Upravljanje totalnim kvalitetom
Monografija docenta dr Samira Ljajića, pod nazivom “Upravljanje totalnim kvalitetom” je knjiga koja se sastoji iz šest tematskih oblasti. Sadrži sve elemente korisnog štiva za studente osnovnih i magistarskih studija ali i širi auditorijum u oblasti nauke i struke. Pri čitanju monografije, stiče se utisak da je autor težio uporedivosti sa sličnim knjigama koje se koriste na univerzitetima razvijenih zemalja. Pored toga, uočljivo je, da je autor uložio napor da tekst osveži sa poslovnim primerima koji prikazuju izazove i rešenja u oblasti upravljanja totalnim kvalitetom. U knjizi se nailazi i na desetine slika, tabela i pregleda integrisanih u tekst, koji su olakšali čitanje istog.
Autor u monografiji, pored definisanja same suštine kvaliteta, njegovog razvoja od tradicionalnog do savremenog koncepta, posebnu pažnju poklanja istraživanju prepoznatljivih modela TQM-a u svetu. Integralni koncept poimanja i upravljanja kvalitetom pripisuje se Japanu i smatra se da je on jedan od ključnih faktora japanskog svetskog poslovnog uspeha posle Drugog svetskog rata. Japanski koncept TQM-a decenijama je zadavao velike probleme vodećoj međunarodnoj konkurenciji koja je dolazila iz SAD i Evrope. Tek poslednjih decenija su zapadni konkurenti pronikli u tajne japanske filozofije kvaliteta, shvatili poslovni značaj modernog koncepta kvaliteta, razvili i aktivirali sopstvene strategije. Autor na kraju ispravno zaključuje da je najveća korist od usvajanja jednog od modela TQM-a koncepcijskog karaktera. Preko njih preduzeće definiše svoj pozitivan odnos prema kvalitetu, savremen međunarodni način razmišljanja, svoju organizacionu spremnost i rešenost da se stalno unapređuje i održava željeni kvalitet.
Preovladava utisak, nakon pročitanog rukopisa, da će ova monografija biti korisna studentima jer je pisana na način koji je razumljiv i interesantan. Ona je pre svega inspirativna (i mnogoparna) umesto suvoparna. Spada u red onih monografija u kojoj ne preovladava pregled opšteprihvaćenih teorija i koncepcija što je postala krajnje pojednostavljena i štetna definicija univerzitetskih udžbenika. Ova monografija takođe mnogo se lakše čita nego što se prepričava, knjiga je koja se pamti umesto da se zaboravlja. Ubeđen sam da će ona biti pre svega inspirativna pa potom i instruktivna i da će „otpušavati“ vijuge studenata umesto da ih „zapušava“. Iz napred iznetog, za ovu monografiju možemo reći da je mnogo više od pojednostavljenog shvatanja pojma univerzitetskog udžbenika. Monografija ima jedan osoben autorski pečat ispod koje je autor uspeo da ispiše svoju priču o Upravljanju totalnim kvalitetom. Zbog takvog napora, verujemo da ova monografija može poslužiti i biti od značajne koristi zaposlenima i poslovnim ljudima u preduzećima širom zemlje ukoliko istinski teže poslovnom uspehu, ukoliko žele da budu u trendu sa savremenim tokovima upravljanja kvalitetom.
Detaljni podaci o knjiziNaslov: Upravljanje totalnim kvalitetom
Izdavač: Talija izdavaštvo
Strana: 155 (cb)
Povez: meki
Pismo: latinica
Format: Б5 cm
Godina izdanja: 2020
ISBN: 978-86-84389-60-4