Трговински маркетинг и продаја
Кратак садржај: Постоји вишеструка потреба егзистирања трговинског маркетинга. Трговинска предузећа су слободна при формулисању свог тржишног циља и свог маркетинг програма. Она то у развијеним тржишним условима чине путем дугорочног планирања својих маркетинг активности, а не на бази класичног краткорочног купопродајног понашања. Отуда и развој маркетинга трансформише укупан процес управљања у трговинском предузећу. Настају целовите и јединствене стратегије развоја и тржишног позиционирања трговинског предузећа. Оријентација је на укупан ,,пакет понуде“ робе и услуга на домаћем и међународном тржишту, а не на класичну оријентацију на поједину грану трговинске делатности. Класично трговинско и комерцијално пословање трансформише се у модерну маркетинг активност на домаћем и међународном тржишту. Уместо класичне дисциплине комерцијално пословање, уводи се модерна наставно-научна дисциплина маркетинг у трговини. Томе је и посвећен основни садржај овог уџбеника. Тежиште је стављено на изучавању савремених активности маркетинга које обављају трговинска предузећа у све сложенијим условима на домаћем и међународном тржишту. Пошло се од претпоставке доброг познавања општих маркетинг активности предузећа. Отуда је учињен напор да се изложе само оне активности и функције маркетинга које су специфичне за трговинско предузеће. А оне нису мале, посебно када се упоређују са производним предузећима. Са изложене платформе и у датим оквирима конципиран је садржај ове књиге. Аутори су при томе пошли и од садржаја којег су изложили у следећим књигама: „Канали маркетинга“, „Трговински менаџмент“, „Менаџмент односа са купцима“ и „Продаја и менаџмент продаје“. Ова књига јавља се у континуитету истраживања све сложеније проблематике маркетинга у трговини која се већ дужи низ година спроводе на Економском факултету у Београду.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Трговински маркетинг и продаја
Izdavač: Економски факултет
Strana: 650 (cb)
Pismo:
Format: Б5 cm
Godina izdanja: 2025
ISBN: 978-86-403-1620-0