Upravljanje pomoću misija
Ova knjiga se bavi upravljanjem pomoću misija (management by missions, MBM) čija je glavna ideja distribucija korporativnih misija i ciljeva na sve nivoe kompanije. On počiva na tri stupa: teorijskom istraživanju (proučavanju stručne literature), praktičnom istraživanju (terenskom istraživanju) kao i implementacijskom konsaltingu (praktičnoj primeni u preduzećima).
Autori naglašavaju kako njihov cilj u ovoj knjizi nije da pribavite konačna rešenja problema u upravljanju. Isto tako, ne nastoje da od nje stvore priručnik s uputstvima o tome ˝kako upravljati preduzećem˝ nego daju uvodni predlog o jednom novom načinu shvatanja upravljanja. Žele da privuku pažnju na potrebu za promenom u današnjim modelima upravljanja i da se nadaju da će ova knjiga pomoći u podučavanju menadžera o tome kako da stvori kulturu na visokom nivou predanosti koja vrednuje ljudski rad i organizuje svoju delatnost na način koji uključuje sve više efikasnost i motivaciju.
Prvi deo, teorijsko istraživanje, je ono koje odgovara na sledeća pitanja: da li je iko ikada već pisao o toj temi, koje su teorije ili gledišta predložena? Ubrzo smo uvideli da uz literaturu koju imamo u našoj biblioteci, postoji obilje objavljenih knjiga koje su direktno ili indirektno povezane sa ovom temom. Izvršili smo dubinsku analizu literature po pitanjima misije, vrednosti, kulture, motivacije, kvaliteta, procesa, vodstva i tako dalje.
Drugi deo našeg modela je praktično istraživanje. Za početak smo, u istraživanju sprovedenom 2000. godine, koje smo zasnovali na upitniku poslatom na adrese 220 preduzeća, ustanovili raznolike povezanosti između organizacijske kulture i dobiti. Godine 2002. sproveli smo drugo istraživanje usmereno na iskustva preduzeća u definisanju i sprovođenju organizacijske kulture. Ukupno smo iz prduzeća širom sveta prikupili više od 1300 izjava o misiji i izjava o vrednostima. Iskoristili smo ih u svrhu određivanja glavnih činioca onoga što bi se moglo nazvati ˝zdravom organizacionom kulturom˝.
Treći deo našeg MBA modela, implementacijski konsalting, jeste ono što nam je omogućilo da objavimo ovu knjigu, sa sigurnošću da su predlozi i ideje koje sadrži isprobane i ispitane i zaista funkcionišu u praksi. Kao rezultat toga, tokom zadnjih pet godina ispitali smo ideje i rešenja predstavljena u ovoj knjizi u preduzećima svih veličina i u različitim privrednim granama.
Kratak sadržaj:
Mitovi i stvarnosti upravljanja:
Postoji li veza između organizacijske kulture i dobiti, Različiti načini razumijevanja organizacije, Čemu služe poduzeća
U potrazi za kulturom poduzeća:
Kulturalni problemi današnjice, Što je misija poduzeća, Vrijednosti uravnotežene kulture
Ususret novom modelu upravljanja:
Shema misije, Alati za upravljanje misijom, Dimenzije rukovođenja predvođenog misijom
Dodatak: Slučaj Sony Spain, provedba
Pablo Cordona je redovni profesor Upravljanja ljudskim resursima u organizacijama pri IESE Business School. Titulu magistra poslovnog upravljanja (MBA) stekao je na IESE-u a titulu doktora nauke na UCLA-u. Predaje u visokim školama među kojima su UCLA u Sjedinjenim američkim državama, IAE u Argentini, kao i CEIBS u Kini. Cardona-ov savetodavni rad obuhvata od organizacione promene do razvijanja talenta i stvaranja uspešnih timova menadžmenta najvišeg nivoa. Razvio je i koordinirao seminare unutar preduzeća u organizacijama kao što su Abott, Danone, Sony, Nestlé, Oracle, Roche kako u Španiji tako i u drugim zemljama.
Carlos Rey izgradio je svoju karijeru u industrijskom sektoru a trenutno obavlja savetodavne usluge. U industrijskom sektoru zauzima visoko razvijene upravljačke položaje u operacijama, prodaji, nabavki i logistici u različitim zemljama (Indija, Meksiko, Ujedinjeno kraljevstvo, Španija...). Pre nego što je Rey počeo da radi, bio je generalni direktor HUF-e España, vodećeg preduzeća u proizvodnji sistema za zaključavanje za automobilsku industriju sa preko 500 zaposlenih.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Upravljanje pomoću misija
Izdavač: Mate
Strana: 208 (cb)
Povez: tvrdi
Jezik: hrvatski
Pismo: latinica
Format: 15,0 x 23,0 cm
Godina izdanja: 2010
ISBN: 978-953-246-079-7