MIKRO KNJIGA
    od 1984. god.
    Knjige▹SociologijaRazno
    Zvuci granice: popularna muzika, rat i nacionalizam u Hrvatskoj posle 1991
    Autor: Ketrin Bejker
    Strana: 344
    Ostali detalji
    Veličina slova: A A
    Septembra 1991. godine gotovo svi hrvatski profesionalni pop muzičari okupili su se u jednom televizijskom studiju da bi u band-aid stilu snimili budnicu koja će postati jedan od najuspešnijih projekata novoosnovane nacionalne televizije. Oni malobrojni koji se nisu pojavili rešavali su porodične krize ili su se otisnuli na vlastite turneje po hrvatskoj dijaspori gde su sakupljali novac kako bi dodatnim sredstvima i medicinskim zalihama doprineli ratnom sukobu. Odsutne su bile i zvezde iz drugih jugoslovenskih republika uz koje su slušaoci supergrupe Hrvatski Band Aid nesmetano odrasli. Najednom strani izvođači novotalasnog roka, zabavne i novokomponovane narodne muzike bili su žrtve, a ponekad i sukobljene strane, u simboličnom ratu protiv neodređenosti, takođe upleteni u sve složenije definicije nacionalnog identiteta u sopstvenim državama.Početak rata u Hrvatskoj u julu 1991. godine obeležilo je učešće gotovo svih domaćih profesionalnih muzičara u talasu patriotskog komponovanja. Tokom nekoliko narednih meseci moćni sistem državne televizije nastojao je da uspostavi kontrolu nad muzikom i pobrine se da ona odražava predsednikove diskurse i prioritete. Kako se politički imperativ menjao tokom nekoliko sledećih godina, od osiguravanja nacionalnog opstanka ka konsolidaciji homogene nacionalne zajednice, muzička industrija je reagovala ponudivši nekoliko vidova "hrvatske" osnove nacionalne popularne muzike. Popularna muzika je tako stvorila izvor poruka o naciji i, u neprekidnoj raspravi o poreklu narodne muzike koja je nadahnula mnoge pesme, način definisanja nacije izričući ono što Hrvatska nije. Ti eksplicitni i implicitni narativi o nacionalnosti povezali su nekoliko etapa hrvatskog političkog života: mesece najžešćih borbi 1991. i 1992, učvršćivanje fronta od 1992. do 1995, neizvesne posleratne godine kad su simbolični krajevi Istočne Slavonije na liniji sukoba još uvek bili izvan hrvatskog suvereniteta, euforiju i nestabilnost na kraju Tuđmanovog režima 2000. godine, te teški put Hrvatske ka Evropskoj uniji.


    Detaljni podaci o knjizi
    Naslov: Zvuci granice: popularna muzika, rat i nacionalizam u Hrvatskoj posle 1991
    Izdavač: Biblioteka XX vek
    Strana: 344 (cb)
    Povez: meki
    Pismo: latinica
    Format: 17 cm
    Godina izdanja: 2011
    ISBN: 978-86-7562-101-0
    Naručite
    Cena: 960 RSD
    Cena za inostranstvo:
    10,00 EUR
    Kom.:
    ili
    Naručite telefonom:
    Nije radno vreme
    nismo dostupni na telefonu.





    Ocene i mišljenja čitalaca
    Budite prvi koji će svoje mišljenje podeliti sa drugima (morate biti prijavljeni)


    Pitanja, odgovori, mišljenja...
    Prijavite se ovde i pošaljite vaša mišljenja i pitanja našim urednicima i čitaocima

    Poruku poslaoPoruka
    MIKRO KNJIGA D.O.O.
    Kneza Višeslava 34, 11030 Beograd, Srbija
    e-pošta: prodaja(а)mikroknjiga.rs
    Komercijalna banka: 205-33117-65
    Matični broj: 07465181
    Šifra delatnosti: 5811
    PIB: 100575773
    Dokumenti o identifikaciji

    © Mikro knjiga 1984-2024