Turizam i hotelijerstvo
Knjiga pod pomenutim nazivom autora mr Nate Ćirić je, u celini, rezultat njenog višegodišnjeg naučno-istraživačkog rada, koji je bio u funkciji izrade magistarskog rada na Univerzitetu Singidunum u Beogradu, Fakultetu za turistički i hotelijerski menadžment.Taj rad je autor uspesno odbranila 2009. godine. Polazeći od činjenice da hotelijerstvo predstavlja bazični element receptivnih faktora turističke ponude, te uz uvažavanje neophodnog razvoja komunikativnih faktora i maksimalnog koriščćenja atraktivnosti, autor je logično strukturirao poglavlja ove knige. Ona su definisana kao:
1. deo: Turizam i hotelska industrija u međunarodnim razmerama
2. deo: Srbija u međunarodnim turističkim tokovima i stanje hotelijerske ponude
3. deo: Vizija i ostale strategijske osnove unapređenja i razvoja hotelskih sadržaja u nastupajućem periodu
Primenom deduktivnog metoda, kao i drugih metoda naučnog istraživanja, autor u ovim poglavljima, uz njihovu dalju razradu, definiše današnji turizam u međunarodnim razmerama, kao i značaj hotelijerske industrije u tim okvirima. Posebno se fokusirajući na ulogu međunarodnih lanaca hotela, na karakteristike njihovog poslovanja kao i njihov rast i razvoj, sa pravom se zaključuje da hotelijerski subjekti predstavljaju, danas, najkrupnije stejkholdere u globalnom razvoju međunarodnog turizma.
Srbija kao turistička destinacija sa svojim, više nego skromnim učešćem u međunarodnim turističkim tokovima i uz postojeće stanje hotelijerske ponude (koje ni po obimu ni po strukturi, te ni po kvalitetu ne odgovara tržišnim zahtevima, što je autor pokazao relevantnim kvantitativnim i kvalitativnim pokazateljima) nema adekvatno mesto u međunarodnom turizmu, kao ni u hotelijerskom biznisu.
Međutim, šanse postoje. One su jasno određene "Strategijom razvoja turizma Srbije do 2015 godine", kao i nizom master planova razvoja turizma prioritetnih turističkih destinacija koje autor analizira upravo sa stanovišta potrebe bržeg razvoja hotelijerstva u Srbiji i ukupnog unapređenja turističkih sadržaja, pokazujući nizom primera šta je sve planirano da se uradi u svakom od master planova (posebno vezano za brownfield i greenfield investicije u hotelske kapacitete i njihovo unapređenje).
Rad obiluje tabelarnim prilozima, grafikonima i slikama koje su podrška osnovnom tekstu. Ovo je u funkciji dokazivanja postavljenih hipoteza i postizanja cilja istraživanja, da se i u kvalitativnom i u kvantitativnoma smislu, kroz viziju razvoja i ostale strateške alternative, ukaže na puteve razvoja srpskog turizma i hotelijerstva u nastupajućem periodu. Takođe, brojni inostrani i domaći bibliografski izvori koje je autor uspešno koristio u svom istraživanju su korektno citirani. Knjiga je pisana jasno i razumljivo, nema nepotrebnih digresija i ponavljanja materije, a zaključci i ocene koje autor navodi u poglavljima svoga rada, kao i izvodi tih zaključaka na kraju rada, nedvosmisleno upućuju na puteve razvoja turizma i hotelijerstva u Srbiji. Autor je, koristeći obimnu i relevantnu inostranu i domaću literaturu, vršeći različita istraživanja sekundarnog karaktera, te koristeći i svoje bogato praktično iskustvo u turističkoj i hotelijrskoj privredi Srbije, uspešno obradio brojna područja koja se odnose na unapređenje turizma i hotelijerstva u Srbiji.
Po svojoj aktuelnosti, sadržaju, načinu obrade materije, stilu pisanja i drugim kvalitetima, ova knjiga može biti na korist hotelskom biznisu Srbije, tj. na nivou poslovne politike, a onda šire posmatrano i za turističku politiku, tj. svim onim stejkholderima koji učestvuju u stvaranju te politke i to na različitim nivoima – lokalnom, regionalnom i nacionalnom. Imajući u vidu prethodno rečeno, može se sa zadovoljstvom predložiti izdavanje ove knjige.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Turizam i hotelijerstvo
Izdavač: Draslar Partner
Strana: 276 (cb)
Povez: tvrdi
Pismo: latinica
Format: 16,5 x 23.5 cm
Godina izdanja: 2010
ISBN: 978-86-7614-160-9