbije i ostalih institucija usmerenih ka stručnom usavršavanju, edukaciji i sticanju profesionalnih licenci iz oblasti računovodstva. Autor je više od 10 članaka objavljenih u stručnim časopisima iz oblasti računovodstva i upravljanja troškovima, kao i nekoliko referata za simpozijume. Docent je Fakulteta za trgovinu i bankarstvo "Janićije i Danica Karić" (predmet Računovodstvo troškova).

    ... “Predmet monografijepredstavlja sagledavanje mesta, uloge i dometa koncepta upravljanja troškovima kroz lanac vrednosti prilikom procesa koncipiranja i realizaciije konkurentskih strategija preduzeća na tržištu. Cilj rada se u datim okolnostima i ograničenjima sastojao u analizi i suhlimaciji dosadašnjih istraživanja u svetu na ovom polju, uz pokušaj da se iz ohilja postojećih stavova i ideja prepozna i predloži adekavatan instrumentarij za konceptualno diferenciranje procesa merenja troškova kroz lanac vrednosti što hi na kraju rezultiralo optimalnom podrškom strategijskom menadžmentu."...

    ... “Autor se uspešno izhorio sa pomenutim prohlemom umešno koristeći i komhinujući najnoviju literaturu i iskustva najpoznatijih svetskih kompanija. Zasnivajući istraživanje na pouzdanim teorijskometodološkim osnovama došao je do uhedIjivih dokaza kojima su potvrđene polazne hipoteze. Rad predstavlja značajan naučni doprinos razvoju savremene računovodstvene teorije iprakse u našojzemlji. "... Prof dr Dejan Malinić Prof dr Vlade Milićević

    Monografija Strategijski aspekt upravIjanja troškovima nahavke priređena je doktorska disertacija “Koncept upravljanja troškovima kroz lanac vrednosti preduzeća - strategijske implikacije odbranjena 21. aprila 2008. godine na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Kragujevcu pred komisijom u sastavu: prof. dr Slobodan Malinić (mentor), prof. dr Dragan Đuričić i prof. dr Blagoje Novićević.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Strategijski aspekt upravljanja troškovima nabavke
    Izdavač: Задужбина Андрејевић
    Strana: 134 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 25 cm
    Godina izdanja: 2009
    ISBN: 978-86-7244-773-6
    Naručite
    Cena: 780 RSD
    Cena za inostranstvo:
    8,00 EUR

    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    ocena0 Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)



    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024